2 måneder i helvede..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

648 visninger
3 svar
0 synes godt om
26. april 2012

Frøken J.

Ej okay, det er måske at overdrive lidt, men noget i den stil Vil bare høre hvad i ville gøre i vores situation, og gode tips til hvordan vi bedst klarer dén periode.

Fra aug/sep påbegyndes der renovation af badeværelser her i området. Noget rør, faldstamme og afløb der skal renoveres. I den forbindelse får vi også nyt WC, håndvask med skab osv. Nye fliser, nyt gulv derude. OG vi får vores bruserum og WC-rum lagt sammen til ét, og de installerer mulighed for egen vaskemaskine (JAAAAA )

Men men men! Det kommer til at tage TO MÅNEDER. Og vi har fået at vide, at i den periode vil der jævnligt mangle vand, det vil larme meget, støve meget, og hvis vi skal på WC og i bad, så kommer det til at foregå i vogne udenfor blokken

Rose starter indkøring i VS fra 1. august, så heldigvis er jeg ikke hjemme med hende på fuldtid i den periode. Men jeg synes det er noget værre lort og bøvl med manglende vand, samt en baby der skal i bad nede i sådan en vogn! Ydermere har jeg VIRKELIG ikke lyst til at dele WC og bad med resten af opgangen. Med al respekt er der et par sketchy typer, der drikker meget og den slags.. Tænker på hygiejnen bl.a. Og jeg har det SÅ stramt med offentlige toiletter. Kan kun lave nr. 2 hjemme på eget WC, med mindre det er en nødssituation 

Hvad ville i synes vi skal gøre her? Hvordan kommer vi bedst gennem de to måneder? Jeg skal læse fra September, og jeg læser bedst hjemme hos os selv. Der er for stille på læsesalen, for meget larm andre steder på uni.. Har kun få timer på skolen, så bruger meget tid hjemme på at læse i dagstimerne. Og der kommer jo til at støje!

Det er ikke realistisk at tage hjem til familie i de to måneder, for de bor ikke her inde i Århus, og vi har ikke bil. Så det ville være ekstremt bøvlet dels at aflevere og hente Rose i VS samt komme til/fra skole..

Hvad foreslår i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2012

Nessie

Vi kommer selv til at stå i samme situation snart. Dog kommer vi ikke ikke til at mangle bad, "bare" køkkenet

Har I ikke et lille badekar til Rose? Så kan I bade hende derude i stedet for på badeværelset. Det er vel kun i dagtimerne i kommer til at mangle vand? Når de går hjem til fyraften, bliver det hele vel tændt igen?

Fyld en masse flasker og dunke med vand, så I har til de tidspunkter hvor der ikke er vand i hanerne.

Støjen og snavset er lidt svært at gøre noget ved, men fugtige lagner for døråbningerne kan tage meget af støvet.

Har du evt. mulighed for at læse på biblioteket, i stedet for derhjemme?

Ellers er der vist ikke så meget andet at gøre end at håbe på at de bliver hurtigere færdige, så I kan få jeres hjem for jer selv

Anmeld

26. april 2012

klmf

Åh hvor træls....

Personligt ville jeg foretrække at få det bedste ud af uni og læse der. Evt. med musik i ørerne, så larm fra medstuderende kan lukkes ude. 

Så ville jeg hamstre vand, der kunne varmes op og bade hende i en balje - og så tage i svømmehallen 1-2 gange om ugen

Og så må du arbejde på at få det bedre med toiletterne, du kan jo ikke holde dig i 2 måneder på uni bliver de vel trods alt rengjort mere end i sådan en skurvogn

Hvad med veninder i nærområdet?

Jeg føler med jer!

Anmeld

26. april 2012

jydeinden

Frøken J. skriver:

Ej okay, det er måske at overdrive lidt, men noget i den stil Vil bare høre hvad i ville gøre i vores situation, og gode tips til hvordan vi bedst klarer dén periode.

Fra aug/sep påbegyndes der renovation af badeværelser her i området. Noget rør, faldstamme og afløb der skal renoveres. I den forbindelse får vi også nyt WC, håndvask med skab osv. Nye fliser, nyt gulv derude. OG vi får vores bruserum og WC-rum lagt sammen til ét, og de installerer mulighed for egen vaskemaskine (JAAAAA )

Men men men! Det kommer til at tage TO MÅNEDER. Og vi har fået at vide, at i den periode vil der jævnligt mangle vand, det vil larme meget, støve meget, og hvis vi skal på WC og i bad, så kommer det til at foregå i vogne udenfor blokken

Rose starter indkøring i VS fra 1. august, så heldigvis er jeg ikke hjemme med hende på fuldtid i den periode. Men jeg synes det er noget værre lort og bøvl med manglende vand, samt en baby der skal i bad nede i sådan en vogn! Ydermere har jeg VIRKELIG ikke lyst til at dele WC og bad med resten af opgangen. Med al respekt er der et par sketchy typer, der drikker meget og den slags.. Tænker på hygiejnen bl.a. Og jeg har det SÅ stramt med offentlige toiletter. Kan kun lave nr. 2 hjemme på eget WC, med mindre det er en nødssituation 

Hvad ville i synes vi skal gøre her? Hvordan kommer vi bedst gennem de to måneder? Jeg skal læse fra September, og jeg læser bedst hjemme hos os selv. Der er for stille på læsesalen, for meget larm andre steder på uni.. Har kun få timer på skolen, så bruger meget tid hjemme på at læse i dagstimerne. Og der kommer jo til at støje!

Det er ikke realistisk at tage hjem til familie i de to måneder, for de bor ikke her inde i Århus, og vi har ikke bil. Så det ville være ekstremt bøvlet dels at aflevere og hente Rose i VS samt komme til/fra skole..

Hvad foreslår i?

hmm har i ikke et gæste værelse der hvor du bor som i måske kunne leje, eller låne ?

vi skal selv have samme omgang igennem, dog er vi de eneste i opgangen ( tror jeg) og det er et lille badeværelse, men en uge kommer der i hvertfald til at gå, og vi har overvejet at høre om vi kan låne gæsteværelset i den tid, så vi slipper for at skulle være fælles. Men er det ikke en mulighed, tjaa så må vi jo klare den

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.