Jeg er simpelthen så frustreret (mad og søvn)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

374 visninger
2 svar
0 synes godt om
25. april 2012

Anonym trådstarter

Skriver lige som anonym, da jeg skriver lidt om min kæreste, og ikke vil hænge ham ud.

Jeg er bare ved at gå ud af mit gode skind.

Min datter på 8 mdr. har de sidste dage været umulig at putte til eftermiddagsluren. Hun var ellers inde i sådan en god rutine, men den er helt smadret nu. Jeg kan ikke finde ud af hvad F***** der er galt. Hun ligger sig fint til at sove til formiddagslur. Men i dag fx vågnede hun fra den kl. 10 og har ikke sovet siden (har forsøgt i en time nu). Og det tegner til at det bliver ligesom de foregående dage - at jeg ender med at tage hende op efter 1½ times kamp, og så har hun ligget der i barnevognen i 1½ time til ingen verdens nytte - det gør mig så ked af det, og jeg føler mig som jordens dårligste mor. Når hun så når aften er hun jo vildt træt, så hun knap kan holde sig vågen til aftensmad. 

Mht. aftensmaden, så går det også helt af H til - det er aldrig til at finde ud af hvad hun vil have hvornår - og ofte ender det med at hun næsten ingenting får, og så kun  bliver ammet af mig.

Jeg skal lige sige, at hun både er forkølet og ved at få tænder, så det kan selvfølgelig spille ind. Men hun spiser fint på andre tidspunkter og sover også fint til den ene lur + som regel om aftenen (hvor hun selvfølgelig også er meget træt når hun ikke har sovet siden formiddag). Så jeg ved ikke om det kun kan være det. 

Jeg ved ikke om hun allerede kan være klar til kun at få en lur til middag - er det ikke først når de er et år ca.?? 

Jeg føler mig bare så alene med de frustrationer. Min kæreste deltager generelt meget med hende. Men når det kommer til forslag til mad og til hvad vi skal stille op med de lure, så er han ikke til megen hjælp. Det er altid mig der finder på hvad hun skal have af mad, og det er også mig der styrer det med lurene. Og lige nu føler jeg virkelig ikke jeg gør det ret godt. Føler mig som en SKOD mor. 

Vil i ikke nok komme med nogle råd og opmuntrende ord?
Hvordan ser/så jeres dag ud med en på 8 mdr. mht. søvn og mad??? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2012

mth1987

Der kommer til at opstå mange situationer hvor man som forældre føler at det er meget frustrerende det hele. Angående kun en lur så er det jo individuelt for hvert barn, der er jo ingen som er ens. Grunden til at hun ikke vil noget kan jo skyldes mange ting, du nævner selv at hun er forkølet og at der er en tand på vej. Begge ting kan forstyrre de daglige ting. Jeg ville prøve at følge hendes rytme lige nu. Prøve om der er andre ting der virker. Jeg ved jo ikke hvad du har prøvet, men her virkede en slyngevugge perfekt når hun var sådan. Min datter reagerede ikke så voldsomt mht tænder, men hun havde nogle forfærdelige perioder (tigerspring) og vi kæmper stadig med aftensmad (fylder snart 2 år) hun spiser fint i dp men herhjemme gider hun ikke. Til sidst vil jeg bare sige at du ikke er en dårlig mor fordi du har de følelser og så får du en kæmpe knuser. Håber der var noget der kunne bruges

Anmeld

25. april 2012

Mette M

Hej. Det lyder rigtig træks for jer. Må have det kun er pga tænderne. 

Min søn er 8 mdr den 1 maj. Han sover som regel 3 lure opløbet afdagen. Han står op ved 6 tiden og får havregrød og en tines tid efter får han flake og puttes. Ved 10 tiden får han tykmælk med frugtmos og bliver puttet ved 11 - 11.30. Omkring kl 13 får han rugbrød og noget grød. Ved 14 tiden bliver han puttet igen. Ved 16 tiden får han en bolle, lidt grød eller lidt frugt. Ved 18 - 18.30 tiden spiser vi aftensmad og han får kartoffelmos med grøntsager og så ellers hvad vi får, hvis ikke det er noget han ikke kan spise. Omkring kl 19.30 - 20 får han en natflaske og sover det næste morgen. 

Håber du kan bruge det til lidt inspiration. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.