Jeg undre mig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.092 visninger
15 svar
0 synes godt om
1. maj 2012

Anonym trådstarter

Så lige en tråd med en der havde fået 12 og  Det er mega fedt og få en god karakter! Og man skal være stolt!

Men jeg undre mig.. Jeg har ikke problemer med skolen, og har altid fået gode karakter og det er jo fedt nok for mig, men!! Hvorfor er det egentlig man er en stræber fordi man er god? Hvorfor er det en negativ ting? Jeg er kommet til et punkt hvor jeg ikke fortæller når jeg får 10 eller 12 fordi jeg får ikke et klap på skuldren eller "det var flot" - jeg får "Jamen du er jo også bare en stræber!" 

Og ja, måske er jeg, men det er sgu da kun fordi jeg gerne vil gå ud med at godt gennemsnit og jeg vil gerne gerne d. 27 juni (wuhu ) stå med en hue på hovedet JEG ved at JEG har kæmpet for! Jeg føler mig ikke tilfreds hvis jeg havde været doven de sidste 3 år og så kun lige med nød og næppe kan få huen - det gider JEG bare IKKE!

Men ja, spørgsmålet er bare hvorfor er ordet stræber så negativt? Hvorfor må jeg ikke stadig få et skulderklap bare fordi jeg igen har fået 10 eller 12!? Synes faktisk det er noget underligt noget, er det fordi folk er jaloux?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2012

Clisolka

Anonym skriver:

Så lige en tråd med en der havde fået 12 og  Det er mega fedt og få en god karakter! Og man skal være stolt!

Men jeg undre mig.. Jeg har ikke problemer med skolen, og har altid fået gode karakter og det er jo fedt nok for mig, men!! Hvorfor er det egentlig man er en stræber fordi man er god? Hvorfor er det en negativ ting? Jeg er kommet til et punkt hvor jeg ikke fortæller når jeg får 10 eller 12 fordi jeg får ikke et klap på skuldren eller "det var flot" - jeg får "Jamen du er jo også bare en stræber!" 

Og ja, måske er jeg, men det er sgu da kun fordi jeg gerne vil gå ud med at godt gennemsnit og jeg vil gerne gerne d. 27 juni (wuhu ) stå med en hue på hovedet JEG ved at JEG har kæmpet for! Jeg føler mig ikke tilfreds hvis jeg havde været doven de sidste 3 år og så kun lige med nød og næppe kan få huen - det gider JEG bare IKKE!

Men ja, spørgsmålet er bare hvorfor er ordet stræber så negativt? Hvorfor må jeg ikke stadig få et skulderklap bare fordi jeg igen har fået 10 eller 12!? Synes faktisk det er noget underligt noget, er det fordi folk er jaloux?  

Det har også altid undret mig  Jeg er kommet til den konklusion, at folk er misundelige 

Anmeld

1. maj 2012

Anonym trådstarter

Babymor2010 skriver:

Det har også altid undret mig  Jeg er kommet til den konklusion, at folk er misundelige 

Det kan sgu da godt være det er fordi de er misundelige, hehe. Det bliver bare lidt trættende i længden! 

Anmeld

1. maj 2012

A&F

Jalousy is a bad thing

Anmeld

1. maj 2012

Anonym trådstarter

A&F skriver:

Jalousy is a bad thing

Det har du ret i 

Anmeld

1. maj 2012

Krussedulle

Anonym skriver:

Jeg ser ikke "stræber" som negativt

Så jeg er lidt ligeglad i min verden er det positivt at stræbe! (i de fleste situationer)

Anmeld

1. maj 2012

Anonym trådstarter

Krussedulle skriver:

Jeg ser ikke "stræber" som negativt

Så jeg er lidt ligeglad i min verden er det positivt at stræbe! (i de fleste situationer)

Jeg synes bare tit det bliver brugt i en negativt sammenhæng og har en negativ klang

Anmeld

1. maj 2012

Krussedulle

Anonym skriver:

Jeg synes bare tit det bliver brugt i en negativt sammenhæng og har en negativ klang

tja.. Jeg bruger det ikke negativt..

Det er da positivt at stræbe efter et godt resultat! det burde alle vel gøre, hvis de brænder for noget?!

Anmeld

1. maj 2012

Anonym trådstarter

Krussedulle skriver:

tja.. Jeg bruger det ikke negativt..

Det er da positivt at stræbe efter et godt resultat! det burde alle vel gøre, hvis de brænder for noget?!

Det er nemlig positivt. Det er vel den eneste måde man lige får  sparket sig selv i bagdelen de dage man bare ikke liiige gider lave de sidste lektier?

Anmeld

1. maj 2012

blomst84

Ja det kan godt lyde lidt negativt når folk siger stræber, men alle dem fra min gymnasie tid der var "stræbere" er altså os dem der i dag sidder med fede Jobs, lækker bil osv osv så det kan godt betale sig at gøre noget ud af sin uddannelse og ikke som mig- fest og farver i stedet for jeg har nu fået en god uddannelse alligevel, men havde jeg været stræber i stedet kunne jeg være kommet ind på min drømme uddannelse direkte fra gymnasiet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.