Dilemma om transport

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

866 visninger
8 svar
0 synes godt om
3. maj 2012

Frejsmor

Hej piger..

Jeg står i den rigtig trælse situation at det var meningen at jeg i dag skulle afsted til Jylland(med 888 bussen fra Valby) og forberede til min mors store 50års fødselsdag, så ville far og lillemanden komme over med færgen i morgen eftermiddag..

Nu er der så desværre sket det, at min kærestes mor er blevet hospitalsindlagt og han ved ikke helt om han kan overskue at have lillemanden fra i aften til i morgen, med hospitalsbesøg osv. hvilket jo er forståeligt nok og er situationen med hans mor rigtig slem, så er det jo så i værste fald ikke sikkert han og lillemanden kommer til fødselsdagen, hvilket både jeg og min mor ville være rigtig kede af..

Jeg er derfor nødt til at tage ham med til Jylland i dag og det har jeg noget svært ved at overskue, da det jo slet ikke var planen..

Nåh men sagen er så den at skal jeg med toget, skal vi ha barnevogn og alt det skidt der med, og det er så bøvlet og besværligt og jeg tænkte derfor på om jeg bare kunne tage ham med i bussen, og jeg har derfor undersøgt mulighederne..

Han kan kun spændes fast med hoftesele og ja det er jeg ikke ret glad ved, han er kun 7mdr. og skal jo derfor sidde i baudvendt autostol og jo meget gerne forsvarligt spændt fast.. og dertil kommer så at der jo ikke rigtig er så gode muligheder for at skifte ham og at jeg ikke rigtig kan tage ham op for at give mad hvis det er nødvendigt, alle de ting måtte jo vente til færgen...

Aarh jeg synes universet stinker, det hele er noget lort lige nu.. Vi har været igennem 2 gange sygdom i streg hele familien igennem og min kærestes mor har ikke været rask længe og været hospitalsindlagt flere gange og det er bare så synd, hun når lige at smage hvordan det er at blive frisk og så er det tilbage til hospitalet igen.. Jeg er så ked af det på hendes vegne..

Samtidig havde jeg glædet mig til en tur til Jylland alene her den første dag, slappe af i bussen og sove længe fra torsdag til fredag, suk og jeg føler mig så egoistisk og utaknemmelig at jeg har de her følelser og bliver ked af det over at planerne går i vasken..

Nogen tanker, gode råd eller ja, hvad ville I gøre?

Tak fordi i læste med i hvert fald

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2012

PernilleogLouis

Jeg ville nok blive hjemme og støtte min kæreste. Ville slet ik tag afsted når mit barn ik ku blive ordentligt spændt fast. Alt det med at skifte ble i bussen osv kan jo nok gå men ja ville nok blive hjemme 

Anmeld

3. maj 2012

Troldemommi

Jeg ville nok tage det som det kommer, tag med bussen sammen med bebsen, spørg chaufører hvordan de plejer at håndtere babyer brug et sæde til at skifter på og hav mad med i feks i en termetaske hvis du har sådan en.

Det er en hård situation du er i men hold ud, det skal nok gå, håber i får en god fest og din svigermor snart er hjemme igen

knus til dig og hold nu modet oppe

Monica

Anmeld

3. maj 2012

smølfine

Frejsmor skriver:

Hej piger..

Jeg står i den rigtig trælse situation at det var meningen at jeg i dag skulle afsted til Jylland(med 888 bussen fra Valby) og forberede til min mors store 50års fødselsdag, så ville far og lillemanden komme over med færgen i morgen eftermiddag..

Nu er der så desværre sket det, at min kærestes mor er blevet hospitalsindlagt og han ved ikke helt om han kan overskue at have lillemanden fra i aften til i morgen, med hospitalsbesøg osv. hvilket jo er forståeligt nok og er situationen med hans mor rigtig slem, så er det jo så i værste fald ikke sikkert han og lillemanden kommer til fødselsdagen, hvilket både jeg og min mor ville være rigtig kede af..

Jeg er derfor nødt til at tage ham med til Jylland i dag og det har jeg noget svært ved at overskue, da det jo slet ikke var planen..

Nåh men sagen er så den at skal jeg med toget, skal vi ha barnevogn og alt det skidt der med, og det er så bøvlet og besværligt og jeg tænkte derfor på om jeg bare kunne tage ham med i bussen, og jeg har derfor undersøgt mulighederne..

Han kan kun spændes fast med hoftesele og ja det er jeg ikke ret glad ved, han er kun 7mdr. og skal jo derfor sidde i baudvendt autostol og jo meget gerne forsvarligt spændt fast.. og dertil kommer så at der jo ikke rigtig er så gode muligheder for at skifte ham og at jeg ikke rigtig kan tage ham op for at give mad hvis det er nødvendigt, alle de ting måtte jo vente til færgen...

Aarh jeg synes universet stinker, det hele er noget lort lige nu.. Vi har været igennem 2 gange sygdom i streg hele familien igennem og min kærestes mor har ikke været rask længe og været hospitalsindlagt flere gange og det er bare så synd, hun når lige at smage hvordan det er at blive frisk og så er det tilbage til hospitalet igen.. Jeg er så ked af det på hendes vegne..

Samtidig havde jeg glædet mig til en tur til Jylland alene her den første dag, slappe af i bussen og sove længe fra torsdag til fredag, suk og jeg føler mig så egoistisk og utaknemmelig at jeg har de her følelser og bliver ked af det over at planerne går i vasken..

Nogen tanker, gode råd eller ja, hvad ville I gøre?

Tak fordi i læste med i hvert fald

Jeg har selv rejst meget med tog, da min den store var helt lille og jeg vil sige at bortset fra, at når man skal ind og ud af toget, så er det da en herlig rejseform. Hvis du kan få plads i familieafd. er der jo et lille legeomr. hvor i kan opholde jer og der er såvidt ejg huske mulighed for at skifte den lille på toilettet. Jeg ville helt klart vælge tog, da det give meget større frihed og den lille skal ikke sidde spændt fast i mange timer og i øvrigt ville jeg heller ikke gøre det hvis han ikke kan spændes forsvarligt fast .

God bedring til svigemor og så håber jeg du trods alt får en god tur til Jylland.

Anmeld

3. maj 2012

Mettefpigen

Først og fremmest! kæmpe knus til jer allesammen  Er ked af at høre om familiesituationen....

Men jeg har kørt rigtig meget med bus mens jeg har haft Lukas og det har ikk været noget problem... Han har siddet i barnevognen ellers har jeg haft ham på skødet.... Synes ikk det har været det store problem....

Anmeld

3. maj 2012

merethe

Profilbillede for merethe

Jeg ville klart vælge toget, da det er nemmere at skifte bebs og man kan gå lidt rundt. 

Anmeld

3. maj 2012

Tanja1234

Jeg tror også helt klart at jeg ville tage toget hvis det var muligt.

Selvom det er hårdt for din kæreste og hans mor, så vil det også være hårdt for din mor hvis dig og dit barn ikke er der til hendes fødselsdag.

Håber i kommer godt afsted.

Anmeld

3. maj 2012

forår

Jeg ville tage toget i stedet for bus 888. Den bus er ofte helt proppet med folk, dvs at du skulle sidde med dit barn på skødet hele tiden. der er heller ingen mulighed for at få barnevognen med indefor, som der er med toget.

Jeg rejste meget med 888 da jeg ingen barn havde, da det var nemmest, men efter jeg har fået barn har jeg altid taget toget

håber du får en god tur trods alt og god bedring med svigermor.

Anmeld

7. maj 2012

Frejsmor

Tusind tak for alle jeres søde svar piger!!!

Jeg turde simpelthen ikke tage bussen med ham, når han ikke kunne spændes ordentligt fast!!

Så vi endte med at tage toget til Jylland, og selvom det var lidt bøvlet og fuldstændig proppet, så jeg måtte stå oppe ved barnevognen et godt stykke tid før jeg turde bevæge mig gennem labyrinten af mennesker på gulvene med en lillemand på armen ned til vores plads, så var det en okay tur alligevel..

Og vi havde en rigtig god fest for min mor, selvom jeg tænkte en del på min kæreste og hans mor.. Men hun skulle være i bedring nu, selvom hun stadig er hospitalsindlagt..

Faktisk har jeg taget toget med ham mange gange før, lige fra han kun var en 5uger gammel og det har aldrig været et problem, jeg tror bare omstændighederne og ændringerne i planerne gjorde at jeg havde svært ved at overskue det hele..

Nu går turen så hjem igen i morgen - også med tog..

Tak for støtten piger!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.