At sidde selv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.285 visninger
12 svar
0 synes godt om
2. maj 2012

KLN

Ja, som overskriften lyder, så kunne jeg godt tænke mig at vide, hvornår de små bør kunne sidde selv?

Jeg tænker både, hvis de bliver sat, men os selv at komme op og sidde..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2012

Troldemommi

Nu er jeg ikke ekspert på emnet men jeg tror de kan sidde selv lang tid før de selv kommer op og sidde, hvor lang tid aner jeg ikke, jeg tror min Johanne var omkring et halvt år før hun kunne sidde selv, men hun kan ikke selv komme op og sidde endnu, nu er hun 7,5 måned :-)

Monica

Anmeld

2. maj 2012

vitapigen

Her kunne min datter først sidde selv da hun var 8 ½ mdr hvor vi satte hende om. Og nu er hun snart 10 mdr. og kan endnu ikke selv sætte sig op....

Det det er meget meget forskelligt fra barn til barn

Anmeld

2. maj 2012

Mira0911

Min bebs er 7 mdr og 12 dage og kan ikke sidde selv endnu... Men det går derhen af at hun snart kan... 

Har ikke lige nogen anelse om hvornår de selv kan komme op og sidde... 

Anmeld

2. maj 2012

Mettefpigen

Lukas kunne sidde selv da han var omkring 6 måneder, men kan ikk komme op og sidde endnu....

Anmeld

2. maj 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

min dreng kunne sidde selv (hvor vi sætter ham) fra han var 6 måneder og 14dage. Han bliver 8 måneder om små to uger og kan endnu ikke selv sætte sig.

Anmeld

2. maj 2012

Ka+Ma=Be

Benjamin kunne sidde selv da han var ca. 6 måneder!

Han er inden for de sidste 1-2 uger begyndt at rejse sig op i sin tremmeseng, hiver sig op ad alting og sætter sig op i sin barnevogn. (Han er 8 måneder)

Anmeld

3. maj 2012

Tona

KLN skriver:

Ja, som overskriften lyder, så kunne jeg godt tænke mig at vide, hvornår de små bør kunne sidde selv?

Jeg ved ikke lige hvordan "reglerne" er som sådan, men jeg kan fortælle at Amanda kunne sidde 100 % sikkert selv uden at vælte da hun var 8 mdr. og kunne sætte sig selv op da hun var ca. 14 mdr. Det fik jeg at vide af børnelæge var normalt. Det var i den sene ende, men stadig normalt

Anmeld

24. maj 2012

ledermus

KLN skriver:

Oliver er 14 måneder og har aldrig villet sidde selv ikke på numsen ihvertfald. Har snakket med både sp og ergoterapeut om det og der er ikke nogen gylden regel for hvornår de selv skal kunne. Oliver kan godt sidde nu hvis man sætter ham men han gider ikke, han stritter imod eller vender sig selv lynhurtigt om til kravlestilling men han kan ikke selv sætte sig i siddestilling. Dog sidder han tit i w-stilling hvor han sidder på begge knæ og med numsen ned imellem

så tror det er meget forskelligt

Anmeld

24. maj 2012

pernille.23

min datter har kunne sidde selv (når vi satte hende) siden hun var ca 6 1/2 måned, men her i dag har hun selv sat sig et par gange, hvor hun har kravlet også trillet om på numse.. hun er i dag 10 måneder og 12 dage

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.