Forskel på dp og vs

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

370 visninger
9 svar
0 synes godt om
25. april 2012

pemiro

Hej alle..

Hvad er forskellen egentligt på vuggestue og dagpleje?

Hilsen en lidt uvidende snart-mor-for-første-gang

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2012

L&V

pemiro skriver:

Hej alle..

Der køre mange debatter om det her lige i tiden prøv evt at søge på det.. Vuggestue er med uddannet personale i en institution med flere børn hvor dagpleje er oftest 1 ufaglært (med kurser) i privat hjem med 4-5 børn

Anmeld

25. april 2012

pemiro

Månsson skriver:

Der køre mange debatter om det her lige i tiden prøv evt at søge på det.. Vuggestue er med uddannet personale i en institution med flere børn hvor dagpleje er oftest 1 ufaglært (med kurser) i privat hjem med 4-5 børn

Ahhh troede det var noget med alderen  

Tak for svar

Anmeld

25. april 2012

Kongmulle

pemiro skriver:

Hej alle..

En vuggestue er en institution hvor der er 10-15 børn på en stue,med uddannede pædagoger. En dagplejer er en person der passer børnene i eget hjem og har ca 4 børn.

Vi har haft vores i dagpleje først og så i vuggestue ½ år før de skulle i børnehave. Jeg elsker dagplejen,men vi var også heldige med vores

Anmeld

25. april 2012

pemiro

Kongmulle skriver:

En vuggestue er en institution hvor der er 10-15 børn på en stue,med uddannede pædagoger. En dagplejer er en person der passer børnene i eget hjem og har ca 4 børn.

Vi har haft vores i dagpleje først og så i vuggestue ½ år før de skulle i børnehave. Jeg elsker dagplejen,men vi var også heldige med vores

Tak for dit svar..

Vil du fx råde til at man så vælger en dagplejer først og vuggestue senere når man kun skal holde barsel i ca et halvt år?

Umiddelbart tænker jeg at det måske er rart at der kun er få når de er så små, og at man så senere kan flytte til vuggestue så de lærer at være sammen med mange..

Anmeld

25. april 2012

Kongmulle

pemiro skriver:

Tak for dit svar..

Vil du fx råde til at man så vælger en dagplejer først og vuggestue senere når man kun skal holde barsel i ca et halvt år?

Umiddelbart tænker jeg at det måske er rart at der kun er få når de er så små, og at man så senere kan flytte til vuggestue så de lærer at være sammen med mange..

Altså det har vi gjort. Jeg syntes en dagpleje er mere skånsomt for de små og meget mere hjemligt og personligt. Der er kun max 4 børn i vores dagplejer og de er jo godkendt i hoved og R**.

Vi har været SÅ glad for vores. Hun var bare alletiders. Vi valgte så at rykke vores søn i vuggestue da han var 2½, for så er man garanteret en plads i børnehaven samme sted og det er jo smart, for så kender barnet institutionen, personalet og følges tit med andre børn over i børnehaven

Så det var klart det bedste for os og det jeg havde det absolut bedst med. Jeg syntes det er alt for voldsomt at sende en lille en i vuggestue, da tempoet og larmen er væsenligt højere end i en dagpleje. Men jeg kan jo kun sige min egen mening

Anmeld

25. april 2012

FrkLarsen

pemiro skriver:

Hej alle..

Jeg har valgt at have min datter i dagpleje da der er mest ro på. Emilie er et sensitivt barn, så hun har brug for et sted hvor der ikke er for meget power på, hvilket der er i en vuggestue 

Anmeld

25. april 2012

L&V

pemiro skriver:

Ahhh troede det var noget med alderen  

Tak for svar

Så lidt.. På din kommunes hjemmeside kan du se hva der er i nærheden af dig hvis du er ved at søge inspiration

Anmeld

25. april 2012

Sara.

Jeg ser på det sådan her:

Vuggestue:                                    

'uddannet personale til at se på mit barn. Det drejer sig ikke kun om pasning men også om mit barns udvikling osv.

altid pasning det samme sted. Hvis en personale er syg, så er der andre kendte voksne og det kommer ikke til at påvirke barnets dag.

Mange børn. Det kan både give meget larm og virke uoverskueligt. Men samtidig giver det mange legerelationer til børnene på kryds og tværs.

Mange personale - jeg kan finde nogen jeg som forældre kan med.  Flere øjne der ser på mit barn

Dagplejer:

En voksen. Ens synsspunkt på mit barn

Ro, hjemlighed.

Få børn. overskueligt. Men ikke altid sikkert der er børn på mit barns alder.

Hvis dagplejeren er syg skal barnet passes andet sted.

Jeg er mest til integrerede institutioner, dernæst vuggestuer. til sidst dagplejer... Men dermed ikke sagt at alle vuggestue er bedre end dagplejer. Jeg ville tage ud og se de forskellige stede

Anmeld

25. april 2012

L&V

Sara. skriver:

Jeg ser på det sådan her:

Vuggestue:                                    

'uddannet personale til at se på mit barn. Det drejer sig ikke kun om pasning men også om mit barns udvikling osv.

altid pasning det samme sted. Hvis en personale er syg, så er der andre kendte voksne og det kommer ikke til at påvirke barnets dag.

Mange børn. Det kan både give meget larm og virke uoverskueligt. Men samtidig giver det mange legerelationer til børnene på kryds og tværs.

Mange personale - jeg kan finde nogen jeg som forældre kan med.  Flere øjne der ser på mit barn

Dagplejer:

En voksen. Ens synsspunkt på mit barn

Ro, hjemlighed.

Få børn. overskueligt. Men ikke altid sikkert der er børn på mit barns alder.

Hvis dagplejeren er syg skal barnet passes andet sted.

Jeg er mest til integrerede institutioner, dernæst vuggestuer. til sidst dagplejer... Men dermed ikke sagt at alle vuggestue er bedre end dagplejer. Jeg ville tage ud og se de forskellige stede

Præcis sådan jeg ser det og derfor vi håber på vuggestue til vores datter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.