av av ammestop

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.279 visninger
6 svar
0 synes godt om
28. april 2012

Anonym trådstarter

da min stakkels bebs desværre lider af extrem ondt i mavsen af min mælk har vi valgt at stoppe med amningen da der intet er når han får MME
han er kun knap en uge gammel . .

MEN nu er det så bare sådan at jeg jo lider af extremt tunge, spændte og ømme bryster
det gør så ondt så ondt!!!
er der nogen de rhar et godt råd?
skal jeg tage et kold tyrker?
skal jeg malke ud?
massere?
ja hvad hjælper??

tak for jeres svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2012

Moar2011

Anonym skriver:

da min stakkels bebs desværre lider af extrem ondt i mavsen af min mælk har vi valgt at stoppe med amningen da der intet er når han får MME

MEN nu er det så bare sådan at jeg jo lider af extremt tunge, spændte og ømme bryster
skal jeg malke ud?
massere?
ja hvad hjælper??

tak for jeres svar

Jeg tog en kold tyrker .. AV for en i delen !! Men efter tre dage gik det rigtig godt .. Havde rimelig meget mælk .. Jeg gik i et rigtig varm bad hvor jeg masseret dem, og presset lnuderne ud

Anmeld

28. april 2012

Anonym trådstarter

Babyklar skriver:

Jeg tog en kold tyrker .. AV for en i delen !! Men efter tre dage gik det rigtig godt .. Havde rimelig meget mælk .. Jeg gik i et rigtig varm bad hvor jeg masseret dem, og presset lnuderne ud

okay tak . .
det vil jeg da prøve om det kan hjælpe

Anmeld

28. april 2012

AnneBJ

Du må endelig ikke lave regulær udmalkning, så bliver der bare mere mælk!

Varme bade, så ofte du føler det nødvendigt. Jeg var under bruserende 5 gange dagligt i et par dage, efter jeg havde fået en ammestoppille.

Det er ok at tage toppen af spændingen, ved at malke en smule ud med hånden. Under bruseren kan du med fordel massere de knuder du kan mærke i brysterne så du ikke ender med brystbetændelse!

Anmeld

28. april 2012

Tona

Anonym skriver:

skal jeg malke ud?
massere?
ja hvad hjælper??

tak for jeres svar

Jeg måtte stoppe amningen da Amanda var ca en uge gammel også. Lægen ville give mig nogle piller som stopper det, men da jeg læste bivirkningerne nægtede jeg. Der stor bla almindelige bivirkninger som: depression, sygelig spillelidenskab og seksuelle forstyrrelser.

Det kunne jeg sleeet ikke have at gøre med og desuden var der jo en tid før de piller blev opfundet hvor alle klarede sig uden. Heldigvis ville min læge gerne rådgive mig i hvordan man gør uden piller og det gør man sådan her:

Enten kan man trappe ned med ved at lade barnet die ved et måltid mindre hver 2 dag, men i dit tilfælde hvor du har brug for at stoppe akut gør du følgende:

Du må ikke lægge barnet til mere. Du skal regne ud ca hvor mange gange du plejer at lægge barnet til og på de tidspunkter går du ud til en håndvask og malker ud. Du skal gøre det med hænderne og må ikke bruge maskine. Du må kun malke ud indtil brystet er blødt og uden knuder. Dvs det behøver slet ikke være helt tømt. Hver 2 dag undlader du at malke ud ved et af de tider som du normalt malker ud, således at du nu malker ud en gang mindre. 2 dage senere tager du endnu en udmalkning væk osv, osv. For mit vedkommende tog det en uge så var det overstået. Man sagde i gamle dage at det var godt at tage en god stram BH på, så det gjorde jeg også, men om det reelt har nogen effekt ved jeg ikke

Anmeld

29. april 2012

ano14316

Anonym skriver:

skal jeg malke ud?
massere?
ja hvad hjælper??

tak for jeres svar

må jeg spørg er om ivhar snakket med læge el. sp el. sugeplejeskerne på barselsgangen om det? for det er jo mega sjældent at brystmælk giver ondt i maven, jeg tænker om det ikke måske er fordi baby får mere luft med ned der sidder og trygger.

ellers synes jeg at nedtrapning med håndudmalkning lyder fornuftigt og så masser godt og grundigt under bruseren. den med stram bh duer ikke, det kan give brystbetændelse.

Anmeld

29. april 2012

Jonatansmor

Anonym skriver:

skal jeg malke ud?
massere?
ja hvad hjælper??

tak for jeres svar

Du kan få piller der stopper din produktion på en små 12 timers tid, ring op til vagtlægen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.