Eksem, udslæt, overfølsomhed?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.334 visninger
8 svar
0 synes godt om
4. maj 2012

Sitrani

Godmorgen..

Min datter på 10 mdr. har døjet med noget udslæt af en art rundt om munden de sidste 3 uger cirka.. Det startede i den ene mundvige, og har nu spredt sig til rundt om hele munden og under næsen..

Det er røde knopper, der tørre lidt ud engang imellem, hvis jeg glemmer at smøre med lidt creme..

Vi har været til lægen i sidste uge, og hun gav os noget creme (1 % binyrebakhormon) og sagde, at hvis ikke det var gået væk inden for 2 uger, skulle vi kontakte hende igen, men det er ikke blevet bedre...

Tænker om der er noget hun ikke kan tåle? Hun har ikke været syg eller noget, men udslættet er bare kommet stille og roligt..

Har snakket med en dagplejer som havde en pige med nøjagtig det samme, og hendes forældre havde vidst fundet ud af, at det var noget hun ikke kunne tåle, og havde smurt med noget der hedder A Derma-creme... som så havde hjulpet meget...

Nogen med børn der har det samme form for udslæt??? Og har gode råd til, hvordan vi kan hjælpe hende af med det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2012

Koen.

Bruger hun sut? Vores datter fik nemlig sådan noget udslæt rundt om munden da hun var mindre pga der var fugtigt bag sutten

Håber i finder ud af hvad det er

Anmeld

4. maj 2012

Sitrani

tanja. skriver:

Bruger hun sut? Vores datter fik nemlig sådan noget udslæt rundt om munden da hun var mindre pga der var fugtigt bag sutten

Håber i finder ud af hvad det er

Ja det gør hun, men KUN når hun skal sove.. Vi giver hende den ikke ellers! Så kan ikke forstå hvis det sku være det..... Mén tak for svar!

Anmeld

4. maj 2012

Koen.

STN skriver:

Ja det gør hun, men KUN når hun skal sove.. Vi giver hende den ikke ellers! Så kan ikke forstå hvis det sku være det..... Mén tak for svar!

nej så burde det ikke være det!

Anmeld

4. maj 2012

foto på lærred

Min datter fik sådanne knopper ved blommetomater.

Men ellers kan det måske være lidt børneeksem?

Anmeld

4. maj 2012

Sitrani

foto på lærred skriver:

Min datter fik sådanne knopper ved blommetomater.

Men ellers kan det måske være lidt børneeksem?

ok... min datter har kun fået tomater én gang.... måske det er eksem... æv æv æv æv.... det er ikke til at komme af med??

Anmeld

6. maj 2012

MajseMaja

Min søn har børneeksem.. Det er mest på kinderne, den ene er værst ramt og bag det ene øre, og hvad vi ikke har været igennem af cremer og gode råd inden vi fandt frem til hvad der virker for os.. lægen anbefaler mildison 1% hormoncreme, når det er i udbrud to gange om dagen og trappe ned til 1 gange dagligt og derefter intet. Til dagligt smører jeg ham med A-derma Exomega face and body.

Du kan læse om det og få gode råd hvis det er børneeksem her: http://eksem.astma-allergi.dk/boerneeksem/dendagli gebehandling

Det var der jeg fandt frem til den creme fra A-derma da den skal indeholde visse ting, og være uden andre ting.. Håber det kan hjælpe jer hvis det er det..

Anmeld

6. maj 2012

MajseMaja

Lige endnu et link http://atopisk-eksem.dk/

Anmeld

8. maj 2012

Sitrani

MajseMaja skriver:

Min søn har børneeksem.. Det er mest på kinderne, den ene er værst ramt og bag det ene øre, og hvad vi ikke har været igennem af cremer og gode råd inden vi fandt frem til hvad der virker for os.. lægen anbefaler mildison 1% hormoncreme, når det er i udbrud to gange om dagen og trappe ned til 1 gange dagligt og derefter intet. Til dagligt smører jeg ham med A-derma Exomega face and body.

Du kan læse om det og få gode råd hvis det er børneeksem her: http://eksem.astma-allergi.dk/boerneeksem/dendagli gebehandling

Det var der jeg fandt frem til den creme fra A-derma da den skal indeholde visse ting, og være uden andre ting.. Håber det kan hjælpe jer hvis det er det..

Har også hørt godt om A-Derma Men var til lægen igen idag, og hun sagde at det nok var svamp, men sendte os til huslæge for en sikkerheds skyld.... Min piges udslæt ligner ikke rigtig eksem, som atopisk eksem, elle rhvad det hedder....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.