Åhh hvad gør vi lige? Feber igen!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.389 visninger
13 svar
0 synes godt om
26. april 2012

AnnaK89

Hej piger.

Vi blev mandag den 16. april indlagt med Lærke, hun havde/har RS-virus. Feberen startede om søndagen. Vi kom hjem i mandags, da hun var feberfri og havde det egentlig okay.

Men nu her til morgen har Lærke høj feber igen - målte den til 39,5-39,8 (to gange i samme øre, da det er et øretermometer). 

Jeg ved, at man stadig smitter 2-3 uger efter man har fået sygdommen, og det er der jo ikke gået endnu, men kan det bryde ud igen? Og i så fald hvad skal vi gøre?

Overvejer at ringe til børneafd., for at rådføre mig. Vi har altid åben indlæggelse med Lærke.

Hvad mener i? Ringe eller se tiden an? Har her til morgen kun fokuseret på at hun får væske nok og indtil videre er det blevet nede.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2012

Mutti2

AnnaKJ skriver:

Hej piger.

Vi blev mandag den 16. april indlagt med Lærke, hun havde/har RS-virus. Feberen startede om søndagen. Vi kom hjem i mandags, da hun var feberfri og havde det egentlig okay.

Men nu her til morgen har Lærke høj feber igen - målte den til 39,5-39,8 (to gange i samme øre, da det er et øretermometer). 

Jeg ved, at man stadig smitter 2-3 uger efter man har fået sygdommen, og det er der jo ikke gået endnu, men kan det bryde ud igen? Og i så fald hvad skal vi gøre?

Overvejer at ringe til børneafd., for at rådføre mig. Vi har altid åben indlæggelse med Lærke.

Hvad mener i? Ringe eller se tiden an? Har her til morgen kun fokuseret på at hun får væske nok og indtil videre er det blevet nede.

Jeg ville nok ringe til afdelingen og høre hvad de siger. De kan vejlede dig, og om ikke andet sende dig videre til egen læge 

Rigtig god bering med hende 

Knus 

Anmeld

26. april 2012

Moar2011

AnnaKJ skriver:

Hej piger.

go bedring med hende

hvordan ser man om de har RS-virus??

Anmeld

26. april 2012

AnnaK89

Milla-Victoria's mor skriver:

Jeg ville nok ringe til afdelingen og høre hvad de siger. De kan vejlede dig, og om ikke andet sende dig videre til egen læge 

Rigtig god bering med hende 

Knus 

Ja overvejer det godt nok også.

Men hvis der er noget, så bliver vi ikke sendt til egen læge - det gør vi næsten aldrig med Lærke, da hun er multihandicappet, så alt foregår på sygehuset, stort set

Anmeld

26. april 2012

AnnaK89

Babyklar skriver:

go bedring med hende

hvordan ser man om de har RS-virus??

RS-virus er en forkølelsesvirus. Den giver feber, tør hoste og ophobning af slim i lunger og svælg. 

Der bliver taget en prøve fra svælget, når man skal teste for RS-virus. Det er MEGET smitsomt, og rigtig mange børn bliver ramt lige nu.

Anmeld

26. april 2012

Moar2011

AnnaKJ skriver:

RS-virus er en forkølelsesvirus. Den giver feber, tør hoste og ophobning af slim i lunger og svælg. 

Der bliver taget en prøve fra svælget, når man skal teste for RS-virus. Det er MEGET smitsomt, og rigtig mange børn bliver ramt lige nu.

okey - hvorfor er det at enes læge ikk tjekker ?

har været afsted med min søn .. i tide og utide er han syg. haft feber op og ned , røde kinder, tør hoste og slim til tider når han hoster ...

de siger at det er vuggestue baktiere.. (kigge i ører, hals og lytte på ham)

Anmeld

26. april 2012

AnnaK89

Babyklar skriver:

okey - hvorfor er det at enes læge ikk tjekker ?

har været afsted med min søn .. i tide og utide er han syg. haft feber op og ned , røde kinder, tør hoste og slim til tider når han hoster ...

de siger at det er vuggestue baktiere.. (kigge i ører, hals og lytte på ham)

Hvor gammel er din søn?

Jeg mener også, at egen læge kan tjekke det.

Anmeld

26. april 2012

Nettemor

Jeg ville helt klart ringe

God bedring til hende

Anmeld

26. april 2012

Moar2011

AnnaKJ skriver:

Hvor gammel er din søn?

Jeg mener også, at egen læge kan tjekke det.

han er 1år og 14dage ca .. ??

jeg var ved gæste læge igår og fik intet ud af det .. selvom min dreng er utrøstlig , hoster, til tider slim med op. røde kinder og feber af og til..

Anmeld

26. april 2012

AnnaK89

Babyklar skriver:

han er 1år og 14dage ca .. ??

jeg var ved gæste læge igår og fik intet ud af det .. selvom min dreng er utrøstlig , hoster, til tider slim med op. røde kinder og feber af og til..

Okay, men hvis du tænker på hvorfor han ikke er blevet sendt videre til en børneafd? Så er det fordi, at det er en virus og ikke en der kan behandles og fordi det er normalt, at når børnene er over 1 år, så skal de blot holdes hjemme og behandles som man ellers ville gøre når de har feber. 

Mange gange når børnene bliver indlagt for RS-virus, så det er fordi at de er under 6 mdr eller har nogle særlige behov som der skal tages hensyn til.

Vores datter er multihandicappet, så hendes imunforsvar er rigtig skidt og hun bliver ekstremt dårlig lige så snart hun er syg. Derfor foregår alt på sygehuset for os.

Men hvis hans vejrtrækning påvirkes, så ville jeg henvende mig til lægen igen, med henblik på at blive indlagt, for så er det et klar tegn på, at virussen har godt fat. 

Og så skal han måske have en smule ilt eller en forstøver maske med noget ventoline/saltvand, til at løsne slimen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.