sut vs ikk sut i forhold til opstart i dp..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

892 visninger
17 svar
0 synes godt om
25. april 2012

Musen5

Nu er jeg jo den heldige indehalver af en lille pode der skal til at starte i dp her d 1/5

Sagen er den at hun bruger IKKE sut, og skal helst heller ikke. Har i været ude for at jeres der ikke har brugt sut inden de startede i dp/vg pludelig ville ha en fordi de andre har?

Når Leah ser andre ha en sut i munden så hiver hun den ud hvis hun kan, men putter den ikke selv i munden

I forhold til opstart tænker jeg sådan lidt... Er det ikk svært for dp at trøste hende? Da de store skulle starte i vg fik de jo bare deres sut i gabet når de var kede af det og vupti var alt ok igen...

Det er det bare ikke med hende her. Vi kan selv ha svært ved at trøste hende da hun ikke er nem at aflede og jo ikk vil have sutten. er hun ked og hun ser sutten bliver hun hys.

/Mette (Havde ALDRIG troet at jeg skulle få et anti-sut barn)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Musen5 skriver:

Nu er jeg jo den heldige indehalver af en lille pode der skal til at starte i dp her d 1/5

Sagen er den at hun bruger IKKE sut, og skal helst heller ikke. Har i været ude for at jeres der ikke har brugt sut inden de startede i dp/vg pludelig ville ha en fordi de andre har?

Når Leah ser andre ha en sut i munden så hiver hun den ud hvis hun kan, men putter den ikke selv i munden

I forhold til opstart tænker jeg sådan lidt... Er det ikk svært for dp at trøste hende? Da de store skulle starte i vg fik de jo bare deres sut i gabet når de var kede af det og vupti var alt ok igen...

Det er det bare ikke med hende her. Vi kan selv ha svært ved at trøste hende da hun ikke er nem at aflede og jo ikk vil have sutten. er hun ked og hun ser sutten bliver hun hys.

/Mette (Havde ALDRIG troet at jeg skulle få et anti-sut barn)

Da jeg var i praktik var der flere børn som ikke brugte sut, men havde en yndlingsbamse eller sutteklud som de fik hvis pædagogen ikke kunne trøste dem.

Anmeld

25. april 2012

LR85

Hos os er der et skilt på deres vugge7seng om de bruger sut.

hvis de aldrig har brugt sut, tror jeg bestemt ikke at pædagogerne prøver a putte en i munden på dem.

Tror også de har prøvet a trøste maaaaange børn før, der ikke brugte sut, så det tror jeg ikke du skal være bekymret for.

Du kan jo med fordel fortælle dem dine tricks, til hvordan du ved hun bedst bliver trøstet.

Anmeld

25. april 2012

Musen5

mor:) skriver:

Da jeg var i praktik var der flere børn som ikke brugte sut, men havde en yndlingsbamse eller sutteklud som de fik hvis pædagogen ikke kunne trøste dem.

Hun er heller ikke glad for nusseklade eller bamser.... Det er kun dynen der duer (Så længe man ikk er FOR træt)

/Mette

Anmeld

25. april 2012

Musen5

LR85 skriver:

Hos os er der et skilt på deres vugge7seng om de bruger sut.

hvis de aldrig har brugt sut, tror jeg bestemt ikke at pædagogerne prøver a putte en i munden på dem.

Tror også de har prøvet a trøste maaaaange børn før, der ikke brugte sut, så det tror jeg ikke du skal være bekymret for.

Du kan jo med fordel fortælle dem dine tricks, til hvordan du ved hun bedst bliver trøstet.

Det var nu heller ikk lige det jeg tænkte på. Tror ikke de/den voksne vil give dem sut hvis de ikk er vant til det.

Jeg har dog hørt om et par stykker der så at de andre havde sådan en, så vi jeg oxo og derefter begyndte at stjæle sutter og bruge dem.

/Mette

Anmeld

25. april 2012

LR85

Musen5 skriver:

Det var nu heller ikk lige det jeg tænkte på. Tror ikke de/den voksne vil give dem sut hvis de ikk er vant til det.

Jeg har dog hørt om et par stykker der så at de andre havde sådan en, så vi jeg oxo og derefter begyndte at stjæle sutter og bruge dem.

/Mette

det tror jeg du må spørge om der hvor hun skal være.

Har nu aldrig hørt om det fra mødregrupperne eller lign.

Hun har vel slet ikke interessen for sutterne, tænker jeg.

Anmeld

25. april 2012

Musen5

LR85 skriver:

det tror jeg du må spørge om der hvor hun skal være.

Har nu aldrig hørt om det fra mødregrupperne eller lign.

Hun har vel slet ikke interessen for sutterne, tænker jeg.

Jeg har set hende tygge på en en gang eller to og ikke andet.

Hvis hun ser drengene fra mødregruppen, eller sin storebror med en sut i munden flår hun den ud af munden på dem. Ikk for at bruge den, men de skal bare ikke ha dem.

/Mette

Anmeld

25. april 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Musen5 skriver:

Hun er heller ikke glad for nusseklade eller bamser.... Det er kun dynen der duer (Så længe man ikk er FOR træt)

/Mette

okay, men pædagogerne er virkelig dygtige. De har jo trøstet mange børn- så det skal nok gå

Anmeld

25. april 2012

Musen5

mor:) skriver:

okay, men pædagogerne er virkelig dygtige. De har jo trøstet mange børn- så det skal nok gå

DET tror jeg bestemt oxo

/Mette

Anmeld

25. april 2012

twinboys

Jeg er privat dagplejer og 2 af alle mine børn bruger ikke sut og de får bestemt heller ikke tilbudt sut... Så nej til at de skal have lov til at smide en sut i munden på din lille pus...Og de børn der bruger sut her, bruger den kun når de skal sove... Jeg trøster dem med kærlighed og omsorg og ikke en sut...

Majbritt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.