svamp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. maj 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Sujan skriver:

Jeg smøre dem efter hver amning, men nej vasker dem ikke inden. Men det må jeg prøve

altså jeg fik at vide at det var vigtigt jeg vaskede dem før hver amning og smurte på efter hver amning og så lod jeg det lufttørre.

håber det virker.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2012

Røverdatter

Sujan skriver:

Ja vi har svamp som gør amningen svær, da jeg har det på dutterne og lillepigen i munden. Vi har brugt suttebrikker, men går egentlig bedre uden. Nu har vi fået brentan mundgel i 5 uger og det hjælper ikke..

SP mener ikke det er normalt og vi skal snakke med lægen. Men er i tvivl om lægen overhovedet kan gøre noget. Har googlet svamp på brysterne og i baby mund og ser ud til at det eneste man kan bruge er brentan mundgel og dansk vand..

Nogle der har prøvet noget ligende og ved om vi har andre muligheder???

Vi er også i gang med behandling af svamp - min søn havde det for en måned siden, hvor vi fik det væk ved hjælp af Brentan, men nu er det blusset op igen. Jeg kan slet ikke mærke til det på brystet, men har fået at vide at jeg med sikkerhed også har det.

Min SP sagde at jeg kunne skylle brystet med kamillete, det skulle hjælpe. Og Det samme med barnets mund - så hvis du kan komme til at få kamillete i munden kan det hjælpe på barnets tunge...

Og være rigtig grundig med håndvask både før og efter ble-skift

Anmeld

3. maj 2012

Sujan

Mor til Liva skriver:

Ih ja, jeg husker det ALT for godt... Her havde jeg og Liva også svamp og suttebrikker virkede ikke her - desværre

Jeg smurte med danskvand og brentan i lang tid og det hjalp ikke ... Det blev værre og værre g tilsidst gjorde amningen så ondt at jeg græd hver gang hun skulle ammes

Så jeg ringede til vagtlægen i en weekend og fik nogle piller i mod det og allerede efter få dage kunne jeg mærke forskel - da pillerne var spist var svampen og smerterne væk - sikke en skøn befrielse

Ja det gør simpelthen så ondt og har overvejet at stoppe amningen, men kan heller ikke være rigtig.

Dejligt det lykkes for jer at komme af med det..
Jeg har fået en pille i dag af lægen, som jeg håber hjælper, men er altså kun en pille. Og så vil jeg bare fokusere meget på det de næste dage og få smurt mange gange, renset med dansk vand, ingen sukker og masser af luft og lys. Så må det da snart gå væk.

Anmeld

3. maj 2012

Sujan

Himmelsmil skriver:

Vi er også i gang med behandling af svamp - min søn havde det for en måned siden, hvor vi fik det væk ved hjælp af Brentan, men nu er det blusset op igen. Jeg kan slet ikke mærke til det på brystet, men har fået at vide at jeg med sikkerhed også har det.

Min SP sagde at jeg kunne skylle brystet med kamillete, det skulle hjælpe. Og Det samme med barnets mund - så hvis du kan komme til at få kamillete i munden kan det hjælpe på barnets tunge...

Og være rigtig grundig med håndvask både før og efter ble-skift

Du er heldig du ikke kan mærke det, for gør virkelig ondt.

Har aldrig hørt om det med kamillete, men skal da prøves

Anmeld

3. maj 2012

Mor til L&S

Sujan skriver:

Ja det gør simpelthen så ondt og har overvejet at stoppe amningen, men kan heller ikke være rigtig.

Dejligt det lykkes for jer at komme af med det..
Jeg har fået en pille i dag af lægen, som jeg håber hjælper, men er altså kun en pille. Og så vil jeg bare fokusere meget på det de næste dage og få smurt mange gange, renset med dansk vand, ingen sukker og masser af luft og lys. Så må det da snart gå væk.

Ja det gør SÅ ondt... Selvom det er 2 år siden husker jeg det SÅ tydeligt.... Er nu gravid igen og frygter sådan svamp

Kan huske at jeg engang sagde til min mand at jeg hellere ville føde igen end at amme... Men heldigvis hjalp pillerne

Har aldrig hørt om at man kun får en pille... Men hvis du ikk sys den hjælper, så må du altså bare afsted til lægen igen, så du kan komme af med det

Anmeld

3. maj 2012

Sujan

Mor til Liva skriver:

Ja det gør SÅ ondt... Selvom det er 2 år siden husker jeg det SÅ tydeligt.... Er nu gravid igen og frygter sådan svamp

Kan huske at jeg engang sagde til min mand at jeg hellere ville føde igen end at amme... Men heldigvis hjalp pillerne

Har aldrig hørt om at man kun får en pille... Men hvis du ikk sys den hjælper, så må du altså bare afsted til lægen igen, så du kan komme af med det

Ja håber sådan det hjælper..

Ja er lige før man hellere vil føde igen.

Tog pillen for nogle timer siden og tænker jeg lige giver det til mandag og ser om det hjælper.. ellers ringer Jeg derned.. nu vil jeg af med det.

Anmeld

5. maj 2012

morlinen

Har du kun fået Brentan mundgel? Jeg fik nemlig både det til babys mund, som skulle behandles 4 gange dagligt, tror jeg det var. Men fik også en anden lille Brentan creme til brysterne, som skulle smøres på efter hver amning. Den skal så vaskes af inden amning igen, men det kan man jo fx gøre med danskvand, så den "behandling" også lige kommer med Eller også med de bløde engangsvaskeklude til babynumser med vand og sæbe.

Synes Brentancremen til brysterne hjalp bedre. Mundgelen klistrede utrolig meget, men tilgengæld skal den ikke vaskes af.

Og ja, lufttør endelig så meget som muligt, selvom man føler sig enormt dum, hver gang man går sidelæns forbi vinduerne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.