Kære piger.
Jeg skriver som ano, da jeg ikke har behov for, at folk skal kombinere denne historie med min person(så langt er jeg da kommet).
Jeg er pt. i gang med et større projekt på min uddannelse, som jeg snart har færdiggjort. Emnet er seksuelle overgreb - hvorfor børn tier og hvorfor ofrene er så svære at spotte.
Super spændende emne, og ikk mindst voldsomt relevant.. MEN...
Sagen er den, at jeg som barn, fra jeg var 3-6 år var udsat for seksuelle overgreb af min mors mand. Fuldbyrdet samleje, oralsex mv. Forfærdelig oplevelse. Min mor troede ikke på mig, da jeg fortalte hende om det, og hun er den dag i dag gift med manden - jeg har dog ingen kontakt med hende.
Overgrebene har på mange måder ødelagt mit liv; Jeg har svært ved bestemte berøringer, jeg har et ret smadret forhold til mænd(har svært ved at skelne mellem kærlighed og venskab), bryder mig ikke om mænd med overskæg og har svært ved nogle seksuelle akter. Jeg forsøgte selvmord flere gange som teenager, men kom til en psykolog, der på mange måder reddede resterne af mit liv. Jeg tog nogle store beslutninger i de år. Hvem jeg gerne vill være, og at det svin hvert fald ikke skulle få mig ned med nakken.
Her i mit voksenliv er jeg kommet rigtig langt, men kan godt mærke, at tingene stadig(forståeligt nok) ulmer under overfladen. Jeg gennemgår dog pt. en depression, der umiddelbart ikke hænger sammen med overgrebene, men jeg kan mærke, at jeg er ekstra følsom og sensitiv.
Nu sidder jeg så og arbejder med det her projekt, og det er fandeme hård kost. Jeg valgte emnet, fordi det er relevant og fordi det er så vigtigt, at det ikke blive tabuiseret for meget. Men hold nu kæft, det er hårdt, når kvinder fortæller mig deres historier - det er jo skrækkeligt.
Jeg må koordinere mit arbejde, da jeg ikke kan klare at læse og skrive om det her i 10 timer i streg. Så får jeg kvalme og kaster op.
Jeg ved ikke lige, hvad jeg ville med det her indlæg. Bare lige komme ud med det. For man bliver en anelse isoleret sådan med kaffekoppen og den bærbare foran sig i nærmest døgndrift.
Tak, hvis du læste så langt