Kejsersnit pga forhøjet blodtryg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

493 visninger
4 svar
0 synes godt om
26. april 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Nu fik jeg jo aks sidst pga ssf/ hellp og siden har mit blodtryg været for højt, så er i blodtrygs behandling. Er i uge 30 og ved stadig ik om jeg ska føde selv eller om det ender med ks. Det jeg får at vide er at ska jeg føde selv, ska jeg ha en epidural så de bedre ka styre mit blodtryg, men syntes bare jeg har hørt at når man har fået Ks før må man ik få epidural. 

Nogen som ved om man må får epi, når man har fået Ks før?? Ska til kontrol scaning og læge samtale om 1 1/2 uge, men har først tid ved jordmoerderen igen i uge 36. Vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2012

Sofia24

StineW79 skriver:

Nu fik jeg jo aks sidst pga ssf/ hellp og siden har mit blodtryg været for højt, så er i blodtrygs behandling. Er i uge 30 og ved stadig ik om jeg ska føde selv eller om det ender med ks. Det jeg får at vide er at ska jeg føde selv, ska jeg ha en epidural så de bedre ka styre mit blodtryg, men syntes bare jeg har hørt at når man har fået Ks før må man ik få epidural. 

Nogen som ved om man må får epi, når man har fået Ks før?? Ska til kontrol scaning og læge samtale om 1 1/2 uge, men har først tid ved jordmoerderen igen i uge 36. Vh stine

Du må gerne få en epidural selvom du tidligere er forløst ved ks - i hvert fald i Odense, men ved ikke om der er andre retningslinier i andre dele af landet...
Det er først efter 2. ks at man ikke tilråder at føde vaginalt.

Anmeld

26. april 2012

Sofia24

StineW79 skriver:

Men det er jo en afvejring af hele fødselsforløbet og noget af det der kunne tale imod at give dig en epi er at du skal være i stand til at mærke smerterne hvis din livmoder pludselig viser tegn på overbelastning... Man er lidt mere skrøbelig i ks-arret fra tidligere...

Anmeld

26. april 2012

StineW79

Sofia24 skriver:

Du må gerne få en epidural selvom du tidligere er forløst ved ks - i hvert fald i Odense, men ved ikke om der er andre retningslinier i andre dele af landet...
Det er først efter 2. ks at man ikke tilråder at føde vaginalt.

Tak for svar, glemte bare helt at spørge min jordmor da jeg var afsted i sidste uge og syntes bare der er "længe" til at jeg ska afsted igen. Vh stine

Anmeld

26. april 2012

StineW79

Sofia24 skriver:

Men det er jo en afvejring af hele fødselsforløbet og noget af det der kunne tale imod at give dig en epi er at du skal være i stand til at mærke smerterne hvis din livmoder pludselig viser tegn på overbelastning... Man er lidt mere skrøbelig i ks-arret fra tidligere...

Hov dobbelt tak for svar! 

Nu er det heldigvis 3 1/2 år siden jeg fik aks, så de siger at chancen for at der sku ske noget er ret lille, men ja det er nemlig også en af mine store bekymringer! Kærsten ser helst at jeg får pks denne gang, men har bare bestemt mig for at ta det hele som det kommer. 

Ville selvfølgelig være træt af at ha veer i flere døgn for så at ende med aks, men altså mit sidste aks var en rigtig god oplevelse, så det ville jeg også ku leve med igen, hvis det sku være! Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.