Kære jer, der har skrevet tilbage på mit indlæg. Jeres ord har været gode at have med i tankerne, jeg takker jer af hjertet.
Imorges kom min mand ind og undskyldte for hans del i det at tage noget negativt med hjem og inficere vores hjem med det, inden han tog på arbejde.
Da han og hans borgere skulle på loppemarked inviterede han mig med og vi havde en hyggelig formiddag.
Her til aften har vi haft en af de der sjældent forekomne konstruktive samtaler, da vores søn var puttet i seng hvor alt kom på bordet, alt fra seperation/parterapi/enkeltterapi til at han undskyldte så inderligt og var så bitter over og fortrød at han havde sagt at det eneste der holdt os sammen var vores søn og at han havde sagt at jeg skulle holde min kæft.
Jeg er ikke uden skyld i dette, det er jeg klar over, jeg kan gøre meget og svære udfordringer ligger foran mig, personligt.
Han tumler med rigtig meget pt. både med hans egen familie, den dårlige samvittighed han har overfor vores søn hvor han ikke mener at han er der fyldestgørende nok (hvilket efter min mening er helt hen i vejret, for det ser jeg jo han er og det har jeg fortalt ham, men jeg tænker at det er det manglende overskud i hans tanker, der gør han vrisser let, fordi han efterhånden er kørt i sænk - samtidig med det skal han jo passe sit arbejde, som også er krævende da han er Støttekontaktperson for en række borgere med sindslidelser og andre problematikker) og når han ikke får tid til sig selv, så hober det sig op og kommer ud meget lidt konstruktivt.
Han mener vi kan gøre meget os to alene, men han er ikke imod tanken om terapi (selvom den del har fyldt mere end 10 år af hans liv, på baggrund af hans barndom og senere udvikling) Jeg vil gerne i terapi, for at få styr på de forsvarsmekanismer jeg har i bagagen, som er dem der har lært mig at være mig og agerer som jeg gør, så håber fremover på intense samtaler (hvis vi kan få råd til det?) Det er jo noget af en økonomisluger
desværre, hvis ikke man lige passer ind i en af de kategorier lægen kan proppe een i for at få tilskud. Jeg har brugt 11 gange allerede, det var 1 mere end han normalt udsteder, men det var en forkert form for terapi, gestalt. Jeg fandt een i Esbjerg, som var for studerende og egentlig skulle handle om eksamensangst og jeg kunne mærke at den form for samtale hvor de tager udgangspunkt i alt det man kommer med, virkede for mig og første gang varede 1 time og et kvarter og det var gratis
Det er dog desværre ikke et tilbud jeg kan benytte mig af mere, da jeg ikke længere er studerende. Suk.
Men inden jeg fylder flere spalter, kunne jo blive ved, så vil jeg bare fortælle jer at jeres ord hjalp mig da jeg følte mig allermest alene og det skal I have tusinde tak for! 
Jeg ved ikke hvor dette bærer hen, der er ingen der siger at alt bare er rosenrødt og himmelsk nu, men jeg er en smule lettere om hjertet og har håb om at vi vil arbejde på det. Jeg er ikke 100% ude af denne kategori, for det kræver hårdt arbejde. Men vi forsøger.
Igen tak og skulle der være spørgsmål svarer jeg glædeligt på dem. For hvem ved... TAK af hjertet igen