Hej
Jeg har været sammen med min mand i 11 år og han har to drenge på henholdsvis 12 og 13, så vi har været med til det hele. Hun er i et hjem hvor det garanteret er lidt løsere med reglerne når hun er hos sin far, fordi han kun ser hende hver anden weekend. Så skal det jo også liiiiige testes derhjemme om du stadig mener dine regler.
udover det har vi en datter på nu 3 år og 3 måneder og det sidste halve år har hun virkelig testet RIGTIG MEGET, råber, skriger, slår og spytter, hvilket hun aldrig har gjort før! Det er alderen. De er ved at finde ud af at de er deres egen person, sætte ord på at elske, savne og forstå det noget bedre.
Hun er da bare ved at finde ud af verden i et nyt perspektiv - så mit råd, fat mod og rolighed
og hold fast i jeres regler derhjemme hos jer og jeg ved ikke hvordan du diciplinere, men vores "tænkestol" kom virkelig i spil, hun får en advarsel hvis hun er grov og ikke vil høre efter eller stoppe med det hun nu engang gør og hvis ikke så kommer hun på tænkestolen i 3 minutter med en tydelig rolig forklaring om hvorfor og hvad du lige mener om det! Det har hjulpet meget her, fordi man løber jo nogle gange tør for det rigtige ansigtsudtryk, tålmodighed og svar!
Store kram og good luck, denne alder, fase trak virkelig tænder ud hos os, fordi hvem er du barn! Hvad har jeg gjort forkert siden du pludselig siger du ikke kan lide mig, lukker mig ude af dit værelse, må ikke vær med til at lege osv osv.. grænsesøgende og er ved at finde sin egen identitet noget mere.
Anmeld