Hjælp til at falde ro ro :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

286 visninger
5 svar
0 synes godt om
20. april 2012

Anonym trådstarter

Hej piger . Min søn på 15 mdr er startet i vuggestue , han græder meget når vi aflevere ham men er rolig når vi henter ham.
Pædagogerne siger han piver meget engang imellem og hver gang en dør åbnes , græder han meget ,da han tror det mor eller far der kommer . Han peger også tit på dør og udenfor .

Skal jeg være bekymret, for det er jeg . Er det normalt som han reagere og hvornår stopper det? Hvornår kan jeg aflevere ham og uden at han græder

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2012

Frøken J.

Anonym skriver:

Hej piger . Min søn på 15 mdr er startet i vuggestue , han græder meget når vi aflevere ham men er rolig når vi henter ham.
Pædagogerne siger han piver meget engang imellem og hver gang en dør åbnes , græder han meget ,da han tror det mor eller far der kommer . Han peger også tit på dør og udenfor .

Skal jeg være bekymret, for det er jeg . Er det normalt som han reagere og hvornår stopper det? Hvornår kan jeg aflevere ham og uden at han græder

Har i haft en periode med at køre ham ind, eller?

Anmeld

20. april 2012

Maja_4000

Hos os gik det rigtig godt den første uges tid .. Så var det ligesom om at virkeligheden gik op for hende , og hun var dybt ulykkelig når jeg gik .. 

Jeg stod tit udenfor døren og ventede på hun stoppede med at græde .. Som regl gik der max 30 sekunder

Hun har stadig perioder hvor det ikke er sjovt .. F.eks. efter sygdom og ferier .. 

Men tror du ikke , at han bare lige skal lære at du altså kommer igen ? Hvis du har mulighed for det , så giv ham korte dage .. Hent efter frokost f.eks.

Jeg håber snart det går over (:

Anmeld

20. april 2012

Kay

det sker for rigtig mange børn... hvor lang tid det tager er svært at sige... det variere meget fra barn til barn men ja det er helt normalt... selvom det bestemt ikke kan være sjovt for forældrene...

er selv pædagog i en vuggestue og det er meget normalt i de første uger/måneder efter et barn er startet at de er "sensitive" overfor dørene... og bliver ked når mor/far går...

Anmeld

20. april 2012

Anonym trådstarter

Jeg tænker også på om jeg er en dårlig mor der forlader ham hos fremmede .

Anmeld

20. april 2012

Heidi72

Tag du det bare helt roligt.

Det er altid super svært at overlade sit barn til pædagogerne i starten, og især da når de græder når man går. Personligt har jeg flere gange knebet en tåre på vej væk fra vuggestuen...

MEN, - det vigtigste er at du tænker på at i længden har din søn stor glæde af at være sammen med de andre børn i institutionen, og de voksne er uddannet til ikke bare at passe på ham, men også understøtte ham i hans udvikling. Selv om han lige i nuet hellere ville være sammen med dig, så har I begge glæde af at opleve noget hver for sig, - også selvom han ikke er større end han er nu.

Hvis du så bestræber dig på at aflevere ham med et smil og vinke farvel med et smil mens du fortæller ham helt klart og tydeligt at I ses igen i eftermiddag, så vil det være et tydeligt signat til ham om at det er en god ting der sker. "Hvis mor smiler og er glad, - så er det godt!" - Det tager noget tid, - nogle gange dage, nogle gange uger, før det slår helt igennem, men det virker. - og for at fuldende processen vil det være godt hvis du giver dig god tid til at hente, så han oplever at du også "deltager" i institutionen.

En sidste ting der kan hjælpe i overgangen, er hvis han får lov at få sin ynglingsbamse med. Den kan give ham den ekstra tryghed i starten.

Hilsen

Heidi/Drengeting.dk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.