Sagsbehandlere.. (Advokater giv lyd)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

431 visninger
9 svar
0 synes godt om
25. april 2012

Anonym trådstarter

Hey piger.

Er det ikke lovligt at have en bisidder med til et møde på kommunen...?? Den pige jeg går i klasse med har fået fjernet hendes lille pige og hun kæmper nu for at få sin pige hjem igen... (Jeg og én af vores klassekammerater foreslog at hendes advokat var med til mødet, fordi hun TIT bliver misforstået)

MEN sagsbehandleren ville ikke give hende et møde igen og fortalte hende at hun NU havde alt hun havde brug for af information, da en bisidder kom på tale...

Denne pige er kendt og derfor er der en stor stak papirer om hvad de har set i fjernsynet om hende...

Sig mig, er det ikke pisse ulovligt det hun (sagbehandleren) har gang i, eller er det bare mig??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2012

bullerbassen

Man har altid lov til t have en bisidder med til møde hos kommunen.

Jeg har ALTID min mand med når jeg er til møde.

ALT kommunikation er en god ide foregår på skrift ( for at kunne bevise / dokumentere )

Anmeld

25. april 2012

Troldemommi

Ifølge Forvaltningsloven har en borger altid ret til at medbringe en bisidder til et møde på en forvaltning, dog er det tit en god ide at informere den eventuelle socialrådgiver om at der er en ekstra med til mødet.

Hvis mødet allerede er afholdt som jeg ikke ved om det er, så skal borgeren nok vente til næste gang hun bliver indkaldt til møde.

Monica

Anmeld

25. april 2012

Mamalou

Man har altid ret til en bisidder! En bisidder har som sådan ikke ret til at udtrykke sig på mødet, men er med som støtte for den pågældende.

Jeg forstår ikke helt, hvorfor sagsbehandleren ikke vil give hende et møde. Det er vel et spørgsmål om, at din veninde får meldt ud, at hun har brug for et møde.

Anmeld

25. april 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Hey piger.

Er det ikke lovligt at have en bisidder med til et møde på kommunen...?? Den pige jeg går i klasse med har fået fjernet hendes lille pige og hun kæmper nu for at få sin pige hjem igen... (Jeg og én af vores klassekammerater foreslog at hendes advokat var med til mødet, fordi hun TIT bliver misforstået)

MEN sagsbehandleren ville ikke give hende et møde igen og fortalte hende at hun NU havde alt hun havde brug for af information, da en bisidder kom på tale...

Denne pige er kendt og derfor er der en stor stak papirer om hvad de har set i fjernsynet om hende...

Sig mig, er det ikke pisse ulovligt det hun (sagbehandleren) har gang i, eller er det bare mig??

Hun skulle have haft en bisidder med da hun var til møde, så nej det er ikke ulovligt.

Anmeld

25. april 2012

Clisolka

Mamalou skriver:

Man har altid ret til en bisidder! En bisidder har som sådan ikke ret til at udtrykke sig på mødet, men er med som støtte for den pågældende.

Jeg forstår ikke helt, hvorfor sagsbehandleren ikke vil give hende et møde. Det er vel et spørgsmål om, at din veninde får meldt ud, at hun har brug for et møde.

Anmeld

25. april 2012

Anonym trådstarter

Monica P skriver:

Ifølge Forvaltningsloven har en borger altid ret til at medbringe en bisidder til et møde på en forvaltning, dog er det tit en god ide at informere den eventuelle socialrådgiver om at der er en ekstra med til mødet.

Hvis mødet allerede er afholdt som jeg ikke ved om det er, så skal borgeren nok vente til næste gang hun bliver indkaldt til møde.

Monica

Hvad så hvis sagsbehandleren nægter at have det møde pga. at der er blevet nævnt en bisidder??

Anmeld

25. april 2012

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Hun skulle have haft en bisidder med da hun var til møde, så nej det er ikke ulovligt.

Hun tog ikke til mødet fordi hun ikke MÅTTE tage en bisidder med for sagsbehandleren, der derfor bare sagde at så havde hun alle de informationer hun skulle bruge om pigen.

Anmeld

25. april 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Hun tog ikke til mødet fordi hun ikke MÅTTE tage en bisidder med for sagsbehandleren, der derfor bare sagde at så havde hun alle de informationer hun skulle bruge om pigen.

Altså min kæreste er sagsbehandler og man må altid have en bisidder med til alle møder. Så kan ikke forstå sagsbehandler siger dette. Lyder meget underligt.

Anmeld

25. april 2012

Zeus

Hey piger.

Hvis hendes barn er i pleje, har hun ret til en person som kan hjælpe og rådgive hende. Det er noget kommunen skal stå for, hun skal bare snakke med sin sagsbehandler/familierådgiver om det.. Den person vil også kunne hjælpe hende med at være bisidder til møderne §54 hedder det vist, det med støttepersonen.. Er barnet tvangsanbragt, har forælderen desuden RET til en advokat

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.