3½ måned, start på mos :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

669 visninger
7 svar
0 synes godt om
22. april 2012

baby012

Vores lille pige er ikke længere tilfreds med flasken, og har egentlig ikke været det længe... 

hun er nu 3½ måned, og vi kan snart ikke trække den længere, 

har i ikke nogen gode råd til hvordan men starter det op ordenligt ? altså hvornår på dagen er bedst ? hvor meget giver man, hvor mange gange om dagen? giver man det med ske, eller de der sutter med et X ? sidder de op eller ligger de når de får det ?

hvordan reagerede jeres baby, og ikke mindst hvordan reagerede deres mave på det ? mærkede i en ændring på deres humør osv. 

opskrifter på gode mos blandinger ?

på forhånd mange tak, er helt på bar bund her   ;D 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2012

Mette M

Hej vi startede mos mos da Simon var 4 mdr. Han startede med ris eller majsgrød med frugtmos (æble, pære, sveske, figner mfl, det var nok mest æble i starten) han gik det om formiddagen. Til aften fik han kartoffel/grøntsagsmos. Han var bold med det. Han fik lidt hård mave men ikke sådan at han ikke kunne komme af med det. Istarten var 1 dl rigeligt. 

Håber du kan bruge det til noget

Anmeld

22. april 2012

Mettefpigen

Vi prøvede at give ham lidt mos da han var lidt over 3 1/2 måned da han begyndte at vågne rigtig mange gange om natten, og skulle have flaske ca hveranden time... Jeg prøvede at give ham lidt frugtmos om middagen (når han var mest frisk) og det gik fint... Hans mave fik det ikk dårligere... Og han fik bare en enkelt gang om dagen og det hjalp meget.. Og efter nogle uger stoppede jeg igen da han ikk behøvede mere mos... Og startede op igen da han var 6 måneder...

Anmeld

22. april 2012

baby012

Mette M skriver:

Hej vi startede mos mos da Simon var 4 mdr. Han startede med ris eller majsgrød med frugtmos (æble, pære, sveske, figner mfl, det var nok mest æble i starten) han gik det om formiddagen. Til aften fik han kartoffel/grøntsagsmos. Han var bold med det. Han fik lidt hård mave men ikke sådan at han ikke kunne komme af med det. Istarten var 1 dl rigeligt. 

Håber du kan bruge det til noget

okay  

var det det man køber eller egen opskrift du brugte, og gav du det med ske ?

hvor lang tid havde han hård mave ? 

Anmeld

22. april 2012

baby012

Mettefpigen skriver:

Vi prøvede at give ham lidt mos da han var lidt over 3 1/2 måned da han begyndte at vågne rigtig mange gange om natten, og skulle have flaske ca hveranden time... Jeg prøvede at give ham lidt frugtmos om middagen (når han var mest frisk) og det gik fint... Hans mave fik det ikk dårligere... Og han fik bare en enkelt gang om dagen og det hjalp meget.. Og efter nogle uger stoppede jeg igen da han ikk behøvede mere mos... Og startede op igen da han var 6 måneder...

min lille pige vågner også rigtig mange gange.. og drikker ekstremt store mængder og det virker slet ikke som om at det mætter, og hun viser stor interesse for vores mad.. 

men købte du mosen, eller lavede du den selv?  

Anmeld

22. april 2012

Mette M

Lahn11 skriver:

okay  

var det det man køber eller egen opskrift du brugte, og gav du det med ske ?

hvor lang tid havde han hård mave ? 

Jeg laver alt frugt mos selv. Vi gav med ske. Synes ikke det var ret lang tid. En uge måske. Rismel har jeg enten købt i helsekiosken eller den fra urtekram. 

Anmeld

22. april 2012

Mettefpigen

Lahn11 skriver:

min lille pige vågner også rigtig mange gange.. og drikker ekstremt store mængder og det virker slet ikke som om at det mætter, og hun viser stor interesse for vores mad.. 

men købte du mosen, eller lavede du den selv?  

Det var lige netop derfor jeg prøvede..... Vi købte det på glas... Men du kan også bare mose nogle frugter og prøve det...

Anmeld

22. april 2012

modesty

Jeg vil anbefale at starte med grønsagsmos, og noget andet end kartoffel. Jeg forstår ikke hvorfor man anbefaler at starte med f.eks risgrød og kartoffel, da begge dele er meget stivelsesholdige og kan være forstoppende.

Det anbefales ikke at starte med frugtmos da du kan risikere at barnet kun vil spise søde ting.

Jeg vil anbefale at starte med grønsagsmos af f.eks gulerod, sweet potato, blomkål og broccoli. Alle er milde grønsager der er OK for maven. 

Sørg for at give vand til måltiderne. Hvis hun ikke kan drikke af kop, så giv flaske.

Du starter med ét måltid om dagen. Du må max give 1 dl., men lad være med at give så meget den første uges tid, vil jeg mene. Start langsomt op så maven kan følge med. Når det går godt og maven har det fint, så start endnu et måltid op. Men jeg ville vente et par uger med måltid nr. 2.

Barnet skal sidde i dit skød og mades med ske.

Personligt synes jeg ikke at det er i orden at starte før de 4 mdr. medmindre der decideret er tale om vægttab og et slattent, ugideligt barn. I må klare jer med afbrudte nætter lidt endnu.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.