Forvirring omkring Parabener.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

731 visninger
5 svar
0 synes godt om
3. maj 2012

Kloster

Jeg går hovedsageligt efter plejeprodukter og makeup uden parabener. De ting jeg køber, står der: "uden parbener" ell "Parabenfri".

Men min skønne veninde fortæller mig, at hun er blevet oplyst i Matas, at der findes 7 slags parabener, hvoraf kun de 3 af dem er farlige og derfor forbudt. De 4 andre er lovlige og er i alle produkter. Også selvom der står parabenfri på varen.

Hun er blevet oplyst om, at det paraben, der holder varen i længere tid, er lovligt og derfor er det i alle varer. Også i de varer, jeg køber - Fx Neutral, Derma, Nilens Jord og andre produkter, hvor der står parabenfri på.

Lancôme har lavet en røgfarvet dyr serie, som det siges, er parabenfri. Men der står bare ingen steder.

Jeg kan ikke rigtig forstå, der er varer, der siges ikke at indeholde parabener, uden det står/reklamere med det.

Er da vist helt rundtosset....

Jeg vil gerne selv kunne vælge om jeg vil og hvilke produkter, jeg vælger at udsætte min krop for. Men hvis alt har parabener i, selv om det står parabenfri. Og nogle ting ikke har parabener i, selvom det slet ikke står der... Jamen hvad kan man så regne med???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2012

Fines mor

Kloster skriver:

Jeg går hovedsageligt efter plejeprodukter og makeup uden parabener. De ting jeg køber, står der: "uden parbener" ell "Parabenfri".

Men min skønne veninde fortæller mig, at hun er blevet oplyst i Matas, at der findes 7 slags parabener, hvoraf kun de 3 af dem er farlige og derfor forbudt. De 4 andre er lovlige og er i alle produkter. Også selvom der står parabenfri på varen.

Hun er blevet oplyst om, at det paraben, der holder varen i længere tid, er lovligt og derfor er det i alle varer. Også i de varer, jeg køber - Fx Neutral, Derma, Nilens Jord og andre produkter, hvor der står parabenfri på.

Lancôme har lavet en røgfarvet dyr serie, som det siges, er parabenfri. Men der står bare ingen steder.

Jeg kan ikke rigtig forstå, der er varer, der siges ikke at indeholde parabener, uden det står/reklamere med det.

Jeg vil gerne selv kunne vælge om jeg vil og hvilke produkter, jeg vælger at udsætte min krop for. Men hvis alt har parabener i, selv om det står parabenfri. Og nogle ting ikke har parabener i, selvom det slet ikke står der... Jamen hvad kan man så regne med???

Jeg vil anbefale dig, at prøve at ringe til Miljøministeriets informationscenter - eller skrive til dem. ;-) De kan måske give dig nogle svar, eller henvise til nogle som kan. Jeg er selv ansat i Miljøministeriet, og ved vi har nogle sagsbehandler på parabener osv. i alt.

http://www.mim.dk/Ministeriet/Selvbetjening/Miljoeministeriets+informationscenter/

VI har lukket imorgen, og lukker op mandag kl. 9 :-)

Anmeld

3. maj 2012

La´chrissen

Kloster skriver:

der findes jo naturlige parabener. mener at jordbær indholder det.
Da jeg arbejdede som frisør snakkede´vi meget om parabener da der er mange der er bange for dem, men som du selv skriver så bliver de brugt til konservering.
De er jo gennem testet, men alt muligt andet nyt som man tilsætter, ved man jo ikke hvordan det virker på kroppen om 30 år.
De har jo valgt at tage alle de skadelige fra.
Og det skal jo konserveres ellers står du med en shampoo du skal opbevare i køleskabet.
Men det er meget forvirret alt det halløj

Anmeld

3. maj 2012

Mussen2

Som jegvhar forstået er 3 af dem dokumenterer farlig/kræftfremkaldende, men ikke forbudt. De øvrige er under mistanke. Det er som jeg har forståetndet...

Anmeld

3. maj 2012

Mussen2

La´chrissen skriver:

der findes jo naturlige parabener. mener at jordbær indholder det.
Da jeg arbejdede som frisør snakkede´vi meget om parabener da der er mange der er bange for dem, men som du selv skriver så bliver de brugt til konservering.
De er jo gennem testet, men alt muligt andet nyt som man tilsætter, ved man jo ikke hvordan det virker på kroppen om 30 år.
De har jo valgt at tage alle de skadelige fra.
Og det skal jo konserveres ellers står du med en shampoo du skal opbevare i køleskabet.
Men det er meget forvirret alt det halløj

Enig....alt det vi nu bruger som erstatning for parabener til at konserverer, er jo nyt g ikke undersøgt. Hvem ved hvad vi siger om disse om 30 år

Anmeld

4. maj 2012

Annette A

Altså det bliver jo mere og mere almindeligt at finde produkter uden parabener og Matas stribede er jo også uden. Det jeg har hørt ang. parabener er, at hvis der er et parabenstof i et produkt er det som sådan ikke et problem. Det er i samspil med andre parabener problemet opstår. Så kan det jo være man bruger et andet produkt med et andet paraben og så indvirker de på hinanden og så er det jo nemmest helt at undgå dem. Men det kan være en jungle at finde rundt i. Køber også alt parabenfrit for at være sikker.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.