Hvordan fra 2 til 1 lur pr.dag??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

624 visninger
5 svar
0 synes godt om
2. maj 2012

ledermus

Sagen er den at min søn på snart 14 måneder er begyndt at have svært ved at falde i søvn om aftenen.

Før puttede jeg ham mellem 18.30 og 19 og han faldt hurtigt i søvn

den sidste uge har jeg puttet mellem 19 0g 19.30 og han er meget længe om at falde i søvn og er meget ked iforhold til hvad han plejer og den er sikker næsten hver eneste aften at først kl.20 falder han i søvn.

Han sover stadigvæk 2 lure pr dag og jeg tænker at det måske nu er på tide at prøve at skære den ene væk men hvordan gør jeg det på den bedste måde for ham og hvordan får jeg vuggestuen til at samarbejde med mig omkring dette, de synes bestemt ikke han allerede skal ned på 1 lur pr.dag

Håber nogle kan hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2012

ledermus

slet ingen som har nogle gode råd de vil dele ud af

Anmeld

2. maj 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
ledermus skriver:

Sagen er den at min søn på snart 14 måneder er begyndt at have svært ved at falde i søvn om aftenen.

den sidste uge har jeg puttet mellem 19 0g 19.30 og han er meget længe om at falde i søvn og er meget ked iforhold til hvad han plejer og den er sikker næsten hver eneste aften at først kl.20 falder han i søvn.

Han sover stadigvæk 2 lure pr dag og jeg tænker at det måske nu er på tide at prøve at skære den ene væk men hvordan gør jeg det på den bedste måde for ham og hvordan får jeg vuggestuen til at samarbejde med mig omkring dette, de synes bestemt ikke han allerede skal ned på 1 lur pr.dag

Håber nogle kan hjælpe

Der kommer jo tit perioder hvor de ikke vil sove og er svære at putte.

Jeg ville ikke skære en lur fra, hvis han stadig er træt og har brug for sine to lure.

Anmeld

2. maj 2012

jlp90

ledermus skriver:

Håber nogle kan hjælpe

hej,

Vi skar ikke lærkes lur væk det gjorde hun selv. Det vil sige hun ikke længere viste tegn på at ville sove om formiddagen. Det kan være fordi han er blevet mere bevidst og gerne vil være med om aftenen.

Anmeld

2. maj 2012

MortilElias2010

Vi skar heller ikke en lur væk fra Elias, det styrede han selv i sig eget tempo. 

Prøv at putte ham ved 20tiden istedet, med sang (de behøver ikke engang være stille, bare fyr den af og lad ham hoppe og springe i sengen hvis han får lyst, jeg vil vædde med han nok skal falde i søvn på et tidspunkt når I er gået, og historiefortælling, en bamse og yndlingslegetøj. 

Elias har haft både en kæmpe gravko, en traktor med grab, en mini gravko (som er hans yndlings pt!) en ballon, selvlysende stjerner som vi satte rundt omkring på hans hænder og fødder, på tremmerne i tremmesengen oinden vi gik ud af værelset, så satte vi stjerner på himlen til natten og slukkede så hans lys og så havde han stjernerne til at lyse for sig. Meget fascinerende skal det siges når han spændede rindt i sengen eller lå og kiggede på hans hænder lige så stille g så fik han lov til at buldre rundt med dem og snakke med sine bamser om alt det han havde oplevet indtil han faldt i søvn og der var ingen gråd eller ulykkelige nætter. Han sov bare fordi han ikke blev presset til at skulle sove, vi sagde bare godnat og sov godt, elsker dig og vi ses imorgen og så kiggede vi indimellem ind til ham hvis han udtrykte ked af det-hed hvilket var sjældent og så var det bare en periode med mere omsorg og mere nærvær og mere tryghed hos mor og far  Nogen gange har de små bare ikke fået nok af os, ikke nok snak, ikke nok opmærksomhed og når de så er mætte så kan de sove . Det er min tese  

Anmeld

3. maj 2012

ledermus

Tak for jeres råd...jeg vil prøve at putte ham senere (ved 8 tiden)

og se hvordan det fungerer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.