Forstoppelse :/ 1 uge :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

700 visninger
3 svar
0 synes godt om
21. april 2012

Aqnete

Godaften piger og drenge

Er i klar over hvor meget det går en på når man ikke kan komme afsmed , ja i ved nok . (stort) ???

I en uge har jeg været forstoppet, var lidt på wc i mandags og lidt i dag . Men det var ganske lidt en hel uge med 2 små gange er jo ikke meget . 

Jeg er nattevagt , og syntes jeg gør alt lige nu for at min mave skal fungere . Drikker masser af vand og spiser lidt hele tiden . 

Har prøvet med magnesia og det hjap ikke :/ 

Imorgen tidlig vil jeg prøve nogle orale dråber min kæreste har købt ..

Men hva skal man ellers gøre ? Jeg har også spist svesker og drukket sveske juice . Jeg er helt ved siden af mig selv og urolig for hva der sker . 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2012

DinNabo

Aqnete skriver:

Godaften piger og drenge

Er i klar over hvor meget det går en på når man ikke kan komme afsmed , ja i ved nok . (stort) ???

I en uge har jeg været forstoppet, var lidt på wc i mandags og lidt i dag . Men det var ganske lidt en hel uge med 2 små gange er jo ikke meget . 

Jeg er nattevagt , og syntes jeg gør alt lige nu for at min mave skal fungere . Drikker masser af vand og spiser lidt hele tiden . 

Har prøvet med magnesia og det hjap ikke :/ 

Imorgen tidlig vil jeg prøve nogle orale dråber min kæreste har købt ..

Men hva skal man ellers gøre ? Jeg har også spist svesker og drukket sveske juice . Jeg er helt ved siden af mig selv og urolig for hva der sker . 

Jeg har været forstoppet gennem hele min graviditet er nu i uge 35. Efter aftale med min læge begyndte jeg ret tidligt at tage movicol regelmæssigt for at holde gang i maven.

Jeg spiser sundt, holder mig fra Hvidt brød, motionerer og drikker nok, men det hjælper bare ikke. Ved at tage movicol hver anden dag, kan jeg holde maven igang. Så snak med lægen.

Produktet er forresten meget mildt og bliver ikke optaget i blodet men blir i tarmene, så man må gerne tage det som gravid

Mvh anja

Anmeld

21. april 2012

Gaia

Evt. Snak med lægen om movicol. Det blødgøre afføringen og gør det nemmere at komme af med. 

Anmeld

21. april 2012

modesty

Det kan for det meste klares med kosten. Hold dig fra hvidt brød og stivelse (pasta, kartofler, ris, majs). Spis masser af kål, det kan enten være råt eller tilberedt i maden. Hold dig fra rødt kød (okse, kalv, lam, gris o.s.v.) og spis kun lidt fisk og fjerkræ. Man skal generelt holde sig fra fedt, i særdeleshed animalsk fedt. Masser af grøntsager og frugt og vand! Men ikke bananer, der kan virke forstoppende.

Vindruer har større effekt på mig end svesker. Hvedeklid og hørfrø skulle også være rigtig godt, men har ikke prøvet det selv.  http://www.sundhedsmagasinet.dk/aid/102/Forstoppelse-fibre-og-ford%C3%B8jelse.htm

Jeg ville helt klart prøve med kosten inden jeg kaster mig over afføringsmidler. Det er bedst for din tarmflora.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.