Madpakke i 1. klasse.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

611 visninger
4 svar
0 synes godt om
19. april 2012

Kloster

Hej.

Mads går i 1. klasse og skal self have smurt madpakke. Men alle dage smider jeg nærmest over halvdelen af madpakken væk pga den ikke bliver spist.

Vi er ikke ret glade for rugbrød i vores hjem og jeg har fundet Rema1000's grovtoast, der har næsten lig med rugbrød i energiforhold.

Nogle dage er Mads i fritter indtil kl 15.45, så han har både korte og lange dage. Og madpakken er reduceret i forhold til de timer, han skal være i skole/inst.

En alm madpakke (hvor halvdelen bliver smidt ud), kan se sådan her ud: 2 sk grovtoast, 1 sk rugbrød, ½ agurk. Pålæg er: 1 æg i skiver, ½ med makrelsalat, ½ med pålægschokolade og resten med div ost.

Men han har sagt, han bare gerne vil have 1 sk grovtoast med ½ med pålægschokolade, ½ med makrelsalat, 1 kyllingeunderlår, ½ agurk, ½ peberfrugt.

Men er det en god nok madpakke? Er det nok mættende og nærende?

Vi har prøvet alverdens boller, salater, frisk salat, sandwich, middagsrester/pasta osv osv osv... Det hele kommer med hjem...

Målet for os er, at han får et nærende måltid, hvor hjernen og kroppen kan få energi til at arbejde og modtage læring. Men drengen skal også have noget at spise. Han skal kunne lide sin madpakke og ikke gå og være sulten...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2012

Team Putte

Kloster skriver:

Hej.

Mads går i 1. klasse og skal self have smurt madpakke. Men alle dage smider jeg nærmest over halvdelen af madpakken væk pga den ikke bliver spist.

Vi er ikke ret glade for rugbrød i vores hjem og jeg har fundet Rema1000's grovtoast, der har næsten lig med rugbrød i energiforhold.

Nogle dage er Mads i fritter indtil kl 15.45, så han har både korte og lange dage. Og madpakken er reduceret i forhold til de timer, han skal være i skole/inst.

En alm madpakke (hvor halvdelen bliver smidt ud), kan se sådan her ud: 2 sk grovtoast, 1 sk rugbrød, ½ agurk. Pålæg er: 1 æg i skiver, ½ med makrelsalat, ½ med pålægschokolade og resten med div ost.

Men han har sagt, han bare gerne vil have 1 sk grovtoast med ½ med pålægschokolade, ½ med makrelsalat, 1 kyllingeunderlår, ½ agurk, ½ peberfrugt.

Men er det en god nok madpakke? Er det nok mættende og nærende?

Vi har prøvet alverdens boller, salater, frisk salat, sandwich, middagsrester/pasta osv osv osv... Det hele kommer med hjem...

Målet for os er, at han får et nærende måltid, hvor hjernen og kroppen kan få energi til at arbejde og modtage læring. Men drengen skal også have noget at spise. Han skal kunne lide sin madpakke og ikke gå og være sulten...

Hvis du vil have ham til at spise rugbrødet kan det måske hjælpe hvis der er en "dessert" i madkassen? Det kan jo være pålægschokoladen er på rugbrødet, en frugtstang, lidt rosiner, en lille yoghurt eller lign. han skal naturligvis bare lære at man skal spise maden før desserten

Ellers er det jo forskelligt hvor meget mad børn har brug for, og spiser i generelt ik rugbrød i familien så har han det jo derfra og det kan være svært at bryde Hvis han ik vælter køleskabet når han kommer hjem om eftermiddagen vil jeg sige han har fået mad nok

Anmeld

19. april 2012

B&J

fejl....

Anmeld

19. april 2012

B&J

ved godt det ikke lyder af meget mad men prøv at give ham det på han ønsker for det er jo slet ikke usundt det han vil have med og se om det bliver spist i første omgang

hvad med pølsehorn og pizzasnegle???

og frugt

Anmeld

19. april 2012

Mumto3

Jeg tænker hvordan foregår spisefrikateret? Mó søn der går i første han nogle Gange mad med hjem, men når jeg spørger ind til det, så har det altid noget med hvad der ellers skete at gøre. F.eks. Har de en lærer der synes de skal se You Tube, og så får han intet spist, så sidder han bare og glo på det i stedet for, og glemmer at spise.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.