hvad vejede jeres ved 6 måneder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. april 2012

Ka+Ma=Be

Himmelsmil skriver:

Birk bliver 7 måneder her d. 5.maj og han vejer 10 kg og er 76 cm.

ved fødslen 4085 g og 56 cm... og han har levet, stort set, af brystmælk .. 

Det er så vildt med babyer der tager så meget på ved brystmælk! Du må have noget dejligt nærende mælk i de bryster!  hehe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2012

channie-g

Frøken J. skriver:

Og hvad vejede de ved fødslen? Rose har kun taget en 400 gran på de sidste 5 uger, men går ud fra det er fordi hun er begyndt at småkravle og skyder i vejret. Så hun er ikke på fed som hun har været :p 8500 gram og 72 centimeter cirka.. 4300 gram og 53 cm ved fødslen cirka

6 mdr og 13 dage= 9,1 kg og 68 lang (så han er godt tæt)

fødsel= 2880 g. og 48 lang

Anmeld

26. april 2012

modesty

Min dreng vejede 3650 kg og var 53 cm ved fødslen. Han er stort set identisk med din datter nu, måske lidt længere. Har heller ikke taget særlig meget på her den sidste måneds tid.

Anmeld

26. april 2012

Røverdatter

Ka+Ma=Be skriver:

Det er så vildt med babyer der tager så meget på ved brystmælk! Du må have noget dejligt nærende mælk i de bryster!  hehe

hehe  Ja der har i hvert fald været nok i dem. Siden har var 3 måneder har jeg godt nok kun givet mælk fra højre bryst, men der har åbenbart været næring nok alligevel... 

Anmeld

26. april 2012

Ka+Ma=Be

Himmelsmil skriver:

hehe  Ja der har i hvert fald været nok i dem. Siden har var 3 måneder har jeg godt nok kun givet mælk fra højre bryst, men der har åbenbart været næring nok alligevel... 

Hvordan kan det være? Hvis jeg må spørge? 

Men det er kun dejligt at der har været så god næring! Det er alligevel en ret "tilfredsstillende" følelse at kunne ernære sit barn 

Anmeld

26. april 2012

Levi&LilysMor

Frøken J. skriver:

Og hvad vejede de ved fødslen? Rose har kun taget en 400 gran på de sidste 5 uger, men går ud fra det er fordi hun er begyndt at småkravle og skyder i vejret. Så hun er ikke på fed som hun har været :p 8500 gram og 72 centimeter cirka.. 4300 gram og 53 cm ved fødslen cirka

Levi vejer ca. 8800 gram og han er 6½ måned ...

Anmeld

26. april 2012

Røverdatter

Hvordan kan det være? Hvis jeg må spørge? 

Men det er kun dejligt at der har været så god næring! Det er alligevel en ret "tilfredsstillende" følelse at kunne ernære sit barn 

Ja det er virkelig tilfredsstillende, og hyggeligt

Hmm... Det bunder nok i at han først og fremmest ikke ville spise fra venstre bryst, fordi mælken løb meget hurtigere på højre.. Og fordi at venstre brystvorte er indadvendt - det gjorde det lidt mere besværligt..

Men jeg er meget tilfreds med beslutningen om kun at amme fra højre, for jeg havde i en måned været ret frustreret over det ufunktionelle venstre bryst. Så efter jeg tog beslutningen har det bare været meget mere hyggeligt for mig, og dermed også Birk 

Anmeld

26. april 2012

Ka+Ma=Be

Himmelsmil skriver:

Ja det er virkelig tilfredsstillende, og hyggeligt

Hmm... Det bunder nok i at han først og fremmest ikke ville spise fra venstre bryst, fordi mælken løb meget hurtigere på højre.. Og fordi at venstre brystvorte er indadvendt - det gjorde det lidt mere besværligt..

Men jeg er meget tilfreds med beslutningen om kun at amme fra højre, for jeg havde i en måned været ret frustreret over det ufunktionelle venstre bryst. Så efter jeg tog beslutningen har det bare været meget mere hyggeligt for mig, og dermed også Birk 

Ahh på den måde Ja så er der jo ikke så meget at sige til det. Så længe det fungerer for jer - det er trods alt det vigtigste.

Lige sidespørgsmål Hvor længe regner du med at amme? Jeg er ved at trappe markant ned, men jeg ved ikke helt hvordan med nat/aften amningen.  Jeg får allerede mange kommentare på, at jeg stadig ammer på trods af, at Benjamin "kun" er 7½ måned.

Anmeld

27. april 2012

Røverdatter

Ka+Ma=Be skriver:

Ahh på den måde Ja så er der jo ikke så meget at sige til det. Så længe det fungerer for jer - det er trods alt det vigtigste.

Lige sidespørgsmål Hvor længe regner du med at amme? Jeg er ved at trappe markant ned, men jeg ved ikke helt hvordan med nat/aften amningen.  Jeg får allerede mange kommentare på, at jeg stadig ammer på trods af, at Benjamin "kun" er 7½ måned.

Ja det er det vigtigste

uha ja, jeg kender til det med kommentarerne - faktisk synes jeg det er lidt underligt. Der er mange steder, rundt i verdenen, hvor børnene bliver ammet til de er 4-5 år. Dét synes jeg dog er lige lovlig meget, men jeg vil rigtig gerne amme min dreng til han er omkring de 2 år, som WHO anbefaler.

Hvad med dig? Hvor længe tænker du at du vil amme din søn?

Anmeld

27. april 2012

Kongmulle

Frøken J. skriver:

Min ene dreng havde jeg lige bogen liggende på, han vejede ved fødslen

5 Kg og var 57 cm lang

Da han var 6 måneder vejede han 13,8 kg og var 82 cm lang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.