Flæskesteg på gasgrill

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21.421 visninger
13 svar
0 synes godt om
20. april 2012

spj

Er lige blevet den heldige ejer af en Weber gas grill. Er der nogen af jer der har prøvet at lave en flæskesteg på den?
Planen er nemlig at vi skal have flæskesteg i morgen også tænkte vi lidt om man kan lave den på grillen. Har prøvet at lave den på en almindelig kul grill og det var super lækkert.

I aften skal vi prøve den af med en bøf, det er jo lige til men kunne godt bruge lidt erfaringer og råd til flæskestegen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2012

JonTri

spj skriver:

Er lige blevet den heldige ejer af en Weber gas grill. Er der nogen af jer der har prøvet at lave en flæskesteg på den?
Planen er nemlig at vi skal have flæskesteg i morgen også tænkte vi lidt om man kan lave den på grillen. Har prøvet at lave den på en almindelig kul grill og det var super lækkert.

I aften skal vi prøve den af med en bøf, det er jo lige til men kunne godt bruge lidt erfaringer og råd til flæskestegen.

Prøv at gå ind på weberklubben... De har opskrifter på alt muligt til kul og gas... Tror man skal være medlem, hvilket er gratis.

Anmeld

20. april 2012

Savannah

Jeg har ikke prøvet det, men jeg ville klart bruge en foliebakke og nok heller ikke lukke grillen helt..

Anmeld

20. april 2012

tarkoflen

spj skriver:

Min far har gjort det et par gange og det er MEGA lækkert

Fandt lige disse opskrifter, og de er da lige til at gå til...

http://www.weberklubben.dk/Default.aspx?ID=1135&am p;RecipeId=518

http://www.dr.dk/DR1/Aftenshowet/1800/Artikler/Mad /2010/03/26144330.htm

Tillykke med grillen, sådan en vil jeg også have, når vi får et hus

Anmeld

20. april 2012

spj

JonTri skriver:

Prøv at gå ind på weberklubben... De har opskrifter på alt muligt til kul og gas... Tror man skal være medlem, hvilket er gratis.

Tak, det vil jeg da lige kigge på.

Anmeld

20. april 2012

spj

Sally-Slingshot skriver:

Jeg har ikke prøvet det, men jeg ville klart bruge en foliebakke og nok heller ikke lukke grillen helt..

Når vi har lave det på en almindelig grill har vi bare lagt den direkte på grille og så låget på, så bliver sværen jo også sprød når den er lukket inde.

Anmeld

20. april 2012

spj

tarkoflen skriver:

Min far har gjort det et par gange og det er MEGA lækkert

Fandt lige disse opskrifter, og de er da lige til at gå til...

http://www.weberklubben.dk/Default.aspx?ID=1135&am p;RecipeId=518

http://www.dr.dk/DR1/Aftenshowet/1800/Artikler/Mad /2010/03/26144330.htm

Tillykke med grillen, sådan en vil jeg også have, når vi får et hus

Tak det var sødt af dig at finde opskrifter.

Tror også det kunne være super lækkert. Snakkede inden jul med vores viceværts mutter og hun sagde at hun altid lavede and på gasgrillen, så tænkte at man også kunne lave en flæskesteg. Så slipper man for alt osen inden for.

Anmeld

20. april 2012

tarkoflen

spj skriver:

Tak det var sødt af dig at finde opskrifter.

Tror også det kunne være super lækkert. Snakkede inden jul med vores viceværts mutter og hun sagde at hun altid lavede and på gasgrillen, så tænkte at man også kunne lave en flæskesteg. Så slipper man for alt osen inden for.

Det kan du også sagtens, du skal bare sørge for, at du IKKE tænder den minderste brænder, heller ikke bare for at varme grillen op.... Det gjorde min far det første år til jul, hvilket resulterede i en brændende and på grillen med to meter høje flammer og som selvantændte 6 gange til trods for den blev spulet med haveslangen ikke anbefalelsesværdigt... Men de sidste mange år har den været fantastisk

God fornøjelse, jeg håber den bliver skøn

Anmeld

20. april 2012

spj

tarkoflen skriver:

Det kan du også sagtens, du skal bare sørge for, at du IKKE tænder den minderste brænder, heller ikke bare for at varme grillen op.... Det gjorde min far det første år til jul, hvilket resulterede i en brændende and på grillen med to meter høje flammer og som selvantændte 6 gange til trods for den blev spulet med haveslangen ikke anbefalelsesværdigt... Men de sidste mange år har den været fantastisk

God fornøjelse, jeg håber den bliver skøn

Ej, det lyder da godt nok vildt. Godt at han har fundet ud af hvordan det skal gøres efterfølgende.

Der kun 2 brændere på vores, så det bliver heldigvis ikke noget problem. Ville ikke være så fedt, når det er på altanen vi griller

Anmeld

20. april 2012

tarkoflen

spj skriver:

Ej, det lyder da godt nok vildt. Godt at han har fundet ud af hvordan det skal gøres efterfølgende.

Der kun 2 brændere på vores, så det bliver heldigvis ikke noget problem. Ville ikke være så fedt, når det er på altanen vi griller

Så må du nøjes med at tænde den, som flæskestegen ikke står på... Ellers tror jeg du skal have den i en bakke... Det er fedtet der antænder, hvis det drypper ned på brænderne og samler sig i opsamlingsbakken nedenunder grillen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.