Hvad skal man opleve i Frankrig?:-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.764 visninger
8 svar
0 synes godt om
20. april 2012

>>Carina<<

Nærmere sydfrankrig. 

Vi skal afsted til sommer og skal ned omkring Nice. 

Har I nogle ting I mener vi bare SKAL opleve, se, smage, prøve osv?? :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2012

Mette M

Vil anbefalen en tur til Monaco. Man kan vist tage toget derind men også selv køre.

lidt inde i landet er der noget der minder om et mini grand canyon. Mine forældre så det i sommers og det så virkelig lækkert ud og man kunne tage madkurv med og bade i vandet. Man kan tage til saint tropes og se på store skibe hvis man er til det.

Anmeld

20. april 2012

modesty

Jeg synes personligt at Monaco er røvsyg, men hver sin smag ;-)

Jeg ville hellere tage til Villefranche, som er en meget pittoresk lille by, og nyde en god frokost i havnen. Antibes er også meget hyggelig. Cannes er lidt større, med større udvalg af restauranter, og en fancy gågade man kan spankulere ned af. (det er meget nemt at tage toget til Antibes og Cannes - eller Monaco, hvis det er dét man vil).

Ventimigla lige på den anden side af grænsen til Italien er også OK som en dagstur. Der er et marked (måske kun i weekenderne, er ikke sikker, men det kan nok googles).

I selve Nice er det hyggeligt at tage en tur op på bjerget med Le Chateau som ligger mellem stranden og havnen. Der er en iskiosk, legeplads og en stor græsplæne hvor mange børnefamilier hænger ud. Jeg vil anbefale at tage en madkurv med så man kan spise frokost deroppe.

Place Garibaldi er et fint sted at tage en bid mad.

I det hele taget er Vieux Nice hyggelig bare at trave rundt i. Om mandagen er der loppemarked på Cours Saleya ved vandet - alle andre dage er markedet et mad- og blomstermarked.

Hvis man vil shoppe, er det på Rue Jean Medecin, hvor der ligger de sædvanlige Zara, H&M, Sephora, Virgin megastore o.s.v.

Der er kommet sporvogn i Nice, så det er nemt at komme fra havnen til den gamle bydel og til Jean Medecin. En tur koster 1 euro ligegyldig hvor langt man kører.

Hvis man er til museer:

http://www.musee-matisse-nice.org/

http://www.mamac-nice.org/

Anmeld

20. april 2012

Mussen2

Mini grand canyon- super lækkert natursted. Man kan ny naturen, svømme eller tage en kanotur

St tropez/st maxime - skønne, skønne strande, cafeer, campingpladser ( hvis der skal tænkes på børn) og markeder? Måske en bådtur rundt i bugten og se hvor de kendte holder til.

Der er desuden et stort aqua land

Nogle underjordiske grotter, som er skabt af drypstens huler

Den lille by ramatuelle. Så hyggelig. 

Og så en tur til monaco, hvor man kører langs kysten. Vi har også taget toget dertil en gang.

Jeg kunne blive ved, men dét kommernok an på om det skal være for børn osv.

Anmeld

20. april 2012

>>Carina<<

Mange tak for jeres foreslag. Det lyder fantastisk :-)

Anmeld

20. april 2012

>>Carina<<

Har nogen af jer prøvet at køre i bil til frankrig??

Anmeld

20. april 2012

L&V

Carina1984 skriver:

Min mand var dernede hver sommer som barn da hans faster har to lejligheder dernede og de kørte altid.. Er ikke helt inde i hvor langt nede det er i ska være men et smut til andora sku være det hele værd Alt er billigt i andora Jeg ville smutte forbi et lille vinslot eller to så bliver det vel ikke mere fransk også finde en lille landsby og spisefrokost i

Anmeld

20. april 2012

Mette M

Carina1984 skriver:

Ja vi har gjort det mange gange og skal også til sommer. I år er det dog første gang vi skal have barn med. vores søn er til den tid 10 mdr, så det er jeg lidt spændt på. For to år siden var vi i antibes..

Anmeld

20. april 2012

>>Carina<<

Mette M skriver:

Ja vi har gjort det mange gange og skal også til sommer. I år er det dog første gang vi skal have barn med. vores søn er til den tid 10 mdr, så det er jeg lidt spændt på. For to år siden var vi i antibes..

Hvilken vej er nemmest fra dk?:-)

Vi ska ha fire børn med på 8 mdr, 2 år, 9 år og 14 år

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.