Afføring..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

681 visninger
10 svar
0 synes godt om
26. april 2012

Mivsen

Hey

Mini manden har ikke haft afføring i 5 dage, og synes efterhånden jeg har gjort alt der kunne hjælpe..

Så nu må vi i gang med lactulose..

Så sidder vi og snakker, manden og mig, jeg synes helt klart at vi skal hjælpe til med afføringen kan komme ud, ved hjælp af lactulose, men manden er i tvivl..

Hvornår synes i det er okay med lactulose?

Mia

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2012

L&V

Mivsen skriver:

Hey

Mini manden har ikke haft afføring i 5 dage, og synes efterhånden jeg har gjort alt der kunne hjælpe..

Så sidder vi og snakker, manden og mig, jeg synes helt klart at vi skal hjælpe til med afføringen kan komme ud, ved hjælp af lactulose, men manden er i tvivl..

Mia

Når der ikke sker noget i en lang periode eller der er hård mave så er jeg ikke bleg for at bruge det.. Det er jo ikke farligt eller noget

Anmeld

26. april 2012

Gry91

Vi brugte det efter vi fik det bekræftet med lægen at han havde forstoppelse der står også på det at man ikke må bruge det til børn under 2 uden samråd med læge ..

Men kunne godt lyde som han kunne have brug for det til at sætte gang i maven igen

Anmeld

26. april 2012

Københavnermor

Det kommer an på flere ting.. Ammer du fuldt ud? Virker han til at have ondt?

Anmeld

26. april 2012

Maja88

ammer du?? for så er 5 dage ingenting.. og ALDRIG om JEG, ville give mit barn lactulose..

ville klart prøve sukkervand først og svesker osv... zoneterapi

Anmeld

26. april 2012

Jonatansmor

Mivsen skriver:

Hey

Mia

Her fik vi at vide af vores sp at han skulle have lactulose fast når han fik MME. Så det fik han fra flaske nummer 1, til den sidste, 2 gange om dagen, i en lille flaske, som det første.

Så jeg vil sige at det er da bare noget de skal have?

Anmeld

26. april 2012

Mor til Ella

Jonatansmor skriver:

Her fik vi at vide af vores sp at han skulle have lactulose fast når han fik MME. Så det fik han fra flaske nummer 1, til den sidste, 2 gange om dagen, i en lille flaske, som det første.

Så jeg vil sige at det er da bare noget de skal have?

Også den vejledning jeg har fået

Hellere det end at hun har ondt.....

Anmeld

26. april 2012

Mivsen

Han får mme og har han fået siden han var to måneder..
Men er startet op på grød i midt marts, meget meget stille og roligt. Han er endnu ikke på en hel potion om dagen.

Har prøvet :
Cykel med benene
Sukkervand
Vand
Massage
Zoneterapi
Og svesker

Der ikke sten hårdt, men meget hårdere end normalt. Han trækker sig sammen nogle gange..

Anmeld

26. april 2012

modesty

Mivsen skriver:

Han får mme og har han fået siden han var to måneder..
Men er startet op på grød i midt marts, meget meget stille og roligt. Han er endnu ikke på en hel potion om dagen.

Har prøvet :
Cykel med benene
Sukkervand
Vand
Massage
Zoneterapi
Og svesker

Der ikke sten hårdt, men meget hårdere end normalt. Han trækker sig sammen nogle gange..

Hmmm... Jeg ville ringe til min SP eller læge og spørge. Det er vist en regel at flaskebørn skal have afføring dagligt, ikke? Men jeg ville ikke give afføringsmiddel eller det der ligner uden at snakke med en fagperson.

Anmeld

26. april 2012

Mettefpigen

Synes du skal ringe og spørge... Her fik han Lactulose fra han var ca 1 måned til han var 6 måneder fordi han ALTID havde forstoppelse, og kun sked hver 2-3 dag og havde konstant ondt i maven......

Han fik fast lactulose morgen og aften.... Men de kan sagtens gå i flere dage uden at have afføring, så længe de ikk har ondt i maven så er det okay.... Det fik jeg afvide....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.