Nogen med små værelser?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.639 visninger
10 svar
0 synes godt om
3. maj 2012

Zeus

Hvad gør i? Sådan rent praktisk?

Der er bare ikke plads til en dyt derinde

Vores værelse er om muligt endnu mindre, og Isabella SKAL have det store værelse, så der er kun det værelse der er.. Men altså, det får hun jo ikke mere plads af

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2012

MariaJ

Jeg følger lige med her, men har desværre ingen gode råd endnu. Vi har også meget små værelser, og netop derfor har vi udsat det med at lave børneværelse. Som du selv siger kan der jo ikke være noget i sådan et lille rum, men vores datter er to år nu, og jeg har også lyst til at få et lillebitte værelse til at blive et brugbart rum.

Anmeld

3. maj 2012

TeamRocket

Det ene børneværelse her er også bare mega lille- fordi der er sådan et latterligt 'fylde halvdelen af rummet - fastsiddene kæmpe skrummel af et 2 dørs klædeskab' At værelset så kun får sollys ind en time om dagen og er henlagt i mørke resten af tiden gør ikke det hele bedre, eller større.  

Anmeld

5. maj 2012

Tona

Vores værelse er om muligt endnu mindre, og Isabella SKAL have det store værelse, så der er kun det værelse der er.. Men altså, det får hun jo ikke mere plads af

Altså vi bor jo, om muligt, i verdens mindste rækkehus ever made og børneværelset er, ligesom alle andre rum, meget lille. Seriøst så er stuen så lille at der ikke er plads til et spisebord herinde og i køkkenet har vi så fået klemt et spisebord ind, og man kan sidde 4 mennesker omkring det

Nå men jeg har oplevet det som en stor lettelse simpelthen at lade være med at have de store illusioner omkring hvad der skulle være i det børneværelse. Jeg mener det sådan, at der er jo ikke plads til alle de fine nips som man gerne vil have, for så bliver det overfyldt og virker slet ikke hyggeligt. Vi har valgt at have det i lyse grønne farver så det er glad og frisk, for mørke farver vil få det til at virke mindre. Nå men vi har så valgt at have hendes seng derinde og desuden en reol med hendes bøger og noget af hendes legetøj. Et lille bord ved enden af sengen med hyggelampe og bamser. Nå ja og så er der skruet en gyngestol derind til at få læst bøger højt i. Det at der ikke er mere derinde har gjort at der er plads til tæppe på gulvet ved siden af sengen hvor hun kan sidde og lege. Vi har så skruet op for hyggen ved at hænge glade billeder op af dyr og familie og så sådan nogle wall stickers hvor der er spejle på nogen af dem. For at kompensere for det lille værelse har hun så et legehjørne i stuen hvor hun har legegulv og lille reol med legetøj og hoppedyr, gåvogn osv. Så kan hun selv vælge om hun gerne vil hygge på det lille værelse eller vælte mere omkring inde i stuen. Det virker faktisk til at hun somme tider foretrækker værelset. Tror det kan virke trygt og roligt fx efter en dag i dp

Når Amanda bliver større vil vi have sådan en seng til hende hvor sengen er ovenpå og der er en stige derop og så er der skrivebord nedenunder. Det sparer også plads.

Anmeld

5. maj 2012

Mussen2

Vi har et lille værelse også på 8 kvm, med kvist og skråvægge.
Det har været min datters. Nu er hun rykket i et større og vores søn skal have det.

For det første hae vi valgt ikke at have klædeskab derinde. Tøjet er i et andet rum. Det giver ekstra plads.døren går op mod en væg, så væggen egentlig er ubrugelig, men den har vi fået udnyttet til en bogreol, sådan en tallerkenrække. Den har været super anvendelig og blevet brugt hver dag. Desuden har vi loft til kip, luse vægge og lyse rullegardiner. Jeg tænker meget i funktionelle møbler. Dvs. Ex, en reol ikke behøver at være 60 cm, dyb, men måske kan nøjes med 40 cm. Osv.
Ellers vil jeg sige væghængte møbler, så det syner af mest mulig gulvplads.
Vi havde også en træls plads i kvisten, som sagtens kunne rumme en rumdeler eller reol, men desværre ar derså skæve mål at jeg ikke kunne finde nogen, som kunne udnytte pladsen optimalt. Jeg fandt et møbel i Ikea, som jeg savede noget af benene og så havde jeg et skræddersyet møbel.

Jeg render altid rundt med en seddel, hvorpå værelset (og andre steder i hjemmet) møl er angivet. På den måde kan jeg lynhurtig tage stilling til om et møbel passer,, hvis jeg falder over et.

Følger spændt med her.

Anmeld

5. maj 2012

PernilleogLouis

Min søn har et værelse på 2*4 m så der er ikke meget plads - vi har for nogle måneder siden bygget en hems derinde og det er altså fantastisk - den er 140 gange 200 cm også kan vi stadig bruge alt pladsen nedeunder

Anmeld

5. maj 2012

foto på lærred

Zeus skriver:

Ved ikke om det er til noget hjælp, men fandt dette:

http://www.ikea.com/ms/en_US/rooms_ideas/small_spaces/index.html

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

Anmeld

5. maj 2012

Zeus

Det er sådan hendes værelse ser ud.. Dog har vi flyttet lidt rundt på møblerne, så hun ikke lå og fik træk fra vinduet, også har vi planer om at male derinde, da værelset var malet lyserødt da vi flyttede ind.. Faktisk har vores soveværelse den samme lyserøde farve 

Værelset er ikke så stort som det ser ud på billedet, jeg tror mit kamera kan trylle

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

5. maj 2012

frk andreasen

inden vi flyttede og vores unger delte værelse ( et ret lille værelse invisterede vi i en høj seng så kunne jasmin sove øverst og emils tremmeseng kunne stå neden under så var der plads til lidt mere..

Anmeld

7. maj 2012

Karo

Jeg lavede et "bibliotek" af billede hylder fra Ikea på Idas værelse. Måske det kunne være en ide ?

https://www.baby.dk/debat/158490pi1/boern-13-aar/idas-boernebibliotek.aspx

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.