Nogle bankdamer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

529 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. april 2012

Anonym trådstarter

Jeg har fundet en check fra 2008 udskrevet i mit navn (samme bank som min) på over 3.000kr, er det muligt at få dem udbetalt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2012

come2

Anonym skriver:

Jeg har fundet en check fra 2008 udskrevet i mit navn (samme bank som min) på over 3.000kr, er det muligt at få dem udbetalt?

Er det ikke noget med der max må gå et år, eller husker jeg helt forkert?

Lurer lige med hvis der kommer nogle på banen

Anmeld

26. april 2012

Plysbjørnen

Anonym skriver:

Uden at være helt sikker mener jeg der er en forældelsesfrist på cheks på 1 år... dvs at et år fra de er udskrevet skal de være hævet...

Anmeld

26. april 2012

Anonym trådstarter

come2 skriver:

Er det ikke noget med der max må gå et år, eller husker jeg helt forkert?

Lurer lige med hvis der kommer nogle på banen

Der er et eller andet med en "5-års regel", men kan simpelthen ikke huske det.....

Anmeld

26. april 2012

Muffinmus

tror som regel de udløber efter knap 1 mdr....fik jeg i hvert fald af vide ang en check til ungerne fra svigerne som kom en smule for sent derind:-)

Og overskrider du de 3 uger, så skal checken fornys af den der har skrevet den for at den er gyldig endnu.

Anmeld

26. april 2012

anynom

Kapitel 10 Om checkens forældelse

§ 52. Checkindehaverens krav mod endossenterne, trassenten og andre checkskyldnere forældes i seks måneder at regne fra den dag, forevisningsfristen er udløbet.
Stk. 2. Har en checkskyldner indløst checken, forældes hans krav mod andre checkskyldnerne i seks måneder fra den dag, da han indløste checken, eller da forældelsen blev afbrudt overfor ham, jfr. § 53.

Anmeld

26. april 2012

Anonym trådstarter

JulieWH skriver:

Kapitel 10 Om checkens forældelse

§ 52. Checkindehaverens krav mod endossenterne, trassenten og andre checkskyldnere forældes i seks måneder at regne fra den dag, forevisningsfristen er udløbet.
Stk. 2. Har en checkskyldner indløst checken, forældes hans krav mod andre checkskyldnerne i seks måneder fra den dag, da han indløste checken, eller da forældelsen blev afbrudt overfor ham, jfr. § 53.

Ah pis.....

Anmeld

26. april 2012

KittyCatta

Der er en frist på 20 dage, men ellers må du kontakte den du har fået checken af, for at få en anden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.