Er jeg i min ret til at klage og få penge tilbage?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

857 visninger
11 svar
0 synes godt om
2. maj 2012

Anonym trådstarter

Jeg er/var medlem af Komogvind.dk, bruger dog ikke siden mere. Jeg købte VIP-medlemsskab for 1 år siden, 4 maj 2011 for at være mere præcis.

Nu så jeg lige på min konto, at der er blevet trukket 720 kr til komogvind den 30 april.

Jeg havde tænkt mig at opsige mit VIP da jeg ikke længere bruger siden og ikke vil betale til det så.

Men mit VIP er jo ikke udløbet endnu, så egentlig burde jeg stadig have chancen for at opsige det, inden de overhovedet skulle trække nogen form for penge? Er det ikke korrekt?

Der står inde på siden at mit VIP først udløber 4. maj kl. 21.18, så burde da have dertil, til at få det opsagt? 

Desuden mener jeg da at man selv skal godkende endnu et VIP-medlemsskab før de må trække penge?

Hvad gør jeg i denne situation?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2012

DLM

Jeg ville starte med at kontakte dem.

tror også jeg ville ringe til min bank og sige at der er sket en fejl og der ikke skulle være sket en indbetaling og høre hvad de siger

Anmeld

2. maj 2012

Anonym trådstarter

DLM skriver:

Jeg ville starte med at kontakte dem.

tror også jeg ville ringe til min bank og sige at der er sket en fejl og der ikke skulle være sket en indbetaling og høre hvad de siger

Ja, ringer ihvertfald til dem i morgen, hurtigst muligt. 

Har skrevet en mail til dem, men der kan gå 3 dage før de svare på den. 

Og så ringer jeg også lige til min bank.

Anmeld

2. maj 2012

modesty

Du har godkendt nogle betingelser da du købte abonnementet i sin tid, sandsynligvis inkl. en fornyelsesdato, som sandsynligvis er overskredet nu. Det har intet at gøre med udløbsdatoen.

Anmeld

2. maj 2012

Silas&Mille

Du skal ikke godkende et nyt medlemskab, da du når du køber det første gang godkender automatisk forlængelse af medlemskabet.

Men jeg vil mene at du har ret til at opsige det frem til den 4. maj.

Men hvorfor har du ikke bare opsagt medlemskabet da du bestemte dig til det første gang?

Anmeld

2. maj 2012

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Du har godkendt nogle betingelser da du købte abonnementet i sin tid, sandsynligvis inkl. en fornyelsesdato, som sandsynligvis er overskredet nu. Det har intet at gøre med udløbsdatoen.

Jamen når jeg først har oprettet 4 maj og det skulle vare et år, så har jeg da ved gud også til 4 maj til at få det opsagt også uden jeg skal jeg betale for det.
Der står ikke noget om noget fornyelsesdato, hverken i den mail jeg modtog den gang eller på min side. Kun udløbsdatoen.

Anmeld

2. maj 2012

Anonym trådstarter

Silas&Mille skriver:

Du skal ikke godkende et nyt medlemskab, da du når du køber det første gang godkender automatisk forlængelse af medlemskabet.

Men jeg vil mene at du har ret til at opsige det frem til den 4. maj.

Men hvorfor har du ikke bare opsagt medlemskabet da du bestemte dig til det første gang?

Som sagt så bruger jeg ikke siden mere, men mente da heller ikke det var nødvendigt at opsige det før nu, da jeg jo gerne skulle have den ret frem til 4 maj.

Anmeld

2. maj 2012

Silas&Mille

Anonym skriver:

Som sagt så bruger jeg ikke siden mere, men mente da heller ikke det var nødvendigt at opsige det før nu, da jeg jo gerne skulle have den ret frem til 4 maj.

Ok, men jeg mener nu også at du har ret til at opsige frem til den 4. maj.

Men det med fornyelsen det står i deres vilkår eller sådan noget. Så det er ikke nødvendigt for dem at skrive det i e-mailen.

Anmeld

2. maj 2012

DinNabo

Anonym skriver:

Hm du må ind og læse betingelserne ved opsigelse. Nogen gange skal man sige op med fx en måneds varsel.

Mvh anja

Anmeld

2. maj 2012

modesty

Anonym skriver:

Jamen når jeg først har oprettet 4 maj og det skulle vare et år, så har jeg da ved gud også til 4 maj til at få det opsagt også uden jeg skal jeg betale for det.
Der står ikke noget om noget fornyelsesdato, hverken i den mail jeg modtog den gang eller på min side. Kun udløbsdatoen.

Det er meget typisk at man skal opsige før d. 1. i den måned abonnementet udløber. Som sagt har du nok sat flueben i nogle betingelser dengang du købte. Men altså - reglen er at der ikke er nogle faste regler udover dem som siden laver og som køberen godkender. Så få snakket med dem og udredt hvordan og hvorledes. Vi herinde kan ikke hjælpe dig. 

Pøj pøj med det. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.