SU lån og friplads mm.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.511 visninger
7 svar
0 synes godt om
23. april 2012

Meilby

Hej piger!

Min kæreste er lige startet uddannelse, og vi skal derfor på kommunen imorgen for at undersøge friplads, boligsikring osv. I den forbindelse vil jeg høre om nogen ved, hvordan det er når man har su lån - tæller det som en indtægt eller er det kun selve su'en man skal indberette? Su lånet skal jo betales tilbage, og derfor ikke en egentlig indtægt?

Håber at en kan hjælpe mig

Knus Pernille

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2012

Kofoed.

Su lån tæpper ikke med ved boligstøtte, så tvivler på det gør i forhold til friplads, specielt når enlige på su, med su lån, stadig for fuld friplads.

Lige nu er vi begge på kh, vi skal i kolding kommune betale 1300 for dp plads, til sommer starter jeg på su, der skal vi så kun betale 800 selv og lige nu kan vi ikke få boligstøtte (koster kun 3500 i måned), men til august kan vi få cirka 1000 kroner.

Anmeld

23. april 2012

wamse

Meilby skriver:

Hej piger!

Min kæreste er lige startet uddannelse, og vi skal derfor på kommunen imorgen for at undersøge friplads, boligsikring osv. I den forbindelse vil jeg høre om nogen ved, hvordan det er når man har su lån - tæller det som en indtægt eller er det kun selve su'en man skal indberette? Su lånet skal jo betales tilbage, og derfor ikke en egentlig indtægt?

Håber at en kan hjælpe mig

Knus Pernille

Det tæller ikke med som indtægt når der udregnes friplads

Anmeld

23. april 2012

Maise86

Su lån tæller ikke med som indtægt

Anmeld

23. april 2012

Meilby

Tusind tak for svar piger! Hvor er det skønt at høre - har hele tiden troet at det talte med, men så må vi jo bare kunne få endnu mere end jeg havde regnet med Skønt Hvor meget skal man tjene for at kunne få boligsikring?

Anmeld

23. april 2012

wamse

Meilby skriver:

Tusind tak for svar piger! Hvor er det skønt at høre - har hele tiden troet at det talte med, men så må vi jo bare kunne få endnu mere end jeg havde regnet med Skønt Hvor meget skal man tjene for at kunne få boligsikring?

Det kan man garanteret regne ud på din kommunes hjemmeside, for det har jo noget at gøre med antal personer, huslejen, m.m.

Anmeld

23. april 2012

Meilby

wamse skriver:

Det kan man garanteret regne ud på din kommunes hjemmeside, for det har jo noget at gøre med antal personer, huslejen, m.m.

Vil jeg lige prøve

Anmeld

23. april 2012

wamse

Meilby skriver:

Vil jeg lige prøve

Jeg har brugt det et par gange, og det giver en god idé om, hvor man ca vil kunne få i boligsikring

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.