Jeg bliver allerede stresset ved tanken.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

823 visninger
12 svar
0 synes godt om
26. april 2012

Trine89

Vi har nu fået afvide hvem vores DP'mor bliver, da Caia skal starte dp her den 1/6. 

Men f***ck det bliver stresset.. Vi har behov for en lang åbnings tid da vi begge har rimeligt sent fri fra arbejde. Men det er bare ikke nemt at få så det bedtse de kunne gøre er at finde en som ligger 20 min gang fra hvor vi bor i MODSATTE retning den vej vi skal for at komme på arbejde. så vi får bare nogle rigtig stressende dage så jeg starter arbjede igen øv øv øv. Vi arbejder fra 8 -16 (onsdag til 16:30 og så fredag kun til 15:30) 
men vores hentningstider hedder 16:30 (og onsdag hedder 16:45 og fredag er 15:30)

Så det vil sige jeg har 30 min til at GÅ næsten 2 km (OP af bakke) og så skal man jo også lige have snakket lidt om hvordan dagen den er gået og alt det der..jah og så er der jo onsdag der har jeg kun 15 min til at nå det fordi der har jeg senere fri.  

Ihh jeg er sååå ked af det.. Jeg ved der ligger nogle DP'er lige rundt om hjørnet.. ville give en HALV arm for at få en plads der i stedet for.. Jeg har tænkt mig at ringe og hører om hvis jeg nu kan arbejde "flex" i stedte om de så ikke er en plads der i stedet for.. 

Og så lige for at sætte prikken over i'et, så er vores DP ryger.. jeg havde virkelig håbet vi kunne få en ikke ryger.  

Nå det var dagen sure opstød herfra.. Nu vil jeg tage i Mødregruppe og hygge mig (og måske også lige ynke lidt der)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2012

Tvillingemor80

Det ikke sjovt når man bliver så presset !

Kan godt forstå du har det dårligt over det med hun er ryger.. det ville jeg heller ikke havde det godt med !

Anmeld

26. april 2012

Trine89

Tvillingemor90 skriver:

Det ikke sjovt når man bliver så presset !

Kan godt forstå du har det dårligt over det med hun er ryger.. det ville jeg heller ikke havde det godt med !

ihh jeg syntes bare ikke det skal være rigtig at det ikke kan gøres bedre.. jeg bor og arbejder i samme by, så jeg syntes bare det er lidt skørt at det skal blive så presset øv altså.. men sårn er det jo når man ikke har bil. 

jah den med ryger passer mig ikke helt så godt.. :s men hun er den eneste DP'mor som er fleksibel med åbningtiderne

Anmeld

26. april 2012

Nessie

Kan godt forstå I føler det bliver lidt stresset, men synes nu ikke I har specielt sent fri

I kan vel stadig søge efter en anden DP-plads? Eller se om der skulle være en privat i nærheden. Eller hvad med en VS? de har som regel længere åbningstider. (og ryger ikke)

Og så kunne det måske hjælpe at cykle istedet for at gå, så kommer du da lidt hurtigere rundt

Anmeld

26. april 2012

Trine89

Nessie skriver:

Kan godt forstå I føler det bliver lidt stresset, men synes nu ikke I har specielt sent fri

I kan vel stadig søge efter en anden DP-plads? Eller se om der skulle være en privat i nærheden. Eller hvad med en VS? de har som regel længere åbningstider. (og ryger ikke)

Og så kunne det måske hjælpe at cykle istedet for at gå, så kommer du da lidt hurtigere rundt

Der er ikke nogen Privat her i byen :s 
vuggestuen var egentlig det jeg ville have, MEN der er ikke nogen pladser før til september/oktober (og jeg starter til august)

Men det er jo sent at fri når nærste alle DP'er kun har åben til 16:15 :s iih.

Men der var ikke umildbart palds andre steder.. :s men jo jeg vil snakke med min chef om nogle andre arbjedstider, og så se om jeg måske kan få en anden DP'er

men jo en cykel kommer til at stå højt på ønske seddel lige nu..  

Anmeld

26. april 2012

Nessie

Trine89 skriver:

Der er ikke nogen Privat her i byen :s 
vuggestuen var egentlig det jeg ville have, MEN der er ikke nogen pladser før til september/oktober (og jeg starter til august)

Men det er jo sent at fri når nærste alle DP'er kun har åben til 16:15 :s iih.

Men der var ikke umildbart palds andre steder.. :s men jo jeg vil snakke med min chef om nogle andre arbjedstider, og så se om jeg måske kan få en anden DP'er

men jo en cykel kommer til at stå højt på ønske seddel lige nu..  

Vi skulle også først starte med en DP, da der ikke var pladser, men havde ham så bare stadig skrevet op til VS. 4 mdr. efter fik vi en VS plads, og de har lidt bedre åbningstider, og han er meget glad for at gå der.

Kan du ikke rykke pladsanvisningen, og forklare at I har lidt svært med at få det hele til at hænge sammen, med de åbningstider der er i DP?

Anmeld

26. april 2012

Trine89

Nessie skriver:

Vi skulle også først starte med en DP, da der ikke var pladser, men havde ham så bare stadig skrevet op til VS. 4 mdr. efter fik vi en VS plads, og de har lidt bedre åbningstider, og han er meget glad for at gå der.

Kan du ikke rykke pladsanvisningen, og forklare at I har lidt svært med at få det hele til at hænge sammen, med de åbningstider der er i DP?

Når hun først er starte i DP kan jeg ikke længere have hende på venteliste til VS. Kun hvis der er søskende hun kan gå med i min 6 mdr (men det er ikke nemt når hun er vores første) 

må jo prøve at gøre alt hvad jeg kan..

Anmeld

26. april 2012

Nessie

Trine89 skriver:

Når hun først er starte i DP kan jeg ikke længere have hende på venteliste til VS. Kun hvis der er søskende hun kan gå med i min 6 mdr (men det er ikke nemt når hun er vores første) 

må jo prøve at gøre alt hvad jeg kan..

Det lyder mærkeligt, det kunne vi, men det kan jo godt være forskelligt, alt efter hvor man bor.

Synes jo bare, at når man har VS som førsteprioritet, så skal barnet blive ved at være på venteliste, også selvom man bliver tilbudt DP først, indtil der er en ledig plads.

Prøv at ringe til dem igen, og hør om det virkelig kan passe, at man ikke kan blive ved at være skrevet op til en VS-plads

Anmeld

26. april 2012

Trine89

Nessie skriver:

Det lyder mærkeligt, det kunne vi, men det kan jo godt være forskelligt, alt efter hvor man bor.

Synes jo bare, at når man har VS som førsteprioritet, så skal barnet blive ved at være på venteliste, også selvom man bliver tilbudt DP først, indtil der er en ledig plads.

Prøv at ringe til dem igen, og hør om det virkelig kan passe, at man ikke kan blive ved at være skrevet op til en VS-plads

ja jeg syntes også det er underligt.. men det står også på deres hjemme side.. 

Og jeg var lige inde på digital pladsanvisning og kigge.. og kunne se at hun er er taget af ventelisten nu til vuggestuen.. :s

Men jeg må bare se om jeg ikke kan presse lidt på med at de der åbningstider bare ikke passer til mig..  

Anmeld

26. april 2012

Nettemor

Kan du ikke snakke med pladsanvisningen om at hun kan komme på gæsteplads hos en anden dp som så hun bliver fast ved lige så snart der er en plads ledig. Hvis fx der kun er et par mdr til den anden dp får en plads ledig.

Eller at hun kun er i gæstedagpleje hos den dp hun skal starte op ved. Så hun stadig kan stå på ventelisten til vs?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.