Overtøj til barne- og klapvogn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

550 visninger
4 svar
0 synes godt om
23. april 2012

modesty

Hejsa,

min dreng på 6 mdr. har boet i sin elskede Voksipose, men den er ved at være for varm nu, og han er ved at være for tung til at jeg kan bære ham i den. Desuden er vejret og hans alder snart ved at være til at han kan sidde lidt op ind imellem.

Jeg er derfor ved at skifte over til at han skal ligge med dynen i barnevognen. Derudover begynder vi at tage vores klapvogn i brug når han er cirka 7 mdr. (men bliver også ved med at bruge barnevognen).

Budgettet er ikke kæmpestort, så jeg vil gerne nøjes med at købe ét sæt overtøj, i hvert fald her i starten. Men jeg er meget i tvivl om det skal være en dragt eller et sæt. 

Fordelen ved dragten er at den ikke skiller på maven. Vil ikke have at han skal fryse på maven. Fordelen ved et sæt er at man evt. kan tage bukserne af hvis det bliver for varmt.

Hvad gør I? Og hvad er jeres erfaringer?

Han har en dragt i str. 86 (som er for stor nu), som er i noget blød teddyfleece med foer. Men jeg tror faktisk at den ville være for varm for ham i barnevognen med dyne, han er en ret varm baby. Men jeg er bange for at en tyk bomuldsdragt vil være for kold... Hvad bruger I på det her tidspunkt af året?

På forhånd tak for svar. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2012

MissTas

modesty skriver:

Hejsa,

min dreng på 6 mdr. har boet i sin elskede Voksipose, men den er ved at være for varm nu, og han er ved at være for tung til at jeg kan bære ham i den. Desuden er vejret og hans alder snart ved at være til at han kan sidde lidt op ind imellem.

Jeg er derfor ved at skifte over til at han skal ligge med dynen i barnevognen. Derudover begynder vi at tage vores klapvogn i brug når han er cirka 7 mdr. (men bliver også ved med at bruge barnevognen).

Budgettet er ikke kæmpestort, så jeg vil gerne nøjes med at købe ét sæt overtøj, i hvert fald her i starten. Men jeg er meget i tvivl om det skal være en dragt eller et sæt. 

Fordelen ved dragten er at den ikke skiller på maven. Vil ikke have at han skal fryse på maven. Fordelen ved et sæt er at man evt. kan tage bukserne af hvis det bliver for varmt.

Hvad gør I? Og hvad er jeres erfaringer?

Han har en dragt i str. 86 (som er for stor nu), som er i noget blød teddyfleece med foer. Men jeg tror faktisk at den ville være for varm for ham i barnevognen med dyne, han er en ret varm baby. Men jeg er bange for at en tyk bomuldsdragt vil være for kold... Hvad bruger I på det her tidspunkt af året?

På forhånd tak for svar. 

men den tid vi går i møde ville jeg absolut kun købe en jakke/fleece eller lign. Min datter er 2,5 mrd snart og når hun sover ude i barnevognen har hun ikke andet overtøj på end en jakke/fleece jakke og hun er altid varm når jeg henter hende ind.. hun er også en varm baby

men ville klart kun investerer i en fleecejakke nu vi går sommeren imøde

Anmeld

23. april 2012

MissTas

MissTas skriver:

men den tid vi går i møde ville jeg absolut kun købe en jakke/fleece eller lign. Min datter er 2,5 mrd snart og når hun sover ude i barnevognen har hun ikke andet overtøj på end en jakke/fleece jakke og hun er altid varm når jeg henter hende ind.. hun er også en varm baby

men ville klart kun investerer i en fleecejakke nu vi går sommeren imøde

hvis det en dag er lidt køligere har hun selvfølgelig hue på også og så ligger jeg et hjemmestrikket uldtæppe over hende under dynen

Anmeld

23. april 2012

Janni.

Silas sover stadig i sin drømmepose, og vil blive ved med det i noget tid endnu. Vi har blot ændret på hans påklædning i den når han skal sove.

Når han skal sove, har han en tynd strikketrøje på. Sidder han op, har han en tynd nylonjakke på samt hue de fleste dage da han har lidt væske i ørerne. Og et par tynde vanter hvis vinden er rigtig strid.

Anmeld

23. april 2012

modesty

Jeg tror at det bliver en fleecejakke og et par overtræksbukser af en art, til når vi tager klapvognen i brug. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.