Er jeg en dårlig mor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

722 visninger
9 svar
0 synes godt om
21. april 2012

Anonym trådstarter

.. når jeg nogen gange om morgenen, ser tiden an, når h*n viser tegn på at h*n er vågen?

Altså, f.eks. i går, der så jeg lige tiden an, og der faldt h*n i søvn igen. Men nogen gange tænker jeg bare .. skulle jeg bare have stået op og gået i gang med dagen, eller var det godt nok jeg ventede for nu sover h*n jo igen?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2012

Jonatansmor

Anonym skriver:

.. når jeg nogen gange om morgenen, ser tiden an, når h*n viser tegn på at h*n er vågen?

Altså, f.eks. i går, der så jeg lige tiden an, og der faldt h*n i søvn igen. Men nogen gange tænker jeg bare .. skulle jeg bare have stået op og gået i gang med dagen, eller var det godt nok jeg ventede for nu sover h*n jo igen?  

Hvis det der gør dig til en dårlig mor, er jeg klodens elendigste. Jeg kommer altså heller ikke bare fordi han siger en lyd, jeg fjernede babyalarmen fordi han snød os morgen efter morgen og nej, jeg går heller ikke ind til ham om aftenen hvis han har racerløb inde i sin kurv - kun hvis han direkte henvender sig "Mooooar kom liiige" eller græder.

Du skal ikke være en tjenende ånd der kun og udelukkende eksisterer for at få dit barns vink. Det er dit barn der skal indrette sig efter familien i forvejen fast-etablerede rutiner. Ganske simkpelt. Du er ikke en dårlig mor, fordi du lærer barnet at sove til man er ordentligt vågen. Tværtimod.

Anmeld

21. april 2012

Musen5

Jonatansmor skriver:

Hvis det der gør dig til en dårlig mor, er jeg klodens elendigste. Jeg kommer altså heller ikke bare fordi han siger en lyd, jeg fjernede babyalarmen fordi han snød os morgen efter morgen og nej, jeg går heller ikke ind til ham om aftenen hvis han har racerløb inde i sin kurv - kun hvis han direkte henvender sig "Mooooar kom liiige" eller græder.

Du skal ikke være en tjenende ånd der kun og udelukkende eksisterer for at få dit barns vink. Det er dit barn der skal indrette sig efter familien i forvejen fast-etablerede rutiner. Ganske simkpelt. Du er ikke en dårlig mor, fordi du lærer barnet at sove til man er ordentligt vågen. Tværtimod.

Kunne ikke ha sagt det bedre selv...

/Mette

Anmeld

21. april 2012

morethanperfect

Anonym skriver:

Nej selvf. er du ikke det

Jeg venter også til Oscar står og kalder på mig , med at gå ind til ham .. I morges hørte jeg han var vågen , der var kl. halv 6 , så tænkte jeg lige ville se om han faldt i søvn igen , og det gjorde han .. 

Så stod han og kaldte på mig 2 timer senere og så måtte jeg jo op

Anmeld

21. april 2012

lycly

Ej så er jeg da også en forfærdelig mor! Hvis jeg synes min datter vågner for tidligt, så fylder jeg sengen op med legetøj og sover videre - som regel falder hun selv i søvn igen. Bliver hun sur står jeg selvfølgelig op.

Så nej, du er en helt almindelig mor!

Anmeld

21. april 2012

Anonym trådstarter

Okay! Dejligt nok at vide

Anmeld

21. april 2012

Muhmi

Hehe... Altså i weekenderne, der vil vi jo alle sammen gerne sove længe... Og så bliver det herhjemme til sådan lidt "Gør du det ikkeeee??" Agtigt når Silas viser tegn på at være meget frisk og står og kalder på os Men så kommer han over og så leger vi og Silas er nu faldet i søvn i vores seng sammen med far, fordi mor lige tog en wrestletur med ham så han fik brugt en masse energi 

Jeg ser altså også tiden an, der er jo absolut ingen grund til at fise hen til dem, bare de laver den mindste lyd

Anmeld

21. april 2012

FamilenStorm

Anonym skriver:

Puha, så er jeg da vidst også den kedelige mor.. Henter gerne Alberte hvis jeg høre hun er vågen og ser om jeg kan lokke hende til at se lidt tegnefilm eller putte lidt inde ved os, så man liiiiiige kan få den sidste halve time med

Anmeld

21. april 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Anonym skriver:

Jeg gør præcis som dig- så det håber jec bestemt ikk er tegn på at være en dårlig mor..
Hvorfor hive dem op hvis de er trætte og putter sig igen.. Vi/(jeg selv) kan godt vågne et par gange mens jeg sover i løbet af en nat. Det kan børn da også...

Anmeld

21. april 2012

Zeus

Haha, min kæreste smutter altid op, lige så snart hun giver lyd fra sig derinde.. Og så undrer han sig over, at hun som regel sover 2 timer længere, når det er mig der har morgenvagten

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.