Jeg vil anbefale at starte med grønsagsmos, og noget andet end kartoffel. Jeg forstår ikke hvorfor man anbefaler at starte med f.eks risgrød og kartoffel, da begge dele er meget stivelsesholdige og kan være forstoppende.
Det anbefales ikke at starte med frugtmos da du kan risikere at barnet kun vil spise søde ting.
Jeg vil anbefale at starte med grønsagsmos af f.eks gulerod, sweet potato, blomkål og broccoli. Alle er milde grønsager der er OK for maven.
Sørg for at give vand til måltiderne. Hvis hun ikke kan drikke af kop, så giv flaske.
Du starter med ét måltid om dagen. Du må max give 1 dl., men lad være med at give så meget den første uges tid, vil jeg mene. Start langsomt op så maven kan følge med. Når det går godt og maven har det fint, så start endnu et måltid op. Men jeg ville vente et par uger med måltid nr. 2.
Barnet skal sidde i dit skød og mades med ske.
Personligt synes jeg ikke at det er i orden at starte før de 4 mdr. medmindre der decideret er tale om vægttab og et slattent, ugideligt barn. I må klare jer med afbrudte nætter lidt endnu.
Anmeld