Hvilke planter til syd- og vestvendte vinduer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.916 visninger
4 svar
0 synes godt om
21. april 2012

hekran

Vi har et problem! Vores stue bager i sollys stort set hele dagen. Der bliver varmt og solen BAGER. Jeg har tre orkidéer i stuen, men de må ikke stå i vinduerne, da de bliver 'skoldet' og får brændte blade.

Har I nogen erfaring med, hvilke blomster/planter/kaktusser el lign. der trives i bagende sollys? Jeg synes det er irriterende at sætte planter på alle flader i skyggen, mens vindueskarmene står gabende tomme med et enkelt lys eller to. 

Håber rigtig meget på noget erfaring og gode råd!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2012

hekran

ååååå... kom nu, er der ingen med grønne fingre derude, der kan hjælpe mig med at udsmykke mine vinduekarme med 'levende' ting?

Ellers går jeg altså i gang med at hækle kaktusser!!!

Anmeld

21. april 2012

Kay

mener at hawai blomster har det godt i sol

vi har det modsatte problem... jeg elsker orkideer... men vi har kun et vindue hvor der næste ik kommer sol ind... der kommer lidt om aftenen... så de får slet ik nok sol til at blomstre igen...

Anmeld

21. april 2012

hekran

Kay skriver:

mener at hawai blomster har det godt i sol

vi har det modsatte problem... jeg elsker orkideer... men vi har kun et vindue hvor der næste ik kommer sol ind... der kommer lidt om aftenen... så de får slet ik nok sol til at blomstre igen...

Hawaii blomster? Den skal jeg vist google. Tak

Anmeld

21. april 2012

Kay

Marita skriver:

Hawaii blomster? Den skal jeg vist google. Tak

de er ret flotte og i flere forskellige farver min farmor har en kæmpe en stående i hendes udestue hvor den for sol hele dagen...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.