Så røg vi på flaske (lang)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

538 visninger
3 svar
0 synes godt om
22. april 2012

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt

Og selvom jeg er meget skuffet og ked af det over ikke og amme mere, så ved jeg det er den rigtige beslutning. (ikke at vi havde noget valg her til sidst).

Jeg fødte min søn her d. 12 og hele tiden har amningen bare været noget L***... Jeg fik mega store sår, fordi vi ikke kunne få rigtigt fat på den ene. (Det dårlige, og Indadvendt) og han blev lagt forkert til på den anden (det gode). Ret hurtigt fandt jeg ud af han blev lagt forkert til og fik det rettet. Men jeg stortudede stadig ved hver amning, pga sårende blev revet op.

Her for et par dage siden fik jeg så brystbetændelse på begge bryster, med feber på 39,4. Alm. bryst betændelse på det ene fordi jeg ikke fik tømt nok ud (det gode) og infektions brystbetændelse fordi der var kommet betændelse i såret på den anden (det dårlige).

tog til læge og fik udskrevet en recept pensillin og fik af vide at jeg ikke måtte give ham mælk fra det dårlige bryst i 10 - 14 dage.

Så måtte det andet bryst jo tage helt over imens. Men da skulle det jo lige pludselig fordoble sin produktion, og min søn "hang" ved brystet hele tiden, for han var jo sulten. Det gjorde det at brystvorten næsten blev helt opløst, og der skulle ikke meget til, før jeg fik nye sår. Og jeg stortudede og græd, ved hver eneste amning, fordi det gjorde så ondt. (Hvilket nok heller ikke har hjulpet nedløbsrefleksen)

Så her i går, er der også kommet betændelse i sårende på det andet bryst, så går ud fra jeg heller ikke må give ham mælk fra det. (Har ikke snakket med lægen). Så regner med vi er tvunget på flaske i ca. 10 dage frem alligevel. og så kan vi jo starte forfra, for har rigtig svært ved og holde produktionen oppe ved udmalkning, både med og uden brystpumpe.

Så nu har vi besluttet at vi bliver på flaske. for kan ærlig talt ikke overskue og skulle starte forfra, og jeg har også en anden søn, der har behov for en mor der kan hænge sammen.

Men er da skuffet alligevel. og kan ikke lade være med og føle mig som en fiasko. For havde virkelig håbet at vi kunne finde ud af det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2012

Gaia

Op med humøret. Ingen fallit erklæring at hoppe på flasken. Amning er ofte ret opreklameret og man kan som mor næsten får mere dårlig samvittighed over ikke at kunne opfylde samfundet ( sundhedsvæsnets) og alle ammetilhængernes krav end dårlig samvittighed overfor barnet, for man ved jo mme er næsten lige så godt. Desuden skal madstunden var hyggeligt og rart, og det lyder det sørme ikke til at det har været hos jer. Jeg kan så udemærket godt forstå dig. Den gik ikke og det er selvf. Smadder ærgeligt. Men det vigtigste er at ens barn bliver mæt og tilfreds. Så op med humøret nyd flaskestunden og du er absolut ingen fiasko! 

Anmeld

22. april 2012

Roselil

Profilbillede for Roselil

Æv føler med dig! Måtte selv stoppe efter 3 mdr. og er stadig lidt trist over det.

Men du har ihvertfald gjort alt hvad du overhovedet kan! Danmark er et "ammehysterisk" land. Alt det man får at vide om hvor godt det er, det går jo lige ind og gnaver i sjælen når man så ikke kan amme. For hvem vil ikke det bedste? for ens barn..

Men tænk bare på, hvor mange sunde og raske børn der har været på MME. Og tænk på at du nu kan nyde hans madstunder, at det bliver en rar oplevelse garanteret også for dit barn når han kan mærke at du ikke er ked af det. Og en anden fordel er jo, at farmand også kan give flasken

Anmeld

22. april 2012

Ka+Ma=Be

Ravnholt skriver:

Og selvom jeg er meget skuffet og ked af det over ikke og amme mere, så ved jeg det er den rigtige beslutning. (ikke at vi havde noget valg her til sidst).

Jeg fødte min søn her d. 12 og hele tiden har amningen bare været noget L***... Jeg fik mega store sår, fordi vi ikke kunne få rigtigt fat på den ene. (Det dårlige, og Indadvendt) og han blev lagt forkert til på den anden (det gode). Ret hurtigt fandt jeg ud af han blev lagt forkert til og fik det rettet. Men jeg stortudede stadig ved hver amning, pga sårende blev revet op.

Her for et par dage siden fik jeg så brystbetændelse på begge bryster, med feber på 39,4. Alm. bryst betændelse på det ene fordi jeg ikke fik tømt nok ud (det gode) og infektions brystbetændelse fordi der var kommet betændelse i såret på den anden (det dårlige).

tog til læge og fik udskrevet en recept pensillin og fik af vide at jeg ikke måtte give ham mælk fra det dårlige bryst i 10 - 14 dage.

Så måtte det andet bryst jo tage helt over imens. Men da skulle det jo lige pludselig fordoble sin produktion, og min søn "hang" ved brystet hele tiden, for han var jo sulten. Det gjorde det at brystvorten næsten blev helt opløst, og der skulle ikke meget til, før jeg fik nye sår. Og jeg stortudede og græd, ved hver eneste amning, fordi det gjorde så ondt. (Hvilket nok heller ikke har hjulpet nedløbsrefleksen)

Så her i går, er der også kommet betændelse i sårende på det andet bryst, så går ud fra jeg heller ikke må give ham mælk fra det. (Har ikke snakket med lægen). Så regner med vi er tvunget på flaske i ca. 10 dage frem alligevel. og så kan vi jo starte forfra, for har rigtig svært ved og holde produktionen oppe ved udmalkning, både med og uden brystpumpe.

Så nu har vi besluttet at vi bliver på flaske. for kan ærlig talt ikke overskue og skulle starte forfra, og jeg har også en anden søn, der har behov for en mor der kan hænge sammen.

Men er da skuffet alligevel. og kan ikke lade være med og føle mig som en fiasko. For havde virkelig håbet at vi kunne finde ud af det.

Kæmpe store kram til dig 

Jeg kan udemærket godt huske, hvor forfærdeligt ondt det gjorde i starten og hvor ikke særligt sjovt det var! Jeg stortudede også helt vildt de første uger.

Men du skal have alt opbakning i verden! Det er en flot beslutning - og hvis du føler det er det rigtige for dig, så er det, det også!!! Det skal man aldrig glemme.

Jeg håber du snart har dine bryster tilbage til normalen!  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.