Efterløn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

541 visninger
8 svar
0 synes godt om
28. april 2012

Anonym trådstarter

hej har lige et spørgsmål? er det lovligt at få kontanthjælp, hvis man har fået sin efterløn ? som evt. er på 50-60.000?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2012

come2

Anonym skriver:

hej har lige et spørgsmål? er det lovligt at få kontanthjælp, hvis man har fået sin efterløn ? som evt. er på 50-60.000?

Tror det ikke, Men følger lige med

Anmeld

28. april 2012

nilletøz

Jeg mener man kun må have en formue på 10.000 kr 

Men du må ikke hænge mig op på det. 

Anmeld

28. april 2012

Mira0911

Kommunen kan kræve at du bruger efterlønnen først, før du får udbetalt kontanthjælp... 

http://www.information.dk/telegram/269010

Anmeld

28. april 2012

smlmea

Du kan komme ud for,de vil kræve du lever af din udbetalte efterløn,dog må du selv beholde uden modregning 10.000 kr hvis du ikke er gift,og 20.000 kr hvis du er gift.

Anmeld

28. april 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

nope. du må ikke have mere end 10.000kr. (ifølge min far, så ikke noget jeg har slået op)

Anmeld

28. april 2012

SukkerDronning

Nej, det er ikke lovligt.

Man skal leve af sin efterløn først. Når man så ikke har mere end 10000 (man må heller ikke have bil, hus, sommerhus, båd osv.) så kan man komme på kontanthjælp.

Det er kun til dem der vitterligt ikke har noget at leve af, derfor kan man jo ikke få kontanthjælp, samtidig med at man har 50000kr liggende i banken.

Er det ikke også meningen at man skal leve af efterlønnen? Ellers kunne man jo bare have lavet en ferieopsparing.

Anmeld

28. april 2012

Plysbjørnen

Anonym skriver:

Jeg mener at have hørt at det kan du ikke...

Anmeld

28. april 2012

Anonym trådstarter

Okay mente jeg heller ikke man måtte .. Og det er ikke mig der har fået min efterløn , men en bekendt og er ret så sikker på personen stadig får kontanthjælp

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.