Kan jeg flytte med min datter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.343 visninger
8 svar
0 synes godt om
20. april 2012

Zelinasmor

Sagen er den at jeg endelig fik taget mig sammen til at gå fra min datters far. Han var voldelig overfor mig og råbte og skreg + truede mig foran vores datter.

Jeg har søgt om at få forældremyndighed og bopælsret.

Min datter er 4,5 mdr.

Mit spørgsmål lyder, må jeg flytte i en ny lejlighed med min datter når nu "vi" ikke tør være i vores fælleslejlighed? Vi har lige nu fælles forældremyndighed, og derfor egentlig ret til hende begge to. Men det tør jeg simpelthen ikke, da han er fuldstændig utilregnelig.

Vi kan ikke blive hos min mor, som vi befinder os ved lige nu.

Et andet spørgsmål, han vil ikke underskrive et stykke papir så jeg kan komme af vores leje kontrakt, heller ej flytte selv. Derfor står jeg på lejekontrakten minimum 3 mdr endnu, kan jeg så flytte i en anden lejlighed og få adresse der, selvom jeg er bundet til en anden lejlighed?

Håber virkelig nogen kan hjælpe!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2012

Roselil

Profilbillede for Roselil

Kontakt kommunen eller et krisecenter, de kan garanteret råde dig bedre end os herinde. Held og lykke!

Anmeld

20. april 2012

Zelinasmor

Roselil skriver:

Kontakt kommunen eller et krisecenter, de kan garanteret råde dig bedre end os herinde. Held og lykke!

Tak

Men er ikke interesseret i at tage på krisecenter når nu vi midlertidigt kan være hos min mor. Men sådan en sag kan tage 6 måneder før at en får tildelt bopælsretten.

Kommunen kan jo ikke bestemme hvor vidt jeg må flytte med min datter når hendes far ikke vil have det. Det er vel statsforvaltningen?

Anmeld

21. april 2012

Roselil

Profilbillede for Roselil
xoxotasha skriver:

Tak

Men er ikke interesseret i at tage på krisecenter når nu vi midlertidigt kan være hos min mor. Men sådan en sag kan tage 6 måneder før at en får tildelt bopælsretten.

Kommunen kan jo ikke bestemme hvor vidt jeg må flytte med min datter når hendes far ikke vil have det. Det er vel statsforvaltningen?

Jeg mente bare at du kunne ringe til dem, ikke bo hos dem De garanteret en masse viden og gode råd til hvad du kan gøre.

Anmeld

21. april 2012

Ryberg

Jeg ville kontakte et krisecenter også... derigennem kan du få støtte fra kommunen til f.eks. en familierådgiver, som hjælper dig med alle de spørgsmål du stiller os....

og ellers kontakte kommunen direkte... jeg ville IKKE tage tilbage ... og så ville jeg anmelde ham.... hvis han er så utilregnelig som du skriver, så skal han anmeldes, så du står bedre i din sag i forhold til at søge forældremyndighed m.v.

Anmeld

21. april 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Jeg ville klart finde mit eget og få startet en sag i statsforvaltningen.

Anmeld

21. april 2012

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Mener mødrehjælpen hjælper med sådanne ting også.

Anmeld

21. april 2012

lykkekevin

xoxotasha skriver:

Sagen er den at jeg endelig fik taget mig sammen til at gå fra min datters far. Han var voldelig overfor mig og råbte og skreg + truede mig foran vores datter.

Min datter er 4,5 mdr.

Mit spørgsmål lyder, må jeg flytte i en ny lejlighed med min datter når nu "vi" ikke tør være i vores fælleslejlighed? Vi har lige nu fælles forældremyndighed, og derfor egentlig ret til hende begge to. Men det tør jeg simpelthen ikke, da han er fuldstændig utilregnelig.

Et andet spørgsmål, han vil ikke underskrive et stykke papir så jeg kan komme af vores leje kontrakt, heller ej flytte selv. Derfor står jeg på lejekontrakten minimum 3 mdr endnu, kan jeg så flytte i en anden lejlighed og få adresse der, selvom jeg er bundet til en anden lejlighed?

jeg blev enlig for 8 9 mdr siden

til at starte med var det sådan ind bopæl blev fastlagt

da det var mig der blev i lejligheden da jeg havde lagt indskud osv og ham der flyttet bode begge børn ved mig da jeg ikke skrev under på de flyttet med ham var det hans lejlighed og jeg skulle flytte skal han skrive under på de flytter adrasse (det havde han nok ikk gjort)

idag ser det lidt anderledes ud

jeg flytter i ny bolig om en uges tid her har jeg meddelt faren 6 uger før flytning at vi flytter og da jeg har fast bopælen på begge børn er dette ok han skal dog varsles de 6 uger før

Anmeld

21. april 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
xoxotasha skriver:

Min datter er 4,5 mdr.

jeg er sikker på at der gælder andre regler når der er vold involveret. Ring til en sagsbehandler og tal om det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.