Nogle der vil hjælpe mig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.266 visninger
8 svar
0 synes godt om
25. april 2012

Guldimaven

Jeg skal skrive evaluerings opgave i nf. Jeg har valgt en problemstilling, og til problemstillingen skal jeg have nogle underspørgsmål..

Men har siddet og tænkt lidt over de underspørgsmål, og kan ikke rigtig finde på nogle gode syntes jeg.. Og så var det jeg tænkte om i kunne hjælpe?

Problemformuleringen er. Det daglige brød- Hvilke fødevare- og ernæringsmæssige udfordringer er der i et U-land i forhold til et I-land?

Og der skal være omrking 3 underspørgsmål. Og de skal være redegørende, undersøgende/analyserende og diskuterende/vurderende.

Fokuspunkterne kan være: ernæring, demografiske transitionssmodel, Fouraties udviklingsmodel, energibehov, fordøjelse, kemisk struktur og analyse af de 3 hovednæringsstoffer, proteiner og proteinmangel, underernæring og overvægt, korte og lange kulhydrater, sunde og usunde fedtstoffer.

Så piger, hjælp mig lige med at få stilt nogle spørgsmål op!

På forhånd tak for hjælpen!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2012

l.kjoeller

hvad læser du og hvad er faget du skriver i??

Anmeld

25. april 2012

Guldimaven

l.kjoeller skriver:

hvad læser du og hvad er faget du skriver i??

Jeg går på hf.. Og det faget er NF, altså geografi, biologi og kemi.

Anmeld

25. april 2012

l.kjoeller

Guldimaven skriver:

Jeg går på hf.. Og det faget er NF, altså geografi, biologi og kemi.

ok. det fag havde vi ikke da jeg gik i gym. er uddannet procesteknolog med fødevarespeciale, men tænker næsten opgaven sigter i en anden retning af hvad vi lavede desværre. Selvom vi også havde om ernæring i forhold til befolkningsgrupper er det nok mere i en teknisk retning desværre. men mon ikke nogen andre hf'ere har et forslag

Anmeld

25. april 2012

AnnaK89

Hvad med at tage noget om Blackers demografiske transitionsmodel? Hvordan passer den på et u-land i forhold til et i-land? Og er den overhovedet realistisk for nogle u-lande?
Den dækker nemlig også over ernæring og nogle af problemerne med ernæring og sundhed i u-landene.

Anmeld

25. april 2012

Guldimaven

AnnaKJ skriver:

Hvad med at tage noget om Blackers demografiske transitionsmodel? Hvordan passer den på et u-land i forhold til et i-land? Og er den overhovedet realistisk for nogle u-lande?
Den dækker nemlig også over ernæring og nogle af problemerne med ernæring og sundhed i u-landene.

Tusind tak for din hjælp, det vil jeg tage med i mine overvejelser.. Modellen skal helt sikkert med i mine bilag.

Anmeld

25. april 2012

Guldimaven

l.kjoeller skriver:

ok. det fag havde vi ikke da jeg gik i gym. er uddannet procesteknolog med fødevarespeciale, men tænker næsten opgaven sigter i en anden retning af hvad vi lavede desværre. Selvom vi også havde om ernæring i forhold til befolkningsgrupper er det nok mere i en teknisk retning desværre. men mon ikke nogen andre hf'ere har et forslag

Problemet er bare jeg er på barsel.. Så jeg kan ikke rigtig snakke sammen  med nogle af de andre! Men jeg har fået pillet hul på opgaven nu.

Anmeld

25. april 2012

Frk. Himmelblå

Guldimaven skriver:

Jeg skal skrive evaluerings opgave i nf. Jeg har valgt en problemstilling, og til problemstillingen skal jeg have nogle underspørgsmål..

Men har siddet og tænkt lidt over de underspørgsmål, og kan ikke rigtig finde på nogle gode syntes jeg.. Og så var det jeg tænkte om i kunne hjælpe?

Problemformuleringen er. Det daglige brød- Hvilke fødevare- og ernæringsmæssige udfordringer er der i et U-land i forhold til et I-land?

Og der skal være omrking 3 underspørgsmål. Og de skal være redegørende, undersøgende/analyserende og diskuterende/vurderende.

Fokuspunkterne kan være: ernæring, demografiske transitionssmodel, Fouraties udviklingsmodel, energibehov, fordøjelse, kemisk struktur og analyse af de 3 hovednæringsstoffer, proteiner og proteinmangel, underernæring og overvægt, korte og lange kulhydrater, sunde og usunde fedtstoffer.

Så piger, hjælp mig lige med at få stilt nogle spørgsmål op!

På forhånd tak for hjælpen!

Hehe, tænker det kunne være oplagt at komme ind på amning og anbefalinger. I u-lande er det jo alfa og omega for et barn at blive ammet godt og længe, hvor det er knap så vigtigt hos os. (Kunne jo være et underafsnit et sted). 

Men du kunne jo generelt vælge at lægge hovedvægten på børn, som jo skal vokse og udvikle sig på deres daglige energiindtag.

God fornøjelse!

Anmeld

25. april 2012

l.kjoeller

Guldimaven skriver:

Problemet er bare jeg er på barsel.. Så jeg kan ikke rigtig snakke sammen  med nogle af de andre! Men jeg har fået pillet hul på opgaven nu.

Det var godt.. bedste råd jeg har er at vælge simple spørgsmål, sådan de er nemme at besvare sidst i opgaven. hv - spørgsmål . Selve afdækning og forklaring skal med under diskussion i stedet ( men er jeg nu sikker på du godt ved )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.