Nogle der har prøvet at blive fyret lige efter barsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.109 visninger
4 svar
0 synes godt om
28. april 2012

Anonym trådstarter

Jeg har lige haft barsel med vores andet barn, ligenu har jeg ferie som jeg har forlænget min barsel med. Igår kom jeg rigtig glad på arbejdet for at hilse på de andre og der fik jeg at vide at der 6 der er blevet fyret i sidste uge pga. nedskæringer  

Om eftermiddagen ringede min fyrede kollega og spurgte om  jeg også er blevet fyret, så sagde jeg nej, hvorfor da? Hun gav udtryk for at jeg er den næste i køen til at blive fyret  Jeg har ellers snakket med min chef for en mdr. siden om mine vagter mm. og han har ikke givet udtryk for at han vil af med mig. Jeg spurgte så min kollega om det er chefen der har sagt at han vil fyre mig? men nej, det er de andre der har sagt for de er ansat under tjenestemændernes vilkår og jeg er ansat med overenskomsten. 

Nu sidder jeg her og er rigtig bange for at tage tilbage på arbejde Men på den anden side tænker jeg, hvis han ville, så ville han også fyre mig hvis han ville.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2012

Muffinmus

nej, heldigvis ikke, men håber ikke for dig du er den næste i køen....desværre er man jo ikke hellig når man er på barsel eller gravid når der er masse fyring,men det ville sørme være en træls ting for folk der tror de har et job at komme tilbage til.

Anmeld

28. april 2012

Anonym trådstarter

MariaE skriver:

nej, heldigvis ikke, men håber ikke for dig du er den næste i køen....desværre er man jo ikke hellig når man er på barsel eller gravid når der er masse fyring,men det ville sørme være en træls ting for folk der tror de har et job at komme tilbage til.

Det håber jeg heller ikke Min far som har været chef i over 30 nu, siger at jeg ikke skal høre på hønsegården på arbejdet, for det er kun chefen der ved hvem der står til fyring, og det kan jo være at han har andre planer med mig, for dem der er tilbage er 55+ år, jeg er den eneste unge, så det er ikke sikkert at det er billigere at fyre mig fordi at min løn er meget lavere end deres. Men er stadig bange for det

Anmeld

28. april 2012

foto på lærred

Din far har ret. Du skal ikke høre på sladder. Ingen andre end din chef ved hvad der skal ske. Hvis du er usikker synes jeg helt sikker du skal få et møde med din chef hvor I kan få snakket det igennem. Det er jo heller ikke sikkert der er brug for flere fyringer nu. Din far har også ret i, at i flere fagområder så tjener ældre mere og derfor er dyre for virksomheden, omvendt kan det også være svære/dyrere at fyre medarbejdere som har været på en arbejdsplads i f.eks 20 år. Det kommer jo også an på medarbejdernes kvaliteter og på hvor i virksomhenden ledelsen tror det er bedst at spare osv osv. Mit råd til dig vil derfor være at tage tyren ved hornene og få en samtale med din chef hvis du går og er nervøs. Sig lige ud, at du er nervøs og rygterne går på at du står for skud mht fyring, og om det har noget på sig.

Held og lykke med det hele.

Anmeld

28. april 2012

Anonym trådstarter

foto på lærred skriver:

Din far har ret. Du skal ikke høre på sladder. Ingen andre end din chef ved hvad der skal ske. Hvis du er usikker synes jeg helt sikker du skal få et møde med din chef hvor I kan få snakket det igennem. Det er jo heller ikke sikkert der er brug for flere fyringer nu. Din far har også ret i, at i flere fagområder så tjener ældre mere og derfor er dyre for virksomheden, omvendt kan det også være svære/dyrere at fyre medarbejdere som har været på en arbejdsplads i f.eks 20 år. Det kommer jo også an på medarbejdernes kvaliteter og på hvor i virksomhenden ledelsen tror det er bedst at spare osv osv. Mit råd til dig vil derfor være at tage tyren ved hornene og få en samtale med din chef hvis du går og er nervøs. Sig lige ud, at du er nervøs og rygterne går på at du står for skud mht fyring, og om det har noget på sig.

Held og lykke med det hele.

1000 for svaret Før jeg gik på barsel sagde jeg også hvor bange jeg var for at blive fyret eller flyttet mens jeg er væk, og han sagde: Jeg lover dig 100% at din pind er klar til dig den dag du er tilbage. Hende der er der istedet for mig nu er også blevet fyret fra den 8 jun. Hvor jeg er tilbage. Men må ringe til ham og fortælle at jeg er urolig efter at have hørt rygterne, og har selv været der siden jeg var 18 dvs i 6 år. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.