Er der en dyrlæge eller lign til stede?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

325 visninger
5 svar
0 synes godt om
1. maj 2012

Stumpen

Jeg har lige tjekket min kat for tæger og fandt to tæt på hinanden, men det der bekymre mig er at han slet ingen pels havde rundt omkring.. Der er vel et lille område på ca 4*2 cm (hvis det var firkantet) som er bart...

Er det normalt eller???

-Anja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2012

come2

Stumpen skriver:

Jeg har lige tjekket min kat for tæger og fandt to tæt på hinanden, men det der bekymre mig er at han slet ingen pels havde rundt omkring.. Der er vel et lille område på ca 4*2 cm (hvis det var firkantet) som er bart...

Er det normalt eller???

-Anja

Har du fjernet dem?

Det er normalt at stedet tægen har sat bliver lidt hævet og hår. Der må bare ikke komme en rød ring omkring .

Anmeld

1. maj 2012

Stumpen

come2 skriver:

Har du fjernet dem?

Det er normalt at stedet tægen har sat bliver lidt hævet og hår. Der må bare ikke komme en rød ring omkring .

Ja ja, de er fjernet...  men jeg holder lige øje med om det bliver rødt, for der var lidt størknet blod omkring den ene..

Anmeld

1. maj 2012

come2

Stumpen skriver:

Ja ja, de er fjernet...  men jeg holder lige øje med om det bliver rødt, for der var lidt størknet blod omkring den ene..

Min hund plejer at få nærmest sådan en hård kugle var tægen har sat.

Men det er helt normalt.

Anmeld

1. maj 2012

Stumpen

come2 skriver:

Min hund plejer at få nærmest sådan en hård kugle var tægen har sat.

Men det er helt normalt.

Jeg tjekker op på det.. Har bare adrig oplevet så stor en plamage, men måske det er fordi de sad forholdsvis tæt sammen..

Anmeld

1. maj 2012

pemiro

Jeg har en kat hos mine forældre som naturligvis også får tæger (når dens tægemiddel ikke dur længere), og når der sidder en tæge klør det helt vildt, så tænker om dit lille dyr måske kan have kløet og så revet en del pels af, fordi det har været så irriteret?

Har ingen forstand på det overhovedet, bare lige en tanke herfra, da jeg ed min kat klør sig meget ved tæger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.