Jeg føler PCO = aldrig børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

904 visninger
8 svar
0 synes godt om
30. april 2012

SRP

Hej piger

Jeg har en dag hvor alt bare virker håbløst og trist. Har grædt hele dagen og bliver ved med at hænge mig i at jeg har PCO. Jeg siger til mig selv jeg aldrig får børn -frygten styrrer mit liv totalt. Jeg VIL være mor, det er min største strøm. Hvorfor har jeg PCO? Jeg fatter det ikke og synes det er uretfærdigt! Jeg har måtte kæmpe med så mange svære ting og nu det her. Jeg kan slet ikke holde det ud. Ved ikke hvad jeg skal gøre af mig selv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2012

Kløver

Kæmpe kram, sad for næsten 2 år siden med samme følelse. Fik at vide jeg med min pco ikke ville kunne få børn og skulle i behandling, nu sidder jeg med 2 øko børn, min søn på 15 mdr og en lille pige på 2 uger
Håber det hjælper dig med at bevare håbet, i at få drømmen om et barn opfyldt

Anmeld

30. april 2012

SRP

Hvor er det dejligt at høre Håber virkelig på det snart bliver min tur. Det er så hårdt at gå i uvished, og man bliver mere og mere bekymret

Anmeld

30. april 2012

foto på lærred

Hej piger

Jeg har en dag hvor alt bare virker håbløst og trist. Har grædt hele dagen og bliver ved med at hænge mig i at jeg har PCO. Jeg siger til mig selv jeg aldrig får børn -frygten styrrer mit liv totalt. Jeg VIL være mor, det er min største strøm. Hvorfor har jeg PCO? Jeg fatter det ikke og synes det er uretfærdigt! Jeg har måtte kæmpe med så mange svære ting og nu det her. Jeg kan slet ikke holde det ud. Ved ikke hvad jeg skal gøre af mig selv.

Kære trådstarter,

Jeg kender en masse piger der har PCO som alle er blevet mødre, så selv om det kan være hårdt at få at vide, så er PCO ikke ensbetydende med, at man ikke kan blive mor. Slet ikke!

Hos nogle skal der gå lidt længere tid inden de bliver mødre. Nogle skal have en lille smule hjælp ved homoner og andre igen skal insimineres. Ting der kan virke skræmmende, men som slet ikke er så hårdt at skulle igennem når det kommer til stykket - og som du f.eks ikke skal sammenligne med f.eks. IVF som er en støre omgang. Men igen: Det er SLET ikke sikkert det bliver nødvendigt.

Der er også forskellige grader i forhold til PCO. Nogle får slet ikke menstration, nogle får det - men hvor det bare kommer f.eks 4 dage senere end en "normal" cyklus. Nogle har mange bivirkninger og andre slet ingen. Faktisk mener man at flere kan have PCO uden de ved det og får børn og går gennem livet uden at vide, at de har tildens til PCO.

Nogle prøver at forbedre deres chancer ved at spise PCO- venligt og prøve at tabe sig (hvis de vejer for meget) Nogle får Metformin piller,  andre igen giver det bare lidt ekstra tid inden de bliver gravide.

Så du kan sagtens snart sidde med to streger. Meget held og lykke

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

Anmeld

30. april 2012

SRP

Tak for de positive tanker og opmuntring. Betyder så meget. Det er hårdt at gå "skjult" med sine bekymringer, da vi ikke har fortalt nogle vi forsøger at få barn. Dejligt man kan dele tanker og følelser herinde.

Anmeld

30. april 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
SRP skriver:

Hej piger

jeg kender en med PCO- hun har en dreng på 2 år idag

Anmeld

1. maj 2012

Ciss

SRP skriver:

Hej piger

Det er også en hård besked at få - men op med hovedet: Jeg kender faktisk flere med diagnosen som har fået børn, de to af dem helt uden hjælp!

Og så er man jo så heldig i dag, at det er mulig at få hjælp, hvis man ikke klarer det selv. Så selvom det er benhårdt, så er alt håb ikke nødvendigvis ude.

for at det ikke går så ilde, som du tror nu!

Anmeld

1. maj 2012

Jonatansmor

SRP skriver:

Hej piger

Min veninde der har PCO blev gravid gennem noget fertilitetsbehandling, der var en dobbeltgevinst. Nu er vi 3 år ude i fremtiden og hun er gravid med øko-trillinger.

Alt kan lade sig gøre, det er kun et spørgsmål om hvornår det er din tur i køen

Anmeld

8. maj 2012

Puttemor86

Jeg har for ikke så lang tid siden fået konstateret PCOS, så jeg vil godt følge med lidt her...

Jeg er næsten lige begyndt på metformin...

Jeg har fået at vide det samme som nogen af de andre skriver, med at man nogen gange kan klare den selv. Det vigtige er bare at motionere 30-60min hver dag (gå til bussen osv tæller også med der)
+ 1 times motion, hvor man får pulsen op en gang om ugen... Hvis BMI'et er for højt hjælper det også meget at tabe sig... Der er lidt forskellige meninger om det med kosten... Har læst en del steder at det hjælper at spise en del protein og kikkef så mange kulhydrater (mindre mængder af de langsomme kulhydrater er godt nok)...

Har selv tabt 6kg fra start vægten, og håber lidt på at metforminen også hjælper lidt på det nu...

Jeg ved ikke om det hele virker lidt rodet det jeg skriver, men ville lige fortælle om de ting, som jeg selv havde spørgsmål til g starten...

Der er rigtig mange muligheder for hjælp, hvis ikke man helt kan klare den, så jeg er ikke så bekymret mere... Er mere lettet over at der nu er en grund til at der ikke skete noget af sig selv, men at der nu er en grund og at der kan gøres noget ved det..

Håber snart at du kan lidt lysere på det hele.

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.