Nogle der ved noget om regler når en bank går konkurs?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

405 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. april 2012

Anonym trådstarter

Vi har lige hørt at min kærestes tidligere bank, hvor han har en gammel firmagæld på flere hundred tusind kroner i, går konkurs.

Er der mon nogen kloge hoveder herinde der aner om hans gæld så bliver slettet eller hvad der sker der?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2012

An&Jo

Anonym skriver:

Vi har lige hørt at min kærestes tidligere bank, hvor han har en gammel firmagæld på flere hundred tusind kroner i, går konkurs.

Er der mon nogen kloge hoveder herinde der aner om hans gæld så bliver slettet eller hvad der sker der?

den bliver desværre ikke slettet, den går over til en anden bank, og der skal fortsat betales som der hidtil er blevet gjort..

Men jeg er derudover sikker på at i får noget nærmere afvide omkring det, men de sletter ikke gælden ihvertfald..

Anmeld

22. april 2012

Anonym trådstarter

An&Jo skriver:

den bliver desværre ikke slettet, den går over til en anden bank, og der skal fortsat betales som der hidtil er blevet gjort..

Men jeg er derudover sikker på at i får noget nærmere afvide omkring det, men de sletter ikke gælden ihvertfald..

Men banken bliver ikke opkøbt af nogen anden bank. Den går over til Finansiel stabilitet, som ud fra hvad jeg kan læse ikke er nogen bank.

Anmeld

22. april 2012

An&Jo

Anonym skriver:

Men banken bliver ikke opkøbt af nogen anden bank. Den går over til Finansiel stabilitet, som ud fra hvad jeg kan læse ikke er nogen bank.

ja, det skete os dengang med EBH banken, men derfor skal dem der har sørget for der var penge til din kærestes lån jo stadig have deres penge tilbage..

Derfor vil gælden ikke blive slettet, der vil stadig være et krav om tilbagebetaling..

Jeg ved dette fordi at jeg kender flere der sad med store lån da EBH banken krakkede, blandt andet min egen kæreste som sad med 2 huslån, og han skulle bare sørge for at finde en anden bank, og så få sine konti ført derover, og så bestemmer den nye bank selv om de vil "tage ansvar" for lånet, eller om det skal blive ved staten, hvor det jo er røget hen nu hvor jeres bank er krakket..

Anmeld

22. april 2012

piadas

Gælden bliver ikke slettet, selvom det kunne være dejligt!

Jeg er selv rådgiver i et pengeinstitut...
I første omgang bliver banken overtaget af Finansiel Stabilitet, som så vil forsøge at sælge den sunde del af banken videre. Den del og de kunder, der ikke er et andet pengeinstitut, der vil overtage forbliver kunder i Finansiel Stabilitet og fortsætter med at afdrage gælden til dem.
Håber det var svar nok - ellers siger du bare til! :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.