Hjælp til tandlæge som enlig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

828 visninger
10 svar
0 synes godt om
25. april 2012

Anonym trådstarter

Jeg er på barsel på SU og får derfor kun alm SU

Har derfor stort set ingen penge før jeg starter i skole igen. Har kun lige så mit barn og jeg kan klare os(er enlig)

Uheldigvis har jeg så fået tandpine og det så slemt nu jeg ikkd kan være til. Men jeg har på ingen måde råd til tandlæge

Tror i man kan få hjælp hos kommunen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2012

NinaNymannMadsen

du kan prøve at gå på komunen og søge om enkeltydelse. men kan ikke sige om du får det eller ej, men du kan da prøve at forhøre dig ved komunen hvis det er.
eller det kan da være dine forældre måske kunne hjælpe dig hvis det var. det er bare et forslag.

håber hvertfald du får gjort noget ved det for tandpine er bestemt ikke sjovt.

Anmeld

25. april 2012

Valle81

Hej,

Åhh kæreste. Du kan prøve at ringe til kommunen, men det er meget omstændige at søge om enkeltydelse.

Ellers væ jeg råde dig til at tage kontakt til din tandlæge og forklare situationen og spørge om det kunne lade sig gøre at lave en asfsragsordning. Ellers er der er hjemme side der hedder kronekonto, det er til at finansiere tandlægeregniner.

Ellers ville jeg høre familie og de kunne hjælpe, så du kunne afdrage.

Du afsted, det er frygteligt med tandpine.

Christina

Anmeld

25. april 2012

wamse

Min erfaring er, at det stort set er umulig at få hjælpen via kommunen, men at du fx kan snakke med en tandlæge om, at dele regningen op.

Når du søger enkeltydelsen ved kommunen, skal du bevise alle former for udgifter, din indtægt de sidste 3 mdr, kontoudtog for de sidste 3 mdr, et total kontooversigt, og et overslag over den beregnede udgift. Du skal ikke regne med, at de godkender alle dine reelle udgifter. Det er kun helt basale udgifter de tæller.

Anmeld

25. april 2012

Anonym trådstarter

Jeg har allerede forhørt mig hos min familie, og tandlæge

Familien kan desværre ikke hjælpe selvom de gerne ville, og min tandlæge laver ikke afdragsordning

Min bank vil heller ikke låne mig fordi mit rådigjedsbeløb er så lavt på barsel 

Så jeg føler jeg er løbet tør for muligheder (ville jo helst undgå at bede

Kommunen om hjælp)

Anmeld

25. april 2012

Annana89

Hvad med at prøve hos en ny tandlæge så?

Det er altså meget normalt at de gerne vile lave afdragsordninger!

Anmeld

25. april 2012

wamse

Anonym skriver:

Jeg har allerede forhørt mig hos min familie, og tandlæge

Familien kan desværre ikke hjælpe selvom de gerne ville, og min tandlæge laver ikke afdragsordning

Min bank vil heller ikke låne mig fordi mit rådigjedsbeløb er så lavt på barsel 

Så jeg føler jeg er løbet tør for muligheder (ville jo helst undgå at bede

Kommunen om hjælp)

Jeg stod i samme situation sidste år, og jeg ringede rundt til forskellige tandlæger, til jeg fandt en, hvor jeg kunne afdrage regningen.

Anmeld

25. april 2012

Anonym trådstarter

Annana89 skriver:

Hvad med at prøve hos en ny tandlæge så?

Det er altså meget normalt at de gerne vile lave afdragsordninger!

Han er bare den billigste her hvor jeg bor

Men selv hvis jeg får en afdragsordning har jeg svært ved at se hvordan jeg betaler af på det før jeg starter i skole.

Vi har 1800 at leve for hver måned. Hvilket vi selvfølgelig ikke kan hver måned. Så jeg lever for 1800+resten af luften på min kassekredit her under barsel.

Så jeg kan ikke rigtigt trække ret meget ud, og har i forvejen sagt mit mobil abb. op og gjort det til tank op, opsagt mit tv og lignende her under barsel.

Det hele ser jo bedre ud når jeg starter i skole, og planen var at vente til dér med at tage til tandlæge. Men nu har jeg haft to nætter hvor jeg næsten ikke har kunne sove fordi jeg havde ondt. Så føles 4 måneder som meget lang tid!

Anmeld

25. april 2012

Muffinmus

Jeg ville sørme også ringe en anden tnadlæge op og høre om de har en tid til dig og vil dele regningen op...det har min tnadlæge da altid tilbudt hvis det var mer end et regulært eftersyn.

Anmeld

25. april 2012

Annana89

Anonym skriver:

Han er bare den billigste her hvor jeg bor

Men selv hvis jeg får en afdragsordning har jeg svært ved at se hvordan jeg betaler af på det før jeg starter i skole.

Vi har 1800 at leve for hver måned. Hvilket vi selvfølgelig ikke kan hver måned. Så jeg lever for 1800+resten af luften på min kassekredit her under barsel.

Så jeg kan ikke rigtigt trække ret meget ud, og har i forvejen sagt mit mobil abb. op og gjort det til tank op, opsagt mit tv og lignende her under barsel.

Det hele ser jo bedre ud når jeg starter i skole, og planen var at vente til dér med at tage til tandlæge. Men nu har jeg haft to nætter hvor jeg næsten ikke har kunne sove fordi jeg havde ondt. Så føles 4 måneder som meget lang tid!

Hmm kan godt se det er sort ud så!

Måske er det bedste råd så at ringe til lægen? altså aner ikke om han overhovedt kan gøre noget for dig men det er lige det eneste jeg kan komme i tanke om.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.