barselsdagpenge - hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

997 visninger
7 svar
0 synes godt om
1. maj 2012

Anonym trådstarter

Hej alle sammen.

jeg har lige fået min løn og har kun fået halvdelen af hvad jeg plejer, fordi min lønperiode i barslen er slut og jeg nu ryger over på barselsdagpenge.

men hvordan er det med det? kører det automatisk eller skal jeg henvende mig til kommunen? min fagforening sagde nemlig at det ville ske automatisk men jeg har ikke fået nogle barselsdagpenge for den halve måned jeg har været på barselsdagpenge..

håber nogen kan hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2012

Valle81

Hej

Det skulle kende automatisk, det har et gjort ved mig tre gange.

Men når du får barselsdagpenge er der ikke udbetaling til den 1. Som når man får løn. Når man får barselsdagpenge så er det også for uger af gangen.

Mm får altid dagpenge til og med den sidste søndag i måned med udbetaling om torsdagen.

Kg skal prøve at hjælpe dig.

Hvilken dag var sidste dag du ville få alm løn fra arbejdsgiver?

Anmeld

1. maj 2012

L&V

Anonym skriver:

Hej alle sammen.

jeg har lige fået min løn og har kun fået halvdelen af hvad jeg plejer, fordi min lønperiode i barslen er slut og jeg nu ryger over på barselsdagpenge.

men hvordan er det med det? kører det automatisk eller skal jeg henvende mig til kommunen? min fagforening sagde nemlig at det ville ske automatisk men jeg har ikke fået nogle barselsdagpenge for den halve måned jeg har været på barselsdagpenge..

håber nogen kan hjælpe

Det køre automatisk. barselsdagpenge og løn har ikke samme kørsels dato så du får resten næste månede med mindre du ringer der ind, nogle får hvert 14dag andre 1 gang i måneden alt efter hva den er sat til

Anmeld

1. maj 2012

Anonym trådstarter

Valle81 skriver:

Hej

Det skulle kende automatisk, det har et gjort ved mig tre gange.

Men når du får barselsdagpenge er der ikke udbetaling til den 1. Som når man får løn. Når man får barselsdagpenge så er det også for uger af gangen.

Mm får altid dagpenge til og med den sidste søndag i måned med udbetaling om torsdagen.

Kg skal prøve at hjælpe dig.

Hvilken dag var sidste dag du ville få alm løn fra arbejdsgiver?

Tror sidste dag med løn var d.10/4

Anmeld

1. maj 2012

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

Det køre automatisk. barselsdagpenge og løn har ikke samme kørsels dato så du får resten næste månede med mindre du ringer der ind, nogle får hvert 14dag andre 1 gang i måneden alt efter hva den er sat til

Ok tAk. Så ringer jeg til kommunen og hører ad :-)

Anmeld

1. maj 2012

L&V

Anonym skriver:

Ok tAk. Så ringer jeg til kommunen og hører ad :-)

Ja prøv det

Anmeld

1. maj 2012

Valle81

Anonym skriver:

Tror sidste dag med løn var d.10/4

Så skulle du torsdag den 26/4 have fået udbetalt barselsdagpenge for perioden 11-22 april.

Næs udbetaling vil være den 31 maj for perioden 23 april til 27 maj. Det vil være en 5 ugers udbetaling.

Så hvis du ikke har fået så ring endelig:0)

Anmeld

1. maj 2012

Anonym trådstarter

Valle81 skriver:

Så skulle du torsdag den 26/4 have fået udbetalt barselsdagpenge for perioden 11-22 april.

Næs udbetaling vil være den 31 maj for perioden 23 april til 27 maj. Det vil være en 5 ugers udbetaling.

Så hvis du ikke har fået så ring endelig:0)

Typisk så er der ingen på kommunen idag der har med barsel at gøre. Men har ik fået nogen. Har lige tjekket kontoen igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.