Jeg har for ikke så lang tid siden fået konstateret PCOS, så jeg vil godt følge med lidt her...

Jeg er næsten lige begyndt på metformin...
Jeg har fået at vide det samme som nogen af de andre skriver, med at man nogen gange kan klare den selv. Det vigtige er bare at motionere 30-60min hver dag (gå til bussen osv tæller også med der)
+ 1 times motion, hvor man får pulsen op en gang om ugen... Hvis BMI'et er for højt hjælper det også meget at tabe sig... Der er lidt forskellige meninger om det med kosten... Har læst en del steder at det hjælper at spise en del protein og kikkef så mange kulhydrater (mindre mængder af de langsomme kulhydrater er godt nok)...
Har selv tabt 6kg fra start vægten, og håber lidt på at metforminen også hjælper lidt på det nu...
Jeg ved ikke om det hele virker lidt rodet det jeg skriver, men ville lige fortælle om de ting, som jeg selv havde spørgsmål til g starten...
Der er rigtig mange muligheder for hjælp, hvis ikke man helt kan klare den, så jeg er ikke så bekymret mere... Er mere lettet over at der nu er en grund til at der ikke skete noget af sig selv, men at der nu er en grund og at der kan gøres noget ved det..
Håber snart at du kan lidt lysere på det hele.
Knus
Anmeld