Er dette skoldkopper?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.390 visninger
10 svar
0 synes godt om
23. april 2012

Leonora25

Ja jeg er helt grøn på dette område. Opdagede her til morgen at min datter på 4½måned har dette lille sår på det ene lår - og på den ene balle har hun sådanne to røde cirkler med en lys plet i midten. Har jo hørt at det ALTID starter i hårgrænsen, der er dog umiddelbart ikke noget at se synes jeg. Det kan dog snyde, da hun har en del varmeknopper/udslæt i nakken.

Hvad siger I?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2012

Leonora25

Okay det er rigtig svært at se de to omtalte røde knopper

Anmeld

23. april 2012

MelikkazMoar

Leonora25 skriver:

Ja jeg er helt grøn på dette område. Opdagede her til morgen at min datter på 4½måned har dette lille sår på det ene lår - og på den ene balle har hun sådanne to røde cirkler med en lys plet i midten. Har jo hørt at det ALTID starter i hårgrænsen, der er dog umiddelbart ikke noget at se synes jeg. Det kan dog snyde, da hun har en del varmeknopper/udslæt i nakken.

Hvad siger I?

jeg synes slet ikke de ligner dem melikka lige har haft.. (stadig har lidt af) så det kan kun blive en opper fra mig..

Anmeld

23. april 2012

Vidunderligeunger

ligner heller ikke Albertes som hun også stadig har lidt sår fra :/

Anmeld

23. april 2012

Leonora25

MelikkazMoar skriver:

jeg synes slet ikke de ligner dem melikka lige har haft.. (stadig har lidt af) så det kan kun blive en opper fra mig..

Okay- og hvor hurtigt udviklede det sig på Melikka? Undrer mig bare virkeligt over det sår? kan ikke gennemskue hvor det skulle være kommet fra Men må vel bare vente og se hvad der sker.

Anmeld

23. april 2012

Leonora25

MAJ*MOR skriver:

ligner heller ikke Albertes som hun også stadig har lidt sår fra :/

Okay, så må det næsten være noget andet

Anmeld

23. april 2012

Ma-lu

Ved heller ik  

Men hold øje med 'ringene' jeg tænker på ringorm, som smitter meget.!

Anmeld

23. april 2012

Leonora25

Ma-lu skriver:

Ved heller ik  

Men hold øje med 'ringene' jeg tænker på ringorm, som smitter meget.!

Puh ha- ja jeg holder helt klart øje  

Anmeld

23. april 2012

Happiness

Synes også det ligner ringorm. 

Anmeld

23. april 2012

MelikkazMoar

Leonora25 skriver:

Okay- og hvor hurtigt udviklede det sig på Melikka? Undrer mig bare virkeligt over det sår? kan ikke gennemskue hvor det skulle være kommet fra Men må vel bare vente og se hvad der sker.

jeg ville måske også vente lidt, er det skoldkopper, hvertfald de røde knupper.. så kan det sagtens tage nogle timer..

fredag aften opdagede jeg en rød knup i ansigtet på melikka, og troede faktisk det var en 'bums' lign. ting.. og tænkte ike vidre over det.. men lørdag morgen, var det 15-20 i ansigtet og hovedbund.. og da jeg skiftede hende efter middagsluren var de også på mave og lidt på ryggen.. mandag morgen var hun hel fyldt, undtagen hånder og fødder, der først kom onsdag .. og så kom der heller ikke flere.. der er nu kun få skorper tilbage.. heldigvis

men det der sår synes jeg ser lidt 'vildt' ud..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.