Jeg går hovedsageligt efter plejeprodukter og makeup uden parabener. De ting jeg køber, står der: "uden parbener" ell "Parabenfri".
Men min skønne veninde fortæller mig, at hun er blevet oplyst i Matas, at der findes 7 slags parabener, hvoraf kun de 3 af dem er farlige og derfor forbudt. De 4 andre er lovlige og er i alle produkter. Også selvom der står parabenfri på varen.
Hun er blevet oplyst om, at det paraben, der holder varen i længere tid, er lovligt og derfor er det i alle varer. Også i de varer, jeg køber - Fx Neutral, Derma, Nilens Jord og andre produkter, hvor der står parabenfri på.
Lancôme har lavet en røgfarvet dyr serie, som det siges, er parabenfri. Men der står bare ingen steder.
Jeg kan ikke rigtig forstå, der er varer, der siges ikke at indeholde parabener, uden det står/reklamere med det.
Er da vist helt rundtosset....
Jeg vil gerne selv kunne vælge om jeg vil og hvilke produkter, jeg vælger at udsætte min krop for. Men hvis alt har parabener i, selv om det står parabenfri. Og nogle ting ikke har parabener i, selvom det slet ikke står der... Jamen hvad kan man så regne med???
Anmeld