Spørgsmål til jer med flaskebørn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

882 visninger
3 svar
0 synes godt om
21. april 2012

FrkAnnette

Hvordan viser jeres babyer tegn på at de er mætte? Synes at det er meget sjældent at Oliver selv giver slip på flasken eller nægter at tage den igen, efter en bøvsepause. Derimod spiser han løs og af og til er det os der siger stop, fordi han simpelthen bare bliver ved.

I forbindelse med det har jeg også hørt det med at de ikke må tømme flasken. Som nævtnt før, spiser han jo løs og jeg tror af og til at bare 'hygge'-spiser. Så hvis han tømmer en flaske, skal vi så lave en ny?

Kan lige fortælle jer lidt om dagens forløb:
Kl. 10: 120 ml
Kl. 15:30: 115 ml
Kl. 16:30: 65 ml
Kl. 19:15: 135 ml
Kl. 20:30: 65 ml

Efter sidste måltid gylpede han en kææææmpe portion op. Det var ikke bare overskud, men et del af måltidet der kom retur. Fra kl. 10 til måltidet omkring 15:30 har han mere eller mindre snorkboblet. Siden da har han kun sovet små lure af gangen. Lige nu prøver vi at gå ham til at sove, så han kan få en lur, inden han får en ide om at han skal have mad igen.

Ved ikke om vi skal prøve ham hen i mellem måltiderne, så han ikke spiser så tit og så meget? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2012

Mivsen

Godmorgen

Hvor gammel er han?

Min søn på 5 måneder spiser ca 4 flakser i døgnet og 1 portion grød. Nogen gange 5 flasker.
8.00 - 240ml + pulver
12.00 - 210ml + pulver
15.30 - en portion grød
19.30 - 180ml + pulver
02.00 - 150ml + pulver.

Han siger selv fra når han er mæt, så spytter han sutten ud, og vil IKKE tage den igen..

Altså hvis ellers jeres søn trives, skal han jo bare ha så han er mæt.
Ja man siger der altid skal være lidt tilbage i flasken.

Men hvis du er i tvivl så ring til jeres SP.

Rigtig god weekend!

Anmeld

21. april 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
FrkAnnette skriver:

Hvordan viser jeres babyer tegn på at de er mætte? Synes at det er meget sjældent at Oliver selv giver slip på flasken eller nægter at tage den igen, efter en bøvsepause. Derimod spiser han løs og af og til er det os der siger stop, fordi han simpelthen bare bliver ved.

I forbindelse med det har jeg også hørt det med at de ikke må tømme flasken. Som nævtnt før, spiser han jo løs og jeg tror af og til at bare 'hygge'-spiser. Så hvis han tømmer en flaske, skal vi så lave en ny?

Kan lige fortælle jer lidt om dagens forløb:
Kl. 10: 120 ml
Kl. 15:30: 115 ml
Kl. 16:30: 65 ml
Kl. 19:15: 135 ml
Kl. 20:30: 65 ml

Efter sidste måltid gylpede han en kææææmpe portion op. Det var ikke bare overskud, men et del af måltidet der kom retur. Fra kl. 10 til måltidet omkring 15:30 har han mere eller mindre snorkboblet. Siden da har han kun sovet små lure af gangen. Lige nu prøver vi at gå ham til at sove, så han kan få en lur, inden han får en ide om at han skal have mad igen.

Ved ikke om vi skal prøve ham hen i mellem måltiderne, så han ikke spiser så tit og så meget? 

Hej

Umiddelbart er det ikke mange ml han får, men hvor gammel er han?

Gylp behøver ikke være et mæthedstegn.

Men da min dreng kun var på flaske (ingen grød) fik han mellem 120-190ml. Han sagde selv til. Min Sp sagde også at jeg ikke skulle give så mange pauser som jeg gjorde. Højst to i et måltid. Nu ved jeg ikke hvor mange du giver.

Og så er tommelfingerreglen at de skal efterlade 10/20ml hvis du skal være sikker på at han er mæt. Men der er vel undtagelser.

Anmeld

21. april 2012

FrkAnnette

Han er knap 6 uger og vejer 3900 g. Og bare rolig, han fik også mad før kl. 10 Jeg giver ham omkring 2 pauser. Hvis han kommer med underlige lyde, som ol han er ved at kløjs, får han også en pause

Hvordan gav din dreng udtryk for at han var mæt?

Kan lige tilføje at han kl. 1:30 i nat tømte en flaske med 135 ml. Turde ikke at gå ud og lave mere, så lagde ham på mit bryst/min mave så han kunne falde i søvn. Kort efter kom der en lille bitte smule gylp op, og han faldt i søvn med det samme. Så tror at det var godt at han ikke fik mere, selv om han tømte flasken

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.