PKS - hvor længe er man indlagt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.533 visninger
25 svar
0 synes godt om
23. april 2012

NNL

Hej Piger

Har netop i dag fået tid til et planlagt kejsersnit, da min lille dreng vender forkert og vendingsforsøget ikke lykkedes. Jeg skal ud og tale med dem på sygehuset igen på torsdag og høre om detaljerne osv, men nu sidder vi herhjemme og snakker om hvor længe man normalt er indlagt efter et vellykket PKS??

Håber der er nogle som vil dele deres erfaringer - og har I andre råd, tager jeg gerne imod dem også. Men helst ingen skrækhistorier før bagefter

Knus fra Nadia.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2012

LR85

For det første: GLÆD DIG. 

Det er en fantastisk oplevelse. 

Jeg fik kejsersnit torsdag den 18/2 kl 13.40 og blev udskrevet lørdag den 20/2 efter frokost. Så 2 døgn ca. 

Jeg kunne personligt godt have brugt nogen timer eller et halvt døgn til, men mange vil jo gerne hjem efter 1 døgns tid. 

Anmeld

23. april 2012

mor-til-en-dejlig-baby

Stod præcis i din situation, og endte også ud i Kejsersnit. Jeg havde ikke nogen god oplevelse med det, da jeg ikke fik set manden klippe strengen over på prinsessen, eller fik taget billeder, under selve forløbet, pga hygi. Men først bagefter måtte vi tage lidt billeder, men jeg lå egentlig bare der og skulle syes sammen, og jeg kan love dig for, jeg ellers BARE havde ondt, jeg kunne ikke engang stå op, og få puslet min baby, eller gå på wc, eller tage bad, uden jeg skulle ha støtte! Det var det værste !! plus, ens musker blir skæret i, og maven blir total slap :s

jeg er rigtig ked af, det endte ud i kejsersnit, da mit barn vendte forklert, måtte jeg ik selv føde. I dag ærger jeg mig stadig, fordi der var så meget jeg gik glip af, og mange smerter jeg skulle igennem efterfølgende. Men måske er situationen anderledes for dig.

held og lykke

Anmeld

23. april 2012

MariaJ

Jeg har ingen erfaring, men måtte bare lige kommentere på at du pludselig har "fire dage til PKS" som status. Det er jo vildt, og lige om lidt . Hvor bliver det spændende.

Anmeld

23. april 2012

4kløver

Jeg fik pks tirsdag og hjem fredag. Måtte godt blive da jeg havde meget ondt.

Anmeld

23. april 2012

Tulle28

Fik PKS pga samme årsag som dig og havde en rigtig god oplevelse:-) Var indlagt i 2 døgn. Efterfølgende kan man ikke så meget andet end at sidde/ligge, tror jeg var ude at gå en meget lille tur om fredagen, hvor jeg havde fået PKS om mandagen... Men der er ikke noget at være nervøs for:-)

Anmeld

23. april 2012

Maja88

hvis alt er normalt og du er kan gå rundt så siger man 2 døgn...

dog lå jeg selv 5 dage,, da jeg ikke kunne få gang i min mave...og hun ikke ville tage fat.. og kunne godt have lagt der længere.. fik ks torsdag.. valgte at tage hjem mandag.. og fik først gang i maven torsdag

Anmeld

23. april 2012

www.baby.NU ;)

Jeg var os i samme båd og fik kejsersnit den 17/12-11.

Jeg synes det var en helt okay oplevelse. Jeg var oppe igen og gå dagen efter og var helt okay frisk da jeg blev udskrevet 21/12-11.

Ca en uge efter kejsersnittet kunne jeg stort set ikke mærke det! og den 31/12-11 stod jeg for nytårsmad til 8 pers uden problemer.

Tror det er meget efter hvor go man er til at hele og "vant" til at blive opereret. Jeg har været igennem flere.

Og ang. manveskindet, har jeg intet problem. Her 4 måneder efter har jeg tabt 21 ud af de 23 kg der var taget på. Og maven har trukket sig næsten hele flad igen. Det er bare veljestyrke og træning

Pøj pøj med dit pks. Og glæd dig til den lille kommer.

Og p.s det kan godt være vi som Mor ikke får lov til at holde vores barn som det første, men til gengæld får din mand/kæreste den oplevelse. Og har aldrig set min mand så stolt og glad før da han kom og viste vores søn

Anmeld

23. april 2012

DianaMalou

jeg endte os i pks da jeg var gravid med min datter.. blev super ked af det for ville gerne have født hende selv.. men jeg kom igemmen og i dag har jeg jo en dejlig datter.. jeg kunne heller ikke det store det første døgn så der måtte min kæreste tage over med aalt omkring vores datter.. og vi kom hjem 2 age efter selv jeg godt ville have haft et døgn mere.. jeg fik min datter 29 dec 09 kl 8:48 og hjem den 31 dec kl 16.00

Anmeld

23. april 2012

pernille.23

jeg fik pks tirsdag kl 10 og kom hjem fredag kl 12, kom desværre først op at gå onsdag, hvis jeg havde været oppe samme dag, var jeg nok kommet hjem tordag..

Jeg havde kun ondt når jeg var oppe at gå, men det blev hurtigt bedre, for hver gang jeg var oppe.. Jeg synes at det var rart at komme hjem..

Far var glad for at det var ham, der fik lov til at holde først, og det havde jeg det fint med..

Han fik taget nogle gode billeder, og personalet var også rigtig søde til at tage billeder af os og vores datter..

vi havde en rigtig god oplevelse..

Jeg har ikke haft nogen problemer med arret, det sov lidt de første 3 mdr, altså huden omkring,(sådan lidt følelses løs) men det er også helt væk nu..

Mit råd er at komme op at gå så hurtigt som mulig

også selvfølgelig husk kamera.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.