Rasmus's historie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.733 visninger
8 svar
0 synes godt om
3. maj 2012

Tildes mor

- Så melder jeg mig ind her, selvom det er min kærestes søn.

Rasmus blev den 9. marts i år 7 år,
Rasmus er min kærestes søn som han aldrig har set før vi i November måned sidste år endelig fik kontakt til hans tidligere svigerforældre som kunne fortælle os at Rasmus i 2010 var kravlet op på deres vaskemaskine på badeværelset for at hente sin bamse der lå oven på et skab, han faldt ned og slog hovedet ind i toilettet og derefter ned i det hårde gulv.
Han blev indlagt på grund af for højt tryk i hjernen og lagt i kunstigt koma og lå sådan i 7 uger, da de endelig fik ham vækket fra komaen var han i mere eller mindre vegativ tilstand og det var meget lidt kontakt man kunne få til ham.
Han kom efter 4 måneder på sygehuset på et bosted for handicappede børn og har nu boet der i snart 18 måneder hvor det hver dag går frem ad.

Min kæreste har siden Januar 2012 besøgt Rasmus hver weekend og det bliver bedre og bedre, han er dog stadigvæk meget hjerneskadet, har synkeproblemer, koncentrations problemer, synsforstyrrelser, balanceproblemer (sidder i kørestol men gåtræner meget) Han er meget frustreret over at ikke kunne spise andet end moset mad og bliver meget gal over at vi ikke kan forstå hvad han siger. Han elsker musik og har masser af humor.

Han er en rigtig dejlig dreng og vi ser frem til at kunne fortælle folk om ham med stolthed, han er virkelig en fighter!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2012

Ciss

Tildes mor skriver:

- Så melder jeg mig ind her, selvom det er min kærestes søn.

Rasmus blev den 9. marts i år 7 år,
Rasmus er min kærestes søn som han aldrig har set før vi i November måned sidste år endelig fik kontakt til hans tidligere svigerforældre som kunne fortælle os at Rasmus i 2010 var kravlet op på deres vaskemaskine på badeværelset for at hente sin bamse der lå oven på et skab, han faldt ned og slog hovedet ind i toilettet og derefter ned i det hårde gulv.
Han blev indlagt på grund af for højt tryk i hjernen og lagt i kunstigt koma og lå sådan i 7 uger, da de endelig fik ham vækket fra komaen var han i mere eller mindre vegativ tilstand og det var meget lidt kontakt man kunne få til ham.
Han kom efter 4 måneder på sygehuset på et bosted for handicappede børn og har nu boet der i snart 18 måneder hvor det hver dag går frem ad.

Min kæreste har siden Januar 2012 besøgt Rasmus hver weekend og det bliver bedre og bedre, han er dog stadigvæk meget hjerneskadet, har synkeproblemer, koncentrations problemer, synsforstyrrelser, balanceproblemer (sidder i kørestol men gåtræner meget) Han er meget frustreret over at ikke kunne spise andet end moset mad og bliver meget gal over at vi ikke kan forstå hvad han siger. Han elsker musik og har masser af humor.

Han er en rigtig dejlig dreng og vi ser frem til at kunne fortælle folk om ham med stolthed, han er virkelig en fighter!

Nej, hvor er det godt at høre, at ting kan gå fremad efter sådan en ulykke!

Kan virkelig godt forstå, at han er frustreret! Han har jo kunnet meget mere selv før. Det kan virkelig ikke være nemt at skulle håndtere for en lille dreng!

Ved man, om han med god træning vil blive mere selvhjulpen efterhånden?

Til lykke med det nye familiemedlem! Det er jo lidt af en gave pludselig at få!

Anmeld

3. maj 2012

Tildes mor

Ciss skriver:

Nej, hvor er det godt at høre, at ting kan gå fremad efter sådan en ulykke!

Kan virkelig godt forstå, at han er frustreret! Han har jo kunnet meget mere selv før. Det kan virkelig ikke være nemt at skulle håndtere for en lille dreng!

Ved man, om han med god træning vil blive mere selvhjulpen efterhånden?

Til lykke med det nye familiemedlem! Det er jo lidt af en gave pludselig at få!

Hvis det forstsætter i det spor som han lige nu er inde i så kan det godt være, han bliver bedre og bedre til det hele - han er lige gået fra at få sonde til at få mos og gå træningen går også rimelig godt

Anmeld

3. maj 2012

Ciss

Tildes mor skriver:

Hvis det forstsætter i det spor som han lige nu er inde i så kan det godt være, han bliver bedre og bedre til det hele - han er lige gået fra at få sonde til at få mos og gå træningen går også rimelig godt

Han er jo ikke så gammel endnu, og børn har en helt fantastisk evne til at udvikle sig og lære.  for at han når sine mål!

Anmeld

3. maj 2012

Tildes mor

Ciss skriver:

Han er jo ikke så gammel endnu, og børn har en helt fantastisk evne til at udvikle sig og lære.  for at han når sine mål!

Vi tror i hvert fald på ham og er der noget han har brug for for at nå det mål vil vi da gøre alt hvad vi kan for at han får det

Anmeld

3. maj 2012

Tildes mor

Ciss skriver:

Men ja, børn har en fantastisk evne der det får vi også afvide rigtig tit af vide af dem på institutionen

Vi glæder os så meget til på søndag hvor vi igen skal besøge ham

Anmeld

3. maj 2012

Talbutikken

Hvor skønt at i har fået kontakt og hatten af for din kæreste at han går ind og er far påtrods af Rasmusses handicap, det er der sgu ikke mange der ville gøre.

Kan slet ikke forstille mig hvor hård det må være at, så lille en ting som at falde ned fra en vaskemaskine kan gøre så megen skade og ændre et lille menneske så meget! Og hvor er det dog fantastisk at gør så store fremskridt.

Anmeld

3. maj 2012

foto på lærred

åh for pokken en forfærdelig ulykke Godt at det går fremad med Rasmus. for at det vil gå bedre dag for dag.

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

Anmeld

3. maj 2012

Tildes mor

Talbutikken skriver:

Hvor skønt at i har fået kontakt og hatten af for din kæreste at han går ind og er far påtrods af Rasmusses handicap, det er der sgu ikke mange der ville gøre.

Kan slet ikke forstille mig hvor hård det må være at, så lille en ting som at falde ned fra en vaskemaskine kan gøre så megen skade og ændre et lille menneske så meget! Og hvor er det dog fantastisk at gør så store fremskridt.

Han elsker Rasmus højere end noget andet og har altid gjort selvom han ikke har haft set ham før det sidste halve år.

Det at det lige netop var vaskemaskinen faldt ned fra er noget jeg tænker rigtig meget over men også en af grundende til at jeg er rigtig glad for at vores vaskemaskiner står i kælderen og i et rum vi kan låse indtil så ikke der er nogle børn der kravler derop..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.