Vi har et lille værelse også på 8 kvm, med kvist og skråvægge.
Det har været min datters. Nu er hun rykket i et større og vores søn skal have det.
For det første hae vi valgt ikke at have klædeskab derinde. Tøjet er i et andet rum. Det giver ekstra plads.døren går op mod en væg, så væggen egentlig er ubrugelig, men den har vi fået udnyttet til en bogreol, sådan en tallerkenrække. Den har været super anvendelig og blevet brugt hver dag. Desuden har vi loft til kip, luse vægge og lyse rullegardiner. Jeg tænker meget i funktionelle møbler. Dvs. Ex, en reol ikke behøver at være 60 cm, dyb, men måske kan nøjes med 40 cm. Osv.
Ellers vil jeg sige væghængte møbler, så det syner af mest mulig gulvplads.
Vi havde også en træls plads i kvisten, som sagtens kunne rumme en rumdeler eller reol, men desværre ar derså skæve mål at jeg ikke kunne finde nogen, som kunne udnytte pladsen optimalt. Jeg fandt et møbel i Ikea, som jeg savede noget af benene og så havde jeg et skræddersyet møbel.
Jeg render altid rundt med en seddel, hvorpå værelset (og andre steder i hjemmet) møl er angivet. På den måde kan jeg lynhurtig tage stilling til om et møbel passer,, hvis jeg falder over et.
Følger spændt med her.
Anmeld