Hækle hjælp ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

478 visninger
2 svar
0 synes godt om
24. april 2012

TeamRocket

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af det. Har googlet nettet tyndt for både foto guides, video guides, tegninger og forklaringer. Er jeg bare dummere end alle andre ?  Jeg har siddet og kæmpet igår og idag (og mange andre dage!)- MEN nu skulle det være- og min firkant er blevet til en meget ujævn og asymetrisk skål-hat ting min mand troede jeg havde strikket et askebære.. Det er en hæklet firkant! Hvorfor kan jeg ikke finde ud af det? Møg! Det må være et dårligt får der har lavet det garn  

Kom med nogle magiske råd!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2012

helle85

TeamRocket skriver:

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af det. Har googlet nettet tyndt for både foto guides, video guides, tegninger og forklaringer. Er jeg bare dummere end alle andre ?  Jeg har siddet og kæmpet igår og idag (og mange andre dage!)- MEN nu skulle det være- og min firkant er blevet til en meget ujævn og asymetrisk skål-hat ting min mand troede jeg havde strikket et askebære.. Det er en hæklet firkant! Hvorfor kan jeg ikke finde ud af det? Møg! Det må være et dårligt får der har lavet det garn  

Kom med nogle magiske råd!!

uden og have set det du har lavet så tænker jeg lidt på om du både har hæklet stemt og løst?

jeg ville nok bare starte med at hækle en lang snor også hækle tilbage i alle masker ind til man har lært at hækle lige stræmt over det hele også lave et lille tæppe/pude på den måde først.

Anmeld

24. april 2012

Dinna88

Er den firkant du laver en firkant KUN af stangmasker, altså, en olde/bedstemor firkant? De er nemlig sur røv at hækle, særligt i det alm. bomuldsgarn!! De er så svære at lave lige, jo større de er. Og det er de bl.a. grundet hæklefastheden og fordi det er noget så småt du arbejder med 

Derudover - nej, du er ikke dum. Jeg blev SÅ frustreret i starten, men så snart jeg lærte at læse en opskrift og se egne fejl, så kørte det bare på skinner.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.