Puha.. Er nervøs

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.189 visninger
20 svar
0 synes godt om
19. april 2012

mpr

I morgen skal jeg for første gang i mit liv ned til en læge og snakke om min store angst for mandlige læger.. Er simpelthen så nervøs.. Har kun snakket om det en gang herinde hvor en masse sagde jeg burde søge læge og finde ud af en løsning.

Nu er jeg utrolig rad for at hun ikke vil tage mig seriøst. Er så bange for at hun vil have at jeg skal kunne fortælle hvorfor jeg har det på den måde og jeg ved det jo ikke :/

Har et eller andet sted ikke lyst til at tage afsted fordi jeg har svært ved at tro på at en samtale kan hjælpe på noget som helst, men hvis kærestens og min drøm om at skulle begynde projekt baby i 2013 så er jeg lidt nød til at gøre et eller andet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2012

B&J

jeg sender dig en kæmpe krammer... ved at når man er nervøs tænker man negativt. men giv det en chance og se hvad der sker for syntes virkelig som du selv skriver skal der en løsning på det hele...

kan kun blodt sige jeg altid har haft en mandlig læge og de har været så søde og hjælpsomme osv. og selv til min fødsel kom en mandlig læge ind smilede til mig og sagde jeg var super sej og han gerne ville blive fordi han havde ikke andet for så om han måtte se min fødsel mit hjerte smeltede for var jo mere sikker hvis noget skulle gå galt så stod han der og han ville se min dejlige dreng

nu har jeg en kvindelig læge og ja kender hende ikke så godt inu men håber hun er lige så sød som min gamle læge

Anmeld

19. april 2012

mpr

B&J skriver:

jeg sender dig en kæmpe krammer... ved at når man er nervøs tænker man negativt. men giv det en chance og se hvad der sker for syntes virkelig som du selv skriver skal der en løsning på det hele...

kan kun blodt sige jeg altid har haft en mandlig læge og de har været så søde og hjælpsomme osv. og selv til min fødsel kom en mandlig læge ind smilede til mig og sagde jeg var super sej og han gerne ville blive fordi han havde ikke andet for så om han måtte se min fødsel mit hjerte smeltede for var jo mere sikker hvis noget skulle gå galt så stod han der og han ville se min dejlige dreng

nu har jeg en kvindelig læge og ja kender hende ikke så godt inu men håber hun er lige så sød som min gamle læge

Har også haft en mandlig læge hele mit liv og har det stadig de har dog besøgende lægekandidater som er kvinder, som jeg søger til hvis det har noget at gøre med at jeg skal andet end have piller.

Har intet imod min mandlige læge han er rigtig flink, jeg kan bare ikke se mænd som prof mennesker altså hvis jeg skal så meget som tage en trøje af bliver det sat sammen med noget seksulet i mit hoved hvilket gør jeg bliver panisk, bange og ked af det.. Ved bare ikke hvor det kommer fra Sådan har det været siden jeg begyndte at få former da jeg var omkring de 11-12 år. Hvis jeg har smerter eller lignende går jeg ikke til læge fordi jeg ikke vil risikere at han skal kigge på mig

Anmeld

19. april 2012

B&J

Chel1992 skriver:

Har også haft en mandlig læge hele mit liv og har det stadig de har dog besøgende lægekandidater som er kvinder, som jeg søger til hvis det har noget at gøre med at jeg skal andet end have piller.

Har intet imod min mandlige læge han er rigtig flink, jeg kan bare ikke se mænd som prof mennesker altså hvis jeg skal så meget som tage en trøje af bliver det sat sammen med noget seksulet i mit hoved hvilket gør jeg bliver panisk, bange og ked af det.. Ved bare ikke hvor det kommer fra Sådan har det været siden jeg begyndte at få former da jeg var omkring de 11-12 år. Hvis jeg har smerter eller lignende går jeg ikke til læge fordi jeg ikke vil risikere at han skal kigge på mig

det er jeg godt nok ked af at høre håber virkelig den læge lytter på dig så ... og især når du ikke ved hvor det kommer fra... for du skal jo føle dig tryk om det selv om det er en mand

sender dig en kæmpe krammer

Anmeld

19. april 2012

tarkoflen

Chel1992 skriver:

Jeg håber så meget for dig, at din læge tager dig seriøst, og hvis ikke jamen så må du finde en anden læge! Måske du skal se det, som det værste der kan ske? Altså hvis lægen ikke tager dig seriøst, så må du finde en der gør, for du skal bestemt ikke gå rundt og have det sådan!

Du må bare melde 100% ærligt ud, og lade være med at skjule noget, fordi du synes det er pinligt eller det er ubehageligt...

Håber du får noget hjælp og har en god læge, der tror på dig og tager hånd om dit problem.

Sender en masse din vej! Er sikker på, at det du gør er rigtig godt for dig

Anmeld

19. april 2012

modesty

Det virker som en rigtig god idé og snakke med én og få noget hjælp til dit problem.

Men - hvis du har det sådan med mandlige læger, forstår jeg ikke helt hvorfor du ikke bare har en kvindelig læge?

Anmeld

19. april 2012

mpr

modesty skriver:

Det virker som en rigtig god idé og snakke med én og få noget hjælp til dit problem.

Men - hvis du har det sådan med mandlige læger, forstår jeg ikke helt hvorfor du ikke bare har en kvindelig læge?

Fordi der hvor jeg er lige nu har de ingen faste kvindelige læger og de andre steder i byen hvor jeg kunne være interesseret i at få læge og hvor de har kvindelige læger fast er der ikke åbent for nye patienter.. :/ og skulle jeg blive gravid en dag kan jeg ikke være sikker på at det vil være en kvinde der sørger for mig.

Anmeld

19. april 2012

modesty

Chel1992 skriver:

Fordi der hvor jeg er lige nu har de ingen faste kvindelige læger og de andre steder i byen hvor jeg kunne være interesseret i at få læge og hvor de har kvindelige læger fast er der ikke åbent for nye patienter.. :/ og skulle jeg blive gravid en dag kan jeg ikke være sikker på at det vil være en kvinde der sørger for mig.

OK. 

Anmeld

19. april 2012

dpb

Chel1992 skriver:

I morgen skal jeg for første gang i mit liv ned til en læge og snakke om min store angst for mandlige læger.. Er simpelthen så nervøs.. Har kun snakket om det en gang herinde hvor en masse sagde jeg burde søge læge og finde ud af en løsning.

Nu er jeg utrolig rad for at hun ikke vil tage mig seriøst. Er så bange for at hun vil have at jeg skal kunne fortælle hvorfor jeg har det på den måde og jeg ved det jo ikke :/

Har et eller andet sted ikke lyst til at tage afsted fordi jeg har svært ved at tro på at en samtale kan hjælpe på noget som helst, men hvis kærestens og min drøm om at skulle begynde projekt baby i 2013 så er jeg lidt nød til at gøre et eller andet

Åhh, hvor jeg håber din læge tager dig seriøst, for det er vitterligt ikke sjovt at have det sådan.  
Jeg har det ikke helt ligesom dig, for har ikke noget i mod hvis de bare skal lytte etc. der hvor jeg står af det når det kommer til mit underliv... det kan jeg bare ikke, med en mandelig læge!! Men har også haft kvindelige læger siden omkring ja ved det ikke helt, men vel 10-11 års alderen... Og det udgjorde også et problem da vi her før nytår var nødt til at skifte læge... heldigvis var der en enkelt klinik der lige havde ansat en kvindelig hvor der så var åbent for tilgang, men nu forlyder det sig at hun stopper igen/er stoppet så nu ved jeg pt. ikke præcist hvem jeg har dernede 

Anyways, så håber jeg virkelig for dig at der bliver fundet en løsning...
Jeg selv har været så heldig under alle mine graviditeter at det udelukkende har været kvinder jeg har været hos, på nær én gang... det var på sygehuset da jeg var gået over tid mener jeg og skulle til samtale med en læge...selve samtale delen gik fint, men så skulle han undersøge hvor åben/blødgjort jeg var eller hvad man nu lige kalder det og der stod jeg af, og måtte pænt spørge om han havde mulighed for at finde en kvindelig læge eller JM som kunne undersøge mig, for ellers blev det ikke gjort... og det tog han altså ganske pænt og fandt en kvindelig JM som så overtog den del

Men krydser for at du finder forståelse hos din læge.For nej det er ikke sjovt at have det sådan.

Håber du kan finde hoved og hale i det jeg har skrevet

Qnuz

Anmeld

19. april 2012

Mumto3

Førhen rørte det mig slet ikke, men med alderen bliver det værre og værre, og nu kan jeg næsten ikke tage det, selvom det er en kvindelig læge der skal undersøge mig. Selvom jeg har en alm. kvindelig læge, har jeg meldt ud, at hvis der er noget med mit underliv, så vil jeg have en henvisning til en gynokelog. Jeg har fundet en kvinde der er gyn. og første gang jeg var der, kunne jeg dårligt tage bukserne af. For hver gang jeg har født, hader jeg det mere og mere

Håber din samtale gik godt idag og hun tog dig alvorlig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.